AndroidHealthClinic

indeling spiergroepen 2x per week

teunierder

Cool Novice
Waardering
4
Lengte
1m90
Massa
95kg
Vetpercentage
11%
Hoi allemaal

Iemand ervaring/tips mbt deze trainingsindeling? Is de kans op overtraining met een dergelijke indeling hoger?

Dag 1:Borst+Schouders+Triceps+buik
Dag 2:Rug+achterkant schouders+trapezius+biceps
Dag 3:Benen+Buik
Dag 4:Borst+Schouders+Triceps
Dag 5Rug+achterkant schouders+trapezius+biceps
Dag 6:rust
Dag 7:rust

Wat ik van plan was te doen(miss had ik dat beter gelijk erbij moeten vermelden) is de spiergroepen die twee keer in de week worden getraint, te trainen met een minder volume. Dus het aantal sets dat ik bijvoorbeeld normaal voor borst zou doen wanneer ik deze 1x in de week zou trainen verdelen onder twee trainingen. Komt er dus op neer dat ik bijvoorbeeld voor borst op maandag 2 oefeningen van 3 sets doe en ook hetzelfde geldt voor donderdag. Dit met als doel dat ik over het totale volume genomen intensiever een spiergroep kan trainen dan wanneer ik het totale volume op een dag doe, dichter bij supercompensatie in de buurt kan komen doordat ik spiergroepen frequenter(72-94 uur rust) op elkaar train.

Gr Teunierder

Laatst bewerkt:
slecht schema, waarom zou je alles 2x in de week willen doen? ... veel te weinig rust.

je kunt beter je schema aanpassen.
Vb:
dag1: borst+biceps
dag2: benen+schouders
dag3: rug+triceps
dag4: borst+biceps
dag5: benen+schouders
dag6: rug+triceps
dag7: rust
je spieren hebben maar 24u-42u rust nodig. Als je spier na 42u nog niet hersteld is, heb je te hard getraind.

Wat rare schema`s doe gewoon upper lowerbody schema
Maandag: lowerbody 100%
dinsdag : upperbody 100%
woensdag rust
donderdag:lowerbody 75%-/100%
vrijdag:upperbody 75%/100%

za/zo rust

Vb:
je spieren hebben maar 24u-42u rust nodig. Als je spier na 42u nog niet hersteld is, heb je te hard getraind.

dit schema is minstens zo slecht als de OP

• Topic Starter Topic Starter
slecht schema, waarom zou je alles 2x in de week willen doen? ... veel te weinig rust.

Wat ik van plan was te doen(miss had ik dat beter gelijk erbij moeten vermelden) is de spiergroepen die twee keer in de week worden getraint, te trainen met een minder volume. Dus het aantal sets dat ik bijvoorbeeld normaal voor borst zou doen wanneer ik deze 1x in de week zou trainen verdelen onder twee trainingen. Komt er dus op neer dat ik bijvoorbeeld voor borst op maandag 2 oefeningen van 3 sets doe en ook hetzelfde geldt voor donderdag. Dit met als doel dat ik over het totale volume genomen intensiever een spiergroep kan trainen dan wanneer ik het totale volume op een dag doe, dichter bij supercompensatie in de buurt kan komen doordat ik spiergroepen frequenter(72-94 uur rust) op elkaar train.

---------- Post toegevoegd Mon 18 Feb 2013 om 16:58 ----------

Vb:

Lijkt me dat je hier bij sommige spiergroepen snel overtraint raakt. Je kan triceps bijvoorbeeld niet de dag voor borst gaan trainen zoals je heir op dag 4 zou doen en schouders de dag na borst is ook niet zo prettig. Dat als je spieren na 42 uur nog niet hersteld zijn je te hard getraint zou hebben lijkt me onzin(bv benen/squaten), herstel kan per persoon/spiergroep verschillen.

Lijkt me dat je hier bij sommige spiergroepen snel overtraint raakt. Je kan triceps bijvoorbeeld niet de dag voor borst gaan trainen zoals je heir op dag 4 zou doen en schouders de dag na borst is ook niet zo prettig. Dat als je spieren na 42 uur nog niet hersteld zijn je te hard getraint zou hebben lijkt me onzin(bv benen/squaten), herstel kan per persoon/spiergroep verschillen.[/QUOTE]

Een vriend van me heeft me dit schema gegeven. ik zelf ben al hersteld na 42uur daarom is dit schema goed voor mij. Je hebt gelijk met dat het herstel per persoon/spiergroep kan verschillen, maar ik denk dat als je na 3 dagen nog altijd niet hersteld bent, dat je spieren overtraint zijn. Luister naar je lichaam en niet naar al die mensen die je wijsmaken met allerlei schema's.

Een vriend van me heeft me dit schema gegeven. ik zelf ben al hersteld na 42uur daarom is dit schema goed voor mij. Je hebt gelijk met dat het herstel per persoon/spiergroep kan verschillen, maar ik denk dat als je na 3 dagen nog altijd niet hersteld bent, dat je spieren overtraint zijn. Luister naar je lichaam en niet naar al die mensen die je wijsmaken met allerlei schema's.

Oke, maar in het schema dat je gaf pak je borst 24 uur na triceps en schouders 24 uur na borst.

Laatst bewerkt:
iemand?

Vb:

Dus jij denkt dat het handig is je triceps 6 dagen per week aan te pakken?

Als je serieuze GAINS hebt, waarom niet ??
sommigen doen zelfs rug-schouders-biceps-triceps op 1 dag en de volgende dag borst.

Ja en sommige mensen doen full body training,
Het gaat erom dat je spieren zo overbelast kunnen raken, slecht hersteld waardoor je dus gains mist, je hebt namelijk al supercomensatie van 2 dagen, en die pak alleen op dag 6

iemand??

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven