MuscleMeat

info functional trainer

Bezoekers in dit topic

darky1945

Cool Novice
Lid geworden
4 jul 2020
Berichten
154
Waardering
31
Lengte
1m86
Massa
105kg
Ik weet dat de zware bodybuilders deze toestellen verafschuwen maar als je het geld hebt geloof ik toch wel dat er hier wel leden zijn die hun mening kunnen geven over de volgende toestellen !
inspire scs smith cage system
inspire ft 2 ofwel ga ik voor een https://www.helisports.nl/products/...00-Functional-Smith-Machine-Full-Options.html
Eigenlijk is mijn ruimte beperkt 3.6 x3.5 en wil ik combinatie lat pulley, smith, vrij beweging van bankdrukken en squat en cable cross.
Graag jullie opinie ? van die pivot machine bestaan er ook andere varianten bij helisport.
Maar zijn die stevig genoeg en lopen die katrollen soepel ? geen idee
 
Ik ken dit specifieke type niet maar heb bij Helisports in de showroom wat gewone powerracks bekeken en de kwaliteit van de meeste racks was een beetje mwaaahhh. Ik zou persoonlijk kijken of Fitness Seller een dergelijk apparaat heeft van ATX of Barbarian, dan zit het met de kwaliteit in ieder geval wel goed.
 
Voor dat geld zou ik liever voor de atx Smith machine Mpx-620 gaan met lat pulley met gewicht stapel , kan je nog spotters erbij nemen en eventueel de jammer arms . Bankje bv de mbx 660 kan je daar ook nog attachments op doen. Dan nog shitload gewichten enzo Maaaaaaar er is zoveel moois te koop :roflol: Maar zou als ik jou was en geld is geen probleem bij fitness seller kijken.
Edit ; zie net dat je ook een cable cross over wilt, mischien is de powerline cable crossover iets voor je ? Kan je vlakbij een wand kwijt en neemt niet veel ruimte in beslag :thumb:
 
Laatst bewerkt:
Geen gek idee om zo'n toestel aan te schaffen. Hier heb je het meeste aan bij een beperkte ruimte. 90kg moet ook voldoende zijn voor het kabel werk.
Spul van Helisports is wisselend, ben zelf zeer tevreden over hun cable cross en powerrack van bodycraft. Na 10 jaar nog in perfecte staat.
Denk dat het voor iedereen die niet meer dan 200kg er op zal leggen ook stevig genoeg is, waarom moet iets wel 600kg belastbaar zijn als 350kg ook al volstaat?

Belangrijkste is hoe soepel alles loopt en of het makkelijk te verstellen/verwisselen is. Dat is alleen uit te testen door er langs te rijden.
 
Geen gek idee om zo'n toestel aan te schaffen. Hier heb je het meeste aan bij een beperkte ruimte. 90kg moet ook voldoende zijn voor het kabel werk.
Spul van Helisports is wisselend, ben zelf zeer tevreden over hun cable cross en powerrack van bodycraft. Na 10 jaar nog in perfecte staat.
Denk dat het voor iedereen die niet meer dan 200kg er op zal leggen ook stevig genoeg is, waarom moet iets wel 600kg belastbaar zijn als 350kg ook al volstaat?

Belangrijkste is hoe soepel alles loopt en of het makkelijk te verstellen/verwisselen is. Dat is alleen uit te testen door er langs te rijden.
Ja uit proberen is nu het grote probleem, heb al met vele winkels contact opgenomen, alles uitverkocht, door corona is iedereen homefitnessen beginnen aanschaffen, China fabrieken 3 maand dicht zodat ze nu zonder stock zitten, bij sommigen is het tot januari of langer wachten. zal intussen maar ergens gaan fitnessen.
 
Voor dat geld zou ik liever voor de atx Smith machine Mpx-620 gaan met lat pulley met gewicht stapel , kan je nog spotters erbij nemen en eventueel de jammer arms . Bankje bv de mbx 660 kan je daar ook nog attachments op doen. Dan nog shitload gewichten enzo Maaaaaaar er is zoveel moois te koop :roflol: Maar zou als ik jou was en geld is geen probleem bij fitness seller kijken.
Edit ; zie net dat je ook een cable cross over wilt, mischien is de powerline cable crossover iets voor je ? Kan je vlakbij een wand kwijt en neemt niet veel ruimte in beslag :thumb:
Inderdaad mooi gerief mocht ik geen 2 linker handen hebben had ik bijv deze al lang gekocht https://www.fitness-seller.nl/atx-smith-cable-rack-scr-680-met-gewichtstapel/
Je moet alles zelf doen om in elkaar te zetten, kan ik niet.
 
Ik ken dit specifieke type niet maar heb bij Helisports in de showroom wat gewone powerracks bekeken en de kwaliteit van de meeste racks was een beetje mwaaahhh. Ik zou persoonlijk kijken of Fitness Seller een dergelijk apparaat heeft van ATX of Barbarian, dan zit het met de kwaliteit in ieder geval wel goed.
begin zo maar eens iets in elkaar te steken , kan je daar iemand voor betalen ? https://www.fitness-seller.nl/atx-smith-cable-rack-scr-760-met-gewichtstapels-lat-pulley/
 
Bij deze zoek ik dus een monteur die tegen betaling iets van bij fitness seller wil in elkaar zetten, betaal ook zijn benzine uiteraard !
 
Inderdaad mooi gerief mocht ik geen 2 linker handen hebben had ik bijv deze al lang gekocht https://www.fitness-seller.nl/atx-smith-cable-rack-scr-680-met-gewichtstapel/
Je moet alles zelf doen om in elkaar te zetten, kan ik niet.
Dit kan ik zelfs in elkaar zetten. Niet moeilijker dan een IKEA bouwpakket, behalve dan dat het iets zwaarder is...

Ik zou zelf nooi teen Smith machien willen, gebruik ik echt nooit. Het rack, safeties en een lat pulley en eventueel cables zou ik wel interessant vinden (maar die laatste twee zou ik er als eerste uit wegbezuinigen, met een pullup bar kun je ook je rug trainen.
 
Dit kan ik zelfs in elkaar zetten. Niet moeilijker dan een IKEA bouwpakket, behalve dan dat het iets zwaarder is...

Ik zou zelf nooi teen Smith machien willen, gebruik ik echt nooit. Het rack, safeties en een lat pulley en eventueel cables zou ik wel interessant vinden (maar die laatste twee zou ik er als eerste uit wegbezuinigen, met een pullup bar kun je ook je rug trainen.
Zoals ik begrepen heb hoeft ts niet te bezuinigen :thumb:
 
Kennen jullie iemand die zoiets in elkaar wil zetten , ik denk zo aan 300 euro verloning ?
 
Eerst maar eens proberen te krijgen? Kan nog wel maandje of 2 duren schat ik
 
oostvlaanderen belgie 9550 herzele
 
of voor welke topmachine zouden jullie opteren, alles op en aan , smith , gewoon, pulley, cable row etc......
 
Gast dit is zo simpel in elkaar te zetten.
En waarom bij voorbaat al opgeven zonder het te proberen, of heb je eigenlijk geen zin om te zoeken hoe iets in elkaar gezet moet worden? Je hebt het nog niet eens gezien.
 
Back
Naar boven