AndroidHealthClinic

Info over eerste injectiekuur

met zijn gewicht is 250 meer dan genoeg..

Ging ook meer om t wel of niet stacken :p

I divide people into three categories:

- Bodybuilders
- Hobbiests
- Experimenters

Experimenters... by that I mean true experimenters who play around with a lot of compounds we never discuss here... well they are responsible for their own research. They know the dangers and cope with the consequences.

In the bodybuilding category I ASSUME that there will be long term steroid use (almost a never ending situation) and that they are prepared to use exogenous testosterone as they age because they will likely never get back to proper natural levels. This assumption would give wide latitude in how you approach the use of compounds. TOO often hobbiests attempt to mimic this category.

I could distinguish between amateur occasional competitors and mass monsters.

Hobbiests though are a category where I assume they want to add some additional muscle by using steroids for a couple of periods of time and then be done with it. Unfortunately the attitude is "hey I have all these compounds available why not go again... then again..." then they see that it takes a lot of attention to detail to grow 1kg or 2lbs of muscle w/o steroids so they go back on.

This category is the one that needs to think to the future and the one topic we have been creeping up on elsewhere is HOW TO PROTECT the Leydig (and Sertoli) cells from damage done on a steroid cycle. As you can see the OP here gives no thought to that topic... to the thought of reducing anti-oxidant damage.

AGAIN for people who feel this thread kills their brain cells... what I am trying to accomplish is this. STEROID USERS ARE NOT BAD OR STUPID PEOPLE. Obviously there are those that consider what they do and make an effort to reduce their own abuse and then there are the other 95% who act in some form or fashion as kids in a candy store. Just like everyone else who reads kid in a candy store posts, I can have the thought "this again... this is going to be a dumber than owl shit thread"... but you know what I can take an approach where I am more patient... where I decide that people will do what they want to do and maybe I ought to get off my ass and try to be the good Shepard every once in a while.

If you've never used steroids here is some of how you do it

DO NOT attempt everything at once. You have to deal with creating sterile conditions, using a large needle, injecting an oil based compound and dealing with side-effects and anxiety... and you have to do this for a period of time. That right there is plenty on your plate.

What you want to do is use one compound... testosterone and actually feel and see what it is all about. You can't do this if you are adding a bunch of pink oral pills and other such things.

Things people don't realize before they start:

- It takes a relatively long time to push oil based steroids through a syringe into your body. Could take 30 seconds could take 1 minute. If you are reaching around and nervous your hand may not be steady.

The fatter the needle the quicker the oil will move through the needle BUT the more trauma to the tissue. Fat gauges feel like you are boring a hole into your body. Thin gauges feel better but it can take a long time to move oil through them.

- It takes a relatively long time to draw oil based steroids into the syringe with a thin gauge.

Sometimes people feel they have only 5 minutes to pop into the bathroom and inject their dose (maybe because others are around). If you have never done this you need to plan for more time.

Methodology - Use a fat gauge needle to draw in the oil based steroid into the syringe. Repeated 18 gauge draws may eventually destroy the vial stopper. 20 gauge is a good draw gauge needle. Once you draw the oil into the syringe, remove the fat needle and replace with a thinner needle for injecting. 25 gauge will always work but if your hand is steady and you have patience you may want to use a 27 gauge.

In general it is best not to inject more than 3ml into any one muscle site. In general if you are going to be injecting 5ml, 10ml in one dosing (perhaps multiple spots) then using those big syringes is very tough on the hand and thumb because it takes more pressure and time to inject. So for the most part confine yourself to 3ml syringes.

- Sometimes when you inject you hit a vein. Yes aspirate always (and when you pull the plunger back you need only barely move it to see if any red backwashes... no need to pull it back too far) but sometimes we still nick a vein and don't realize it. When this happens some oil immediately enters the blood stream and this can cause a "take your breath away feeling". It will pass. You are not going to die. Compounds like trenbolone can give you a VERY intense feeling if this happens. Stay calm and it will pass within seconds for testosterone and minutes for trenbolone.

The goal of a 1st cycle is to see what added testosterone feels like. Blood levels have to build to create an environment for anabolism. However some will feel a mood effect within hours. For an ester such as cypionate or enanthate it may take 2.5 weeks before it creates an environment where the steroid contributes to anabolism.

Testosterone (medium esters) without any real work from you contribute to some noticeable strength gain and tissue accrual in week 2.5 to 7 or 8. Almost everyone can experience this. In general gains slow after week 8. This is not a time to increase the dose or add a compound if this is your first cycle and for bodyshape purposes THIS IS NOT A TIME TO ADD MORE FOOD (assuming your diet was spot on to begin with).

Perhaps as a first cycle testosterone (medium ester) could be used for 9 to 10 weeks. I think if you are trying to understand how testosterone behaves in your body you need to use it beyond the slow down week to understand on a subjective level.

The goal for a hobbiest will also be to fully recover post cycle. This requires blood work both before the cycle and after the PCT. In my opinion training naturally for a period of time post cycle is very important to "solidify" the return to normal.

The concerns will be heart & liver protection as well as anti-oxidant protection.

You also want to use no AIs but have them on hand and watch and see how much if any bloat you get (should be minimal) and pay attention to your nipples (at 300 - 500mgl w/ proper BF % it shouldn't be a problem). If your nipples become irritated... by that I mean itchy, then you may need to use an AI. Monitor your blood pressure. If it rises use hawthorn berry.

What you are trying to do is understand how say 500mg/week of testosterone will behave in your body. If you stay fairly dry with no real side-effects then you have a base of knowledge so that in the future if you add say DBol and experience bloat or increased blood pressure you know which compound is contributing to it. Alternatively if you use just testosterone again at a higher dose and experience nipple sensitivity & need an AI (at the same BF %) you have found the dose level that requires estrogen control.

You are building a subjective database of knowledge for the future. At the same time you can readily accrue muscle... certainly not a wasted cycle simply because you didn't do cool sounding things like "stack" whatever that is...

How big do most people want to be? Too much muscle makes me huff and puff... but the point is people should have a goal. Probably most will want to look good with their shirt off. But at any rate, no matter what the goals you need to not attempt to build your ideal body overnight.

At the same time you desperately need to remember how to build your physique without steroids. This remembrance needs to be mental, physical and put into practice...
Endorsed by DatBtrue

Laatst bewerkt:
De laatste combie lijkt mij wel wat. 250 testo en 200-300 primobolan. Dat is beiden 1 ml per week of niet? Hoe lang zou ik deze kuur moeten volgen en dient er ook te worden nagekuurd? Ik ga mij eerst even inlezen over de primo icm testo maar heb er al wel een goed gevoel bij.
Nee dat is 1 ml test e en 2-3 ml per week (primobolan is meestal 100mg/ml). Ik zou het 8 weken doen, en dan 2 weken later de nakuur. (2 weken 50mg clomid per dag)

je hebt tegenwoordig ook winstrol depot (olie basis) dus 1x in de week prikken is goed!

500 test e per week
200 winny depot per week.

10 weken is zat
Wist ik niet, goed dat je het zegt

Ik heb zojuist even een stukje gelezen over de primobolan. Ik werd niet vrolijk van het stukje dat je testikels gaan krimpen... Ik zou vast niet de eerste zijn die hierover leest en er niet vrolijk van werd. Herstellen doet het wel maar duurt dit lang? En hoe zit het met je libido tijdens het gebruik van primo? Toch wordt er gezegd dat de bijwerkingen bij test/primo minder zijn dan 500 testo. Kunnen jullie mij de verschillen benoemen tussen deze 2 kuren?

---------- Post toegevoegd Wed 13 Mar 2013 om 08:47 ----------

Dan zou mijn trainingsmaat dat bedoeld hebben Rico. Is de 500mg testo een must of is 250 voldoende?
Gast, je ballen gaan ook krimpen bij 500 test... Het verschil is dat je bij de primokuur minder bijwerkingen krijgt en wat minder spier aanzet. Ook onderdrukt het minder dus heb je een lichter herstel en verlies je na de kuur minder.

Zet gewoon 500mg test, niet gaan stacken. 500 test is ruim voldoende om te gainen, zeker met jouw stats, en je komt er achter hoe je lichaam op test reageert. Bij een volgend kuurtje als je er iets bij pakt en je krijgt sides die je eerst niet had weet je dat t komt door wat je er bij genomen hebt. Op die manier kun je zelf kijken wat t beste voor je werkt.
Nu doe je alsof 500mg lichter is dan wanneer hij gaat stacken met 250 test / 200-300 primo. Which is not the case. Ik ben wel met je eens dat het handig is om te weten hoe je lichaam reageert op 500mg test, maar ik weet niet of dat zo belangrijk is dat je dus een veiligere en minder onderdrukkende eerste kuur uit te weg moet gaan. Wellicht is dat verstandig als je in de toekomst van plan bent om zwaardere kuurtjes te pakken i.c.m. 500mg.

Nu doe je alsof 500mg lichter is dan wanneer hij gaat stacken met 250 test / 200-300 primo. Which is not the case. Ik ben wel met je eens dat het handig is om te weten hoe je lichaam reageert op 500mg test, maar ik weet niet of dat zo belangrijk is dat je dus een veiligere en minder onderdrukkende eerste kuur uit te weg moet gaan.

Heb je gelijk in, maar dan zou ik eerder voor de 250 test gaan ipv test en primo.

Of als hij echt wilt stacken 250 test en 200 bold aangezien bold ook relatief mild is maar een eigenschap bezit die voor ts wel van nut zou kunnen zijn.

Heb je gelijk in, maar dan zou ik eerder voor de 250 test gaan ipv test en primo.

Of als hij echt wilt stacken 250 test en 200 bold aangezien bold ook relatief mild is maar een eigenschap bezit die voor ts wel van nut zou kunnen zijn.
Volgens mij zegt men vaak dat boldenone lang moet worden gebruikt (liefst 16 weken) om effectief te zijn, wat zou betekenen dat zijn kuur veel langer duurt en hij dus ook een zwaarder herstel zal hebben. En ik weet niet of de eetlust sneller inkickt :p. Maar hier zal Sniezel wel iets over te zeggen hebben, ik had laatst gezien dat hij wel is te spreken over test + bold :)

• Topic Starter Topic Starter
Ik moet zeker concluderen dat ik nog niet klaar ben voor een kuur. Ik zie dit dan ook als informatie inwinning. Het is niet dat ik volgende maand al wil beginnen met de kuur. Er zijn op dit moment te veel dingen die mij tegen staan. Als ik het enkel over testo heb en lees over de waterretentie dan hou ik hier zeker rekening mee. Ik voel op dit moment weinig voor een opgeblazen gezicht. Ik kom er pas achter hoe mijn gezicht opzwelt als ik het ga gebruiken. Wie heeft er ervaring met testo 250 only? Dianabol heb ik van mijn lijst geschrapt. Het gebeuren met de rode bloedlichaampjes icm mijn sport (boksen, hardlopen en mountainbiken) pakt voor mij gewoon niet uit en vervalt daarom ook direct. Als ik naar winny kijk denk ik dat dit op dit moment het beste bij mij past. Ik pak niet veel massa maar de spierkracht wordt flink geboost, de vorm en strepen zie je duidelijk. Ik zou dan kiezen voor injectie omdat die het beste aanslaat en vele malen beter is voor je lever. Daarbij komt kijken dat mijn vrouw verpleegkundige is en zij vaker een spuit gezet heeft.. Krimpen van de testikels... Tja het zijn gewoon anabolen en het doet wat met je lichaam. Dit moet ik voor lief nemen want het hoort er gewoon bij. Ik weet wel dat ik voor de veilige weg ga en als ik met een kuur ga starten ik eerst bij de huisarts mijn leverwaarden wil bekijken. Dus kortom: ik heb baat bij info over testo 250 mag only en winny only. Ik ga mij hierover goed inlezen en hoor graag van een ieder die er ervaring mee heeft, hoe het hen is bevallen. Z kan ik voor mijzelf de beste keus maken. Woorden zoal Faal etc heb ik vrij weinig aan. Ik begrijp wat ermee bedoeld wordt maar ik hou van mijn lichaam en zou zeker niet zomaar een spuit erin zetten zonder erover na te denken. Nogmaals ik zit op dit forum om info in te winnen van mensen die ervaringen hebben met bovenstaande. Dit ondersteund mij in het maken van de keus. Daar zijn forums voor in het leven geroepen lijkt mij toch?! Wel fijn dat er steeds gereageerd wordt. Super!

Bold is wel ideaal voor duursporters omdat het naast eetlust ook de aanmaak van epo stimuleert.

Inderdaad t langere kuren zou nadelig kunnen zijn al schijn je wel snel te herstellen van bold.

Ballen krimpen overigens maar tijdelijk en bij een korte lichte kuur zal t nauwelijks merkbaar zijn bij de meeste..

Ik moet zeker concluderen dat ik nog niet klaar ben voor een kuur. Ik zie dit dan ook als informatie inwinning. Het is niet dat ik volgende maand al wil beginnen met de kuur. Er zijn op dit moment te veel dingen die mij tegen staan. Als ik het enkel over testo heb en lees over de waterretentie dan hou ik hier zeker rekening mee. Ik voel op dit moment weinig voor een opgeblazen gezicht. Ik kom er pas achter hoe mijn gezicht opzwelt als ik het ga gebruiken. Wie heeft er ervaring met testo 250 only? Dianabol heb ik van mijn lijst geschrapt. Het gebeuren met de rode bloedlichaampjes icm mijn sport (boksen, hardlopen en mountainbiken) pakt voor mij gewoon niet uit en vervalt daarom ook direct. Als ik naar winny kijk denk ik dat dit op dit moment het beste bij mij past. Ik pak niet veel massa maar de spierkracht wordt flink geboost, de vorm en strepen zie je duidelijk. Ik zou dan kiezen voor injectie omdat die het beste aanslaat en vele malen beter is voor je lever. Daarbij komt kijken dat mijn vrouw verpleegkundige is en zij vaker een spuit gezet heeft.. Krimpen van de testikels... Tja het zijn gewoon anabolen en het doet wat met je lichaam. Dit moet ik voor lief nemen want het hoort er gewoon bij. Ik weet wel dat ik voor de veilige weg ga en als ik met een kuur ga starten ik eerst bij de huisarts mijn leverwaarden wil bekijken. Dus kortom: ik heb baat bij info over testo 250 mag only en winny only. Ik ga mij hierover goed inlezen en hoor graag van een ieder die er ervaring mee heeft, hoe het hen is bevallen. Z kan ik voor mijzelf de beste keus maken. Woorden zoal Faal etc heb ik vrij weinig aan. Ik begrijp wat ermee bedoeld wordt maar ik hou van mijn lichaam en zou zeker niet zomaar een spuit erin zetten zonder erover na te denken. Nogmaals ik zit op dit forum om info in te winnen van mensen die ervaringen hebben met bovenstaande. Dit ondersteund mij in het maken van de keus. Daar zijn forums voor in het leven geroepen lijkt mij toch?! Wel fijn dat er steeds gereageerd wordt. Super!
Winstrol injects zijn niet veel beter voor je lever, want ook deze zijn gealkyleerd en moeten dus worden afgebroken door de lever. Maar inderdaad, het slaat de eerste passage door de lever over en zal dus minder schadelijk zijn. Maar je zegt nu dat je bokst, hardloopt en mountainbiket. Winstrol staat er bekend om dat het snel gewrichtspijn kan veroorzaken, hou je daar wel rekening mee? Je kunt er gelukkig zo mee stoppen als je merkt dat het niet goed zit.

Bold is wel ideaal voor duursporters omdat het naast eetlust ook de aanmaak van epo stimuleert.

Inderdaad t langere kuren zou nadelig kunnen zijn al schijn je wel snel te herstellen van bold.

Ballen krimpen overigens maar tijdelijk en bij een korte lichte kuur zal t nauwelijks merkbaar zijn bij de meeste..
Daar heb jij wel ervaring mee he :trollface:

Gewrichtspijn, hou ik rekening mee. Het voordeel is dat ik kan stoppen als het zich voordoet. Dat kan niet met testo. Dit is een van de redenen dat die fijner aanvoelt dan de rest ;)

Dus hoe zie je het nu voor je?

1-6: winstrol depot (50mg ED)
1-10: test e (250mg EW)
12-15: nolvadex (20mg ED)

Ik wil eerst alleen winstrol of alleen testo gebruiken. Ik wil zien wat mijn lichaam met alleen 1 product doet. Daarna kan ik als ik het wil gaan uitbreiden.

Je kan ook test nemen met korte esters moest je snel willen kunnen stoppen.

Overigens krijg je van test niet zo snel klachten.

Ik heb het beste gevoel over winstrol op oliebasis 1 x per week 1 - 1,5 ml. Rico had het hierover en ook mijn trainingsmaat had het erover. Ik lees dingen over pijnlijke injecties maar hier ga ik voorals nog niet vanuit. Mijn vrouw injecteerd en eens per week valt goed te overzien lijkt mij.

Gewrichtspijn, hou ik rekening mee. Het voordeel is dat ik kan stoppen als het zich voordoet. Dat kan niet met testo. Dit is een van de redenen dat die fijner aanvoelt dan de rest ;)

denk dat je meer last van je gewrichten gaat krijgen dan je beseft. Of je moet net geluk hebben.

@ test250 gaat dat vochtkoppie van je reuzzze meevallen hoor.

Ik ga het ondervinden. Met de minimale injectie hoop ik ook minimale bijwerking te krijgen. En als ik last van mijn gewrichten krijg dan kan ik er toch mee stoppen?!

heb niet alles gelezen maar je houd niet van bijwerkingen toch? winstrol is juist 1 van de aas( in mijn ervaring) die de meeste bijwerkingen geeft, kaal worden( met aanleg), gewrichtspijn etc.

zou veel liever voor test/primo dan test/win gaan

Winny is 50mg/ml?

Op 150mg/week ga je niet veel pakken lijkt mij..

En vocht van test is overrated

Als ik jou was zou ik natty nog ff doortrainen en dan 500mg test zetten.

Winny is 50mg/ml?

Op 150mg/week ga je niet veel pakken lijkt mij..

En vocht van test is overrated

Als ik jou was zou ik natty nog ff doortrainen en dan 500mg test zetten.

Niet teveel praten jij, @750 test was me gezicht net een ballon na een paar dagen zout eten.

Ik heb het beste gevoel over winstrol op oliebasis 1 x per week 1 - 1,5 ml. Rico had het hierover en ook mijn trainingsmaat had het erover. Ik lees dingen over pijnlijke injecties maar hier ga ik voorals nog niet vanuit. Mijn vrouw injecteerd en eens per week valt goed te overzien lijkt mij.
Doe dan alleen testosteron... Winstrol brengt je veel minder en is schadelijker

Niet teveel praten jij, @750 test was me gezicht net een ballon na een paar dagen zout eten.

Je zegt t zelf al, test verstoort waarschijnlijk de vocht balans en als je dan veel zout eet ga je veel vocht vast houden. Test alleen wil niet zeggen dat je gelijk vocht vast gaat houden.

Overigens zorgt vocht (mits intracellulair) voor een betere eiwitsynthese dus of t nu perse slecht is..

Terug
Naar boven