XXL Nutrition

Insanity / P90X

Konya

Novice
Waardering
0
Lengte
1m74
Massa
81kg
Vetpercentage
17%
Hallo allemaal,

Op internet kom je veel videos en dergelijke dingen tegen van transformatie die dankzij p90x of insanity is gedaan. Mijn vraag is dan ook aan jullie zijn deze dingen allemaal echt? Ik denk elke keer dat dit meer marketing is en nep is. Werken deze dingen echt? Ik heb allebei de programmas op mijn laptop staan en ik vraag me dus af of het wel waard is om er aan te beginnen want zometeen verspil je tijd terwijl het allemaal nep en marketing is. Dus kan iemand mij iets wijzer maken?

Alvast Bedankt :)

Beide programma's werken wel, keuze is afhankelijk van wat je doel is en of je materiaal tot je beschikking hebt:)
Insanity: geen materiaal nodig (alleen een matje voor buikspieren/planks), gericht op vetverbranding.
P90X: halters en elastiek nodig, gericht op vetverbranding en daarnaast wat spieren aanzetten.

Moet wel zeggen dat bij beide (natuurlijk) je voedingspatroon erg belangrijk is. Je hoeft niet al hun supps te nemen, zolang je maar wel je dagelijkse caloriebehoefte haalt. Let goed op evt sporttoeslag, die is zeker bij insanity erg hoog.

• Topic Starter Topic Starter
Beide programma's werken wel, keuze is afhankelijk van wat je doel is en of je materiaal tot je beschikking hebt:)
Insanity: geen materiaal nodig (alleen een matje voor buikspieren/planks), gericht op vetverbranding.
P90X: halters en elastiek nodig, gericht op vetverbranding en daarnaast wat spieren aanzetten.

Moet wel zeggen dat bij beide (natuurlijk) je voedingspatroon erg belangrijk is. Je hoeft niet al hun supps te nemen, zolang je maar wel je dagelijkse caloriebehoefte haalt. Let goed op evt sporttoeslag, die is zeker bij insanity erg hoog.

Wat houdt dat sporttoeslag in? Mijn plan was zeg maar om in de vakantie insanity te volgen. Want mijn vetpercentage is 20%. Ik wil die eerst verlagen in de vakantie en vervolgens weer verder in sportschool met spieropbouw. Is dat slim?

Laatst bewerkt:
Wat houdt dat sporttoeslag in? Mijn plan was zeg maar om in de vakantie insanity te volgen. Want mijn vetpercentage is 20%. Ik wil die eerst verlagen in de vakantie en vervolgens weer verder in sportschool met spieropbouw. Is dat slim?

Lijkt mij wel een goed plan opzich, verdiep je daarvoor wel wat in voeding door sticky's te lezen in de voeding-sectie.

Sporttoeslag is de factor die je gebruikt bij het bepalen van je caloriebehoefte, obv hoevaak je sport.
Bijvoorbeeld als je behoefte 'in rust' 2.500kcal is, dan is dat met 3x per week sporten (2.500 * 1,375).

Lees zoals ik zei even de sticky's door en probeer een schema op te stellen, er zijn lege excel-sheets beschikbaar in de voeding-sectie die je zo kunt invullen. Voor vragen of je schema goed is, kan je daar gewoon een post maken en tips/opmerkingen vragen.

http://forum.dutchbodybuilding.com/f9/
http://forum.dutchbodybuilding.com/f9/cutten-begin-112937/

Succes!

Terug
Naar boven