Fitness Seller

Insuline

Inspirational

Cool Novice
Waardering
0
Lengte
1m79
Massa
81kg
Vetpercentage
7%
He manne ,

deze woensdag ben ik met een test only kuur begonnen 1250mg EW

nu wil ik ernaast ook nog eens insuline gaan zetten

Voor ik hier mee begin wil ik er ook alles over weten .
heb de stickys hier op het board gelezen enzo dus ik heb wat basiskennis . Nu de vraag is of er ervaren insuline gebruikers hier mij wat raad kunnen geven welke slin het best te nemen ivm hypo , welke koolhydraten op welke tijdstippen en de hoeveelheid koolhydraten .

alvast bedankt !

He manne ,

heb de stickys hier op het board gelezen enzo dus ik heb wat basiskennis . Nu de vraag is of er ervaren insuline gebruikers hier mij wat raad kunnen geven welke slin het best te nemen ivm hypo , welke koolhydraten op welke tijdstippen en de hoeveelheid koolhydraten .

alvast bedankt !

Sorry hoor maar dat staat allemaal in de sticky's...

• Topic Starter Topic Starter
Lezen en met iemand over praten is voor mij een groot verschil ... zou mij meer op mn gemak voelen

Lezen en met iemand over praten is voor mij een groot verschil ... zou mij meer op mn gemak voelen

Klopt ook wel weer. Er lopen hier genoeg ervaren mensen rond, kijk in de kuurlogs sectie eens bij de sticky's van Sniezel en Testoflesje. Volgens mij hebben zun er wel ervaring mee.

Beetje onzinnig om nu al naar insuline te grijpen, doelende op je foto/stats.

Advies dus; mee wachten.

Het is niet de bedoeling dat mensen zich op hun gemak voelen bij insuline op basis van een topic. Insuline is gevaarlijk, kuren zonder kennis kom je nog jarenlang mee weg. Met insuline kan het heel verkeerd lopen.

En aangeven hoeveel gram je moet eten per iu dat je spuit kan helemaal niet. Insuline is heel erg persoonsgebonden. Je moet 1. heel veel lezen 2. je moet als je begint beginnen met heel weinig en een overmaat aan koolhydraten. Na een tijd leer je de beste verhouding kennen. Vooral een suikerspiegel meter is daarbij heel handig en eigenlijk onmisbaar.

3 tips dan;
Neem altijd een flesje met zeg 100gram dextro opgelost mee en heb dit meteen bij de hand.
Ga niet slapen in de uren dat insuline werkzaam is.
Begin altijd post workout met insuline en dus niet voor de training.

He manne ,

alvast bedankt !

Ehmm...je wilt liever met iemand er over praten, maar je vraagt toch advies op DBB.
Is toch hetzelfde als lezen???

3 tips dan;
Neem altijd een flesje met zeg 100gram dextro opgelost mee en heb dit meteen bij de hand.
Ga niet slapen in de uren dat insuline werkzaam is.
Begin altijd post workout met insuline en dus niet voor de training.

100gr dextro is overkill om hypo tegen te gaan

En wat betreft het slapen, ik wil niet zeggen ga maar pitten binnen een uurtje na je shot maar je wordt echt wel wakker als je hypo gaat. Is ook weer zo'n forum fabeltje dat je dood gaat in je slaap.

100gr dextro is overkill om hypo tegen te gaan

Waar schreef ik dat je de 100gr moet opdrinken;) Ik schreef meenemen en 100gr is dan zeker genoeg, zou kunnen dat je na 1/4 je alweer goed voelt en dan kan je beter iets eten als een boterham dan alleen maar dextro (na de piek volgt bij dextro snel een dal)

En over dat slapen. Als jij wil dan ga je toch lekker ff liggen. Ik doe het niet en niet voor niets wordt hierover gewaarschuwd op fora. Ik weet van mijn vader met diabetes dat hij in de nacht heel laat een hypo voelt aankomen. Ik weet van mijn werk dat iemand met een waarde 2.5 nog gewoon slaapt, die is wel de kluts kwijt maar toch.....erop gokken dat je wel wakker wordt zou ik niemand adviseren.

Terug
Naar boven