MuscleMeat

interval training vs 60/70% hartslag

GregC

Novice
Waardering
0
Lengte
1m90
Massa
82kg
Vetpercentage
11%
Ik zit al een tijd rond te zoeken op dit forum en ook via google. Maar men spreekt elkaar beetje tegen (of ik begrijp 't gewoon niet :rolleyes:)

Interval training zou goed zijn voor men die dus BF% omlaag willen halen. en daarbij wordt dus aangegeven dat je je sprints op je maximum kunnen moet doen.

Maar tegelijkertijd lees ik overal dat je op 60/70% hartslag rate moet cardio trainen.

Is het dan zo dat de momenten dat je omlaag gaat in je snelheid je op die 60/70 moet zitten en je tijdens je sprint best omhoog mag?

Zijn gewoon 2 verschillende wegen naar Rome.

Doe langdurig rustige cardio
Of doe intensieve cardio
Of doe intervallen
of doe spints
of doe bodyweight metabolic conditioning circuits
of ... whatever.

ik doe nu cardio, dus een paar keer per week 3 kwartier tot een uur in een lekker tempo maar niet voluit zwemmen, fietsen en hardlopen.

maar anderen doen weer high intensity interval training (HIIT) wat je enigszins kan vergelijken met interval training.
Daar wordt van gezegd dat je sneller je doel bereikt = vetpercentage naar beneden halen + dat het ook je conditie verbetert.

• Topic Starter Topic Starter
of doe bodyweight metabolic conditioning circuits
.

Zonder gein, ik dacht dat je mij aan het ****en was met deze.. :slap:

Dan ben ik enigzins gerust. Ik hou er namelijk van om echt kapot te gaan
bij m'n cardio workout, dus toen ik die 60/70% verhaal overal las, begon ik
nogal te balen en te zoeken naar mensen die anders beweerde :D.

Zonder gein, ik dacht dat je mij aan het ****en was met deze.. :slap:

Dan ben ik enigzins gerust. Ik hou er namelijk van om echt kapot te gaan
bij m'n cardio workout, dus toen ik die 60/70% verhaal overal las, begon ik
nogal te balen en te zoeken naar mensen die anders beweerde :D.

Met een hogere hartslag verbruik je meer calorieen in minder tijd. Het enige nadeel is dat het zwaarder leunt op je herstelvermogen, maar zolang je nog voldoende herstelt is er geen reden om het rustig aan te doen.

slo mo cardio is boooooring (alhoewel een lekkere lange wandeling op een zonnige zondagmiddag .. och heeft ook zo zijn aantrekkingskracht)

Terug
Naar boven