AndroidHealthClinic

Invloed schema op doelstelling

Den Erello

Novice
Waardering
0
Lengte
1m86
Massa
96kg
Vetpercentage
18%
Ik train inmiddels 10 jaar en heb eigenlijk altijd niet nagedacht over schema's behalve dan een standaard 3 dagen split om te trainen. Nu ik eindelijk een klein half jaar inmiddels ook op voeding aan het letten ben, ben ik nu ook bezig mijn training aan te passen.

Ik vraag mij dan ook af of een training een bepalende factor is in je doelstelling. Zo zit ik nu op een doelstelling om mijn vet te verlagen. Betekent dit dan dat ik hoger in de reps moet zitten bijvoorbeeld 3x15? Of heeft het in die zin geen invloed behalve dan dat je voor jezelf een goed werkend schema moet vinden?

ja natuurlijk. Ik zou me wat verder inlezen in de theorie. in de sticky's vind je al heel wat en anders heel wat rondneuzen op het forum.

meer reps werkt juist averechts in de cut.
Je wilt je kracht behouden tijdens het afvallen. 3x5 is bijvoorbeeld een betere richtlijn. volume laag maar intensiteit hoog.

Je moet de topic titel omdraaien, je doelstelling heeft (absoluut) invloed op (de keuze van) je schema.

Dat je hier 10 jaar lang nooit echt over hebt nagedacht, zou nog wel eens erg zonde kunnen zijn van de tijd, energie en wellicht tot sub-optimale resultaten hebben geleid.

P.S. hogere reps per set om af te vallen is een mythe.

Terug
Naar boven