AndroidHealthClinic

Iraq: The death squads

El Comandante

Massive Warrior
Waardering
13
Vergeet even de acties van de mannen van de 'Stars & Stripes' in Irak, oftewel het Amerikaanse leger. Zo mogelijk een nóg ernstigere dreiging vormt de bevolking zélf.

De oorlog tussen Soennieten en Sji'ieten is eeuwen ouder dan de inval van Amerikaanse soldaten in Irak, maar hij keeft nu weer op.
Als Amerika zich terugtrekt, hou je strijdende partijen over.

The Deadth Squads of: Hoe Moslims elkáár bestrijden.

Wie een oplossing heeft mag het zeggen. :(

EDIT: Gewelddadig en shockerend materiaal!

Docu van Brits Channel 4.
Torrent: The Death Squads 2006 11 18 avi » Torrentspy.com

Met dank aan Exarchos.

Laatst bewerkt:
ben 'm aan het DLen...

hier staat ie ook al aan..

hm ja een oplossig ligt niet 1,2,3 voor de hand. Opdeling van land is nu niet bepaald de gemakkelijkste materie.

ja het ging 13 eeuwe, goed tussen de twee groepen maar nu is dat niet meer het geval he. We weten wel wie we daar voor te danken hebben.

De oorlog tussen Soennieten en Sji'ieten is eeuwen ouder dan de inval van Amerikaanse soldaten in Irak, maar hij keeft nu weer op.
Als Amerika zich terugtrekt, hou je strijdende partijen over.

en de koerden he, da's de derde partij in die regio

al hebben die het op het eerste oog behoorlijk voor elkaar in noord irak, bijna geen geweldadigheden en een redelijk normale maatschappij

Vergeet niet de invloed van het Sjiietische Iran die wapens levert aan Sjiieten en Soennieten. Ook aan Soennieten dus om als eerste de USA uit Irak te drijven en vooral aan Sjiieten om een Sjiietisch machtsblok te creeren als de Amerikanen eenmaal weg zijn. Om de teringzooi nog groter te maken helpen de Saudi's hun Soennistische vrienden weer om er zeker van te zijn dat juist de Soennieten de macht krijgen in Irak.

Belangrijkste blijft natuurlijk de olie en de aanvoer daarvan. In dat geval heeft Saudi Arabie meer troeven in handen als ze meer gaan ompompen en daarmee de olieprijs verlagen. Dat is zand strooien in het radar van Iran omdat ze vergeleken met Saudi Arabie maar 1/4 van de inkomsten hebben aan olie.

Het is geen interne oorlog meer, dit is gewoon een machtstrijd van landen die alleen aan de olie denken. De strijdende partijen in Irak hadden anders al lang droog gestaan qua wapens, die strijders hebben van hunzelf geen rooie rotcent.

Laatst bewerkt:
Vergeet niet de invloed van het Sjiietische Iran die wapens levert aan Sjiieten en Soennieten. Ook aan Soennieten dus om als eerste de USA uit Irak te drijven en vooral aan Sjiieten om een Sjiietisch machtsblok te creeren als de Amerikanen eenmaal weg zijn. Om de teringzooi nog groter te maken helpen de Saudi's hun Soennistische vrienden weer om er zeker van te zijn dat juist de Soennieten de macht krijgen in Irak.

Belangrijkste blijft natuurlijk de olie en de aanvoer daarvan. In dat geval heeft Saudi Arabie meer troeven in handen als ze meer gaan ompompen en daarmee de olieprijs verlagen. Dat is zand strooien in het radar van Iran omdat ze vergeleken met Saudi Arabie maar 1/4 van de inkomsten hebben aan olie.

Het is geen interne oorlog meer, dit is gewoon een machtstrijd van landen die alleen aan de olie denken. De strijden partijen in Irak hadden anders al lang droog gestaan qua wapens, die strijders hebben van hunzelf geen rooie rotcent.

Ik ben blij dat er toch iemand is die de zaken een beetje kent!

• Topic Starter Topic Starter
Ik ben blij dat er toch iemand is die de zaken een beetje kent!

Ja en die geeft een wat betere blik op de zaak dan iemand die in even zo weinig woorden wil aangeven dat de 'Ameriki' de schuld zijn van alles daar.
Zo zit het dus niet kerel, zo makkelijk kom je er niet mee weg hoor.
Eric schetst toch duidelijk een ingewikkelder beeld dan wat jij de mensen graag laat denken: Amerika, 's Werelds Duivel die Schuld van Alles op Aard draagt.

Ja en die geeft een wat betere blik op de zaak dan iemand die in even zo weinig woorden wil aangeven dat de 'Ameriki' de schuld zijn van alles daar.
Zo zit het dus niet kerel, zo makkelijk kom je er niet mee weg hoor.
Eric schetst toch duidelijk een ingewikkelder beeld dan wat jij de mensen graag laat denken: Amerika, 's Werelds Duivel die Schuld van Alles op Aard draagt.

Ik heb nooit beweerd dat Amerika de enige schuldige is maar als jij me die woorden inde mond wil leggen, dan zal me dat niet verrassen van je.

• Topic Starter Topic Starter
Ik heb nooit beweerd dat Amerika de enige schuldige is maar als jij me die woorden inde mond wil leggen, dan zal me dat niet verrassen van je.

Dat klopt want hier zeg je het zelf min of meer:

ja het ging 13 eeuwe, goed tussen de twee groepen maar nu is dat niet meer het geval he. We weten wel wie we daar voor te danken hebben.

:D:D:D

Slaap lekker kerel, morgen misschien meer filmpjes.

Walgelijk
Moslims die medemoslims afslachten :no:

Vorige week nog een stuk in Netwerk over de strijd in Irak. Ambulance personeel dat met gevaar voor eigen levens de slachtoffers ophaalt.

In die ziekenhuizen werken Soenniet en Sjiet met elkaar samen, terwijl ze buiten elkaar afslachten. Tragisch.

1 voorval was zeer opvallend, een getroffen vrouw die schreeuwde om Saddam Hoessein. Terwijl die toch ook niet echt goed was voor zijn volk, maar voor de Iraki's is alles beter dan de situatie waar ze nu in leven.

Irak is geen land van strijd geweest. Zelfs Christenen hadden en hebben daar hun plaats en in 1947 woonden er meer Joden in Baghdad dan in Jeruzalem. Dan vraag je je toch af welke les we hebben geleerd van wereldoorlog 2 als het daar nu zo'n pleurisbende is.

1 voorval was zeer opvallend, een getroffen vrouw die schreeuwde om Saddam Hoessein. Terwijl die toch ook niet echt goed was voor zijn volk, maar voor de Iraki's is alles beter dan de situatie waar ze nu in leven.

Dat stukje zag ik toevallig ook ja. Ze heeft nog gelijk ook, onder Saddam wás het gewoon beter voor de meeste mensen, is ook niet zo moeilijk als er 50+ mensen per dag worden vermoord zoals nu. Het lijkt wel of Arabische landen niet zonder autoritair regime kúnnen.

Dat stukje zag ik toevallig ook ja. Ze heeft nog gelijk ook, onder Saddam wás het gewoon beter voor de meeste mensen, is ook niet zo moeilijk als er 50+ mensen per dag worden vermoord zoals nu. Het lijkt wel of Arabische landen niet zonder autoritair regime kúnnen.

:D

Don't even go there. Deze situatie heeft natuurlijk geen oorsprong in een geruisloze overgang van een dictatoriaal regime naar een democratie. Dit land wordt zwaar gedestabiliseerd van meerdere kanten.

Of puur Arabische landen zonder een autoritair regime kunnen moet nog bewezen worden, maar de VAE worden in ieder geval redelijk losjes geregeerd. Er kan daar veel, heel veel.

2 jaar geleden nog in het vliegtuig gesproken met een Engelse vrouw die daar woont. Ze gaf aan dat het een doorn in het oog van Saudi Arabie dat er zoveel kan in de VAE. Veel Saudi's gaan daar naartoe om zich te vermaken.

:D

Don't even go there. Deze situatie heeft natuurlijk geen oorsprong in een geruisloze overgang van een dictatoriaal regime naar een democratie. Dit land wordt zwaar gedestabiliseerd van meerdere kanten.

Of puur Arabische landen zonder een autoritair regime kunnen moet nog bewezen worden, maar de VAE worden in ieder geval redelijk losjes geregeerd. Er kan daar veel, heel veel.

2 jaar geleden nog in het vliegtuig gesproken met een Engelse vrouw die daar woont. Ze gaf aan dat het een doorn in het oog van Saudi Arabie dat er zoveel kan in de VAE. Veel Saudi's gaan daar naartoe om zich te vermaken.

Hehehe, ik begeef me weer op glad ijs. :D

Het is sowieso wel apart hoe er vaak met de strenge islamitische regelgeving wordt omgegaan. De sjeiks zitten zich gewoon lekker vol te tanken in dure clubs, maar het volk kan voor dat gedrag zweepslagen verwachten.

Terug
Naar boven