Fitness Seller

Is deze volgorde goed? (Advies graag)

Killings1

Novice
Waardering
0
Lengte
2m14
Maandag: Borst / Biceps / Kuiten
Dinsdag: Schouders / Onderarmen / Buik
Woensdag: Rug / Triceps / Benen
Donderdag: Rust
Vrijdag: Borst / Biceps / Kuiten
Zaterdag: Rug / Triceps / Benen
Zondag: Rust

Is deze schema goed voor iemand die 5 maanden traint(Ik kan goed tegen zware schema's btw)

Denk dat je schouders het wel heel moeilijk gaan krijgen zo..

Na schoudersdag rug trainen?

• Topic Starter Topic Starter
En dat weet je al na 5 maanden? Try again boy.

Misschien had ik hiervoor een Fullbody schema?;)

Denk dat je schouders het wel heel moeilijk gaan krijgen zo..

Na schoudersdag rug trainen?

Ik kan hem ook zo aanpassen :

Maandag: Borst / Biceps / Schouders
Dinsdag: Onderarmen / Buik / Kuiten

Misschien had ik hiervoor een Fullbody schema?;)

Dat hoeft niet te zeggen dat je zware schema's aankan; fullbody staat niet gelijk aan zwaar. Je bent nog een beginner (niet als belediging bedoeld, gewoon de aanduiding voor je ervaring) en kan in 5 maanden nooit meerdere zware schema's uitgeprobeerd hebben. Een schema uitproberen is een kwestie van meerdere maanden, niet slechts enkele trainingen.

Wat betreft je voorstel: waarom niet alles 1x/week verdeeld over 4-5 dagen? Meer trainen is niet per definitie beter.

Een spiergroep heeft in definitie maar 48 uur nodig , om te herstellen etc. Dus als je ze zo 2x per week pakt het volgens mij beter is voor meer massa.

Of heb ik het mis?

Een spiergroep heeft in definitie maar 48 uur nodig , om te herstellen etc. Dus als je ze zo 2x per week pakt het volgens mij beter is voor meer massa.

Of heb ik het mis?

Verschild per persoon en ligt natuurlijk aan je voeding en aan hoeveel slaap je hebt

Verschild per persoon en ligt natuurlijk aan je voeding en aan hoeveel slaap je hebt

True. Beginners kunnen vaak frequenter trainen, maar zolang je merkt dat je lichaam het kan handelen qua herstel: fine. Vergeet niet dat je het CZS en aanhechtingen, pezen etc. ook belast; niet enkel spieren.

Welke van deze 2 schemas raden jullie aan?

De eerste :

Maandag: Borst / Biceps / Schouders
Dinsdag: Onderarmen / Buik / Kuiten

De Tweede :

Maandag: Rug / Triceps / Traps
Dinsdag: Borst / Biceps / Onderarmen
Woensdag: Buik / Schouders
Donderdag: Benen
Vrijdag: Rug / Triceps / Traps
Zaterdag: Borst / Biceps / Onderarmen

Persoonlijk zou ik ook gaan voor elke spiergroep 1x in de week. Maar je kan het proberen, mocht het goed gaan, dan prima. Wel scherp in de gaten blijven houden.

Ik zou voor de tweede gaan: Borst/biceps/schouders op 1 dag is imo vrij pittig. Verder zou ik donderdag rust nemen en benen ergens anders toevoegen, ipv traps/triceps ofzo. Ik zie nu ook dat je borst de dag na je triceps gaat trainen, als je triceps apart traint zijn ze bij mij iig behoorlijk kapot de dagen erna. De dag erna borst trainen lijkt mij dus niet ideaal...

Wat denk je hiervan?:

Maandag: Rug / Borst
Dinsdag: Buik / Schouders
Woensdag: Triceps / Biceps / Onderarmen
Vrijdag: Borst / Rug
Zaterdag: Benen / Triceps / Traps

Gewoon proberen wat voor jou lekker voelt, merk je het niet gaat maak je kleine aanpassingen.

Wat denk je hiervan?:

Ik had een paar vraagjes .

- Zo train ik mijn triceps 2x en biceps 1x
- En klopt het dat je schouders niet worden overbelast als je de dag daarvoor al rug hebt getraint?( Dat zei iemand hierboven)

Persoonlijk zou ik ook gaan voor elke spiergroep 1x in de week. Maar je kan het proberen, mocht het goed gaan, dan prima. Wel scherp in de gaten blijven houden.

Ik zou voor de tweede gaan: Borst/biceps/schouders op 1 dag is imo vrij pittig. Verder zou ik donderdag rust nemen en benen ergens anders toevoegen, ipv traps/triceps ofzo. Ik zie nu ook dat je borst de dag na je triceps gaat trainen, als je triceps apart traint zijn ze bij mij iig behoorlijk kapot de dagen erna. De dag erna borst trainen lijkt mij dus niet ideaal...

Wat denk je hiervan?:

Gewoon proberen wat voor jou lekker voelt, merk je het niet gaat maak je kleine aanpassingen.

Schouders de dag na borst en vervolgens de dag erop triceps? Vrijdag borst en de dag erop triceps? Vrijdag rug en de dag erna benen?

Dit "schema" is bullcrap.

Mag ik vragen wie je die onzin heeft verteld....

"Each muscle needs 48 hours to heal after a workout. Anything less than that is setting yourself up for injury. "

Dit heb ik effe snel gegoogled maar had nog veel meer resultaten. En ik heb dit hier ergens gelezen op de forum.

"Each muscle needs 48 hours to heal after a workout. Anything less than that is setting yourself up for injury. "

Dit heb ik effe snel gegoogled maar had nog veel meer resultaten. En ik heb dit hier ergens gelezen op de forum.

Als jij maandag heel zwaar je borst pakt kun je dit echt niet 48uur later weer doen. Dan ben je nog LANG niet hersteld!

Je kan er geen 48 uur aan hangen, beginners kunnen geen grote stimulans creëren en zodoende misschien wel vaker trainen terwijl gevorderden juist zo'n grote stimulans kunnen creëren dat 48 uur niet genoeg is om te herstellen.

En dan kan je nog voordat het hersteld is toch weer trainen, eventueel met verminderde intensiteit, om zo tijdens je herstel je kracht op peil te houden. En je kunt juist expres een periode achterstallig herstel opbouwen om vervolgens te deloaden.

Succes man jij weet duidelijk waar je mee bezig bent......

Terug
Naar boven