Fitness Seller

Is dit een goed schema in jullie ogen?

Rickert1988

Novice
Waardering
0
Lengte
1m74
Massa
77kg
Maandag Borst tricep

Di rug bicep

Woensdag benen schouder trapz

Donderdag rust

Vrijdag borst tricep

Zaterdag combo schouder rug + trapz en bicep

Ik ben 76 kilo, 1meter 74, train nu bijna 2jaar, waarvan een jaar en 3maanden fanatiek. Mijn eiwitinname zit +/- rond de 200 gram per dag
Ik heb geprobeerd tussen het belasten van dezelfde spiergroep 48u rust te laten. Graag jullie reacties!:cool:

Dit is toch geen schema? dit is een opdeling van de spiergroepen?

• Topic Starter Topic Starter
Ja oke mijn fout, is dit een goede opdeling van de spiergroepen?

denk dat je schouder wel veel belast wordt, omdat je die ook met borst meepakt.
je moet het zelf weten natuurlijk maar ik snap niet dat mensen nog vol voor hun schouders kunnen gaan na benen.

Je traint alles behalve je benen 2 keer zo te zien, mijns inziens klopt het schema dus niet.
Ik ben sowieso niet echt een grote fan van splits behalve dan ub/lb.
Opdeling kan wel, alleen waarom heb je deze indeling gekozen?
Welke oefeningen ga je allemaal doen?
Overigens met alleen eiwit inname kom je er niet, vet en carbs zijn ook belangrijk, wat ik probeer te zeggen is het totaal plaatje moet kloppen.
Wellicht kun je wat meer info geven, zo is het moeilijk te zeggen wat je wel en niet goed doet.

Benen train ik 1x , omdat ik ook nog 1x minimaal per week op de mountainbike zit, dus dit zie ik in principe ook als een extra benentraining.

qua voeding, dit is bijvoorbeeld van afgelope week 2 dagen:

Maandag: shake brinta, banaan, 5 boterhammen 9plakken kipfilet( verspreid), biefstuk salade(sla paprika ui komkommer) aardappeltjes met ui en champignons + sperzie bonen, shake bak tonijn sla bak kwark

dinsdag:

Shake brinta, 2 bananen, dubbele boterham 3 eieren weinig eigeel,handje ongezouten pinda's, broodje kipfilet, kipfilet met paprika en groente aaf eten , blik tonijn 1,5 bak kwark

De ochtendshake wissel ik af, ene x whey perfection en de andere x lean gain, verder gebruik ik multivitamine, omega3 en magnesium/zink

Oefeningen wissel ik elke keer af, al zijn er wel standaard oefeningen die altijd wel terugkomen in een week, denk aan deadlift, squat, legpress, benchpress(incline), dumbbell drukken. Voor de rest zorg ik altijd voor variatie om zo proberen mijn spieren het best te prikkelen..

Ik neem aan dat je spiermassa wil aanzetten?
Heb je je onderhoud berekend, en weet je wat je aan kcals binnen krijgt?
Wat je eet ziet er wel prima uit.

jaa, wil wel spiermassa aanzetten, maar tegelijke tijd ook vet verbranden, hiervoor gebruik ik met cardio(fietsen, hardlopen, zwemmen) muscle protect van body en fitshop, probeer dus na het trainen ook laag carb gehalte aan te houden.. denk je dus dat dit schema geen overkill is in combinatie met dit eetpatroon? En nee weet zo niet precies wat ik aan calorieen binnen krijg maar denk niet boven de 2500kcal

Je verwacht zonder kcals te tellen spieren aan te zetten en vet te verliezen? Je eet low carb na de training, maar je denkt dat door genoeg eiwitten te eten wel spieren aan te zetten? Wellicht moet je je wat meer inlezen, spiermassa aanzetten en tegelijke tijd vet verliezen is erg moeilijk, zeker als je je voeding niet perfect op orde hebt.
Je kunt beter 1 van de twee kiezen en daar op focussen.

Ja het is niet dat ik echt af wil vallen, maar ik wil geen buik erbij krijgen, dat probeer ik dus in tact te houden met het fietsen,zwemmen en hardlopen. denk je, dat ik met dit eetpatroon meer eten nodig heb om daadwerkelijk flink massa aan te kunnen zetten?
En is deze opdeling van spiergroepen geen overkill?

Overkill hangt ervan af hoeveel sets/reps je maakt, welke oefeningen je doet.
Al die cardio gaat je niet helpen bij je herstel. Je moet boven onderhoud eten om massa aan te zetten. Dus je zult je onderhoud moeten berekenen en toch wel af en toe je kcals monitoren.

Hoeveel sets/reps raad je aan?

Opdeling van spiergroepen is iig prima ;)

Meestal 4 voor grote 3 voor kleine spiergroepen

Terug
Naar boven