AndroidHealthClinic

Is dit lethal of kan ik er rustig aan beginnen ?

Flaky2

Novice
Waardering
1
Lengte
1m87
Massa
90kg
Olla beste stangbuigers,

Ik heb vandaag bij de Tuinen een busje creatine gekocht.
Bij thuis komen lees ik dat ik een volledige schep moet gebruiken ( gewogen 42-43 gr ) per glas en in de opbouw fase 4 glazen per dag.....
Nu weet ik heel toevallig dankzij mede stangbuigers dat creatine in overmatig gebruik zeer slechte permanente gevolgen heeft.

Het gaat om dit spul: http://www.detuinen.nl/sportvoeding/creatine/precision-engineered-high-performance-creatine-1.html

Valt me op dat er Taurine in zit...behoorlijk wat 1000mg (red bull sjizzle) maar zit dat ook bij normale creatine busjes ?

Er mag van mij ge´PMt worden maar een uitleg hier on the spot mag ook.
Bij deze zeg ik even hoi als nieuwe member !
Er komt vanzelf een post met wat ik doe en van plan ben etc. etc. socializen enz. foto´s van de ´´Klei´´ genaamd lichaam wat omgevormd mag worden in een stukje glimmend marmer.

bvd,

Julian

Damnnn, not good

Koolhydraten 75.6g
waarvan suikers: 74.6g

wtf, hoezo maatscheppen van 42gr?

Die van mij (creapure) heeft een maatschep van 4gr? lol

die opbouw fases zijn nergens voor nodig trouwens.. gewoon normale dosis aanhouden.

Kilo creatine!! :p hahahah
waarvan 90% suiker :P en wat taurine.....voor overdreven prijs :p

Die grote maatscheppen zijn omdat ze het volgestouwd hebben met suikers (dextrose, maltodextrine).
Er zit wel 5gr creatine in maar ook een hoop ander spul

• Topic Starter Topic Starter
OKe conclusie terug naar de winkel om deze rotzooi om te ruilen voor schone creatine dus ?
Vond de maatschep van 60ml al zo overdreven kon nooit lekker zijn maar ja daar kom je thuis weer achter.
Zit een flink pep middeltje in per schepje dus denk dat mensen dat eerder zullen ervaren als een valse creatine boost.

yup een tip, koop nooit bij de tuinen, overpricede teringzooi kijk die potten whey 2e gratis, dafuq? en eiwitgehalte is ook klote per 100gr zag ik op de etiketten, beter bestel je een potje creapure bij B&f voor nog geen 15 euro, is meest zuivere crea in omloop

Tuinen zijn goed voor paar dingen, supplementen zijn daar geen voorbeeld van :p

Olla beste stangbuigers,

Bij thuis komen lees ik dat ik een volledige schep moet gebruiken ( gewogen 42-43 gr ) per glas en in de opbouw fase 4 glazen per dag.....
Nu weet ik heel toevallig dankzij mede stangbuigers dat creatine in overmatig gebruik zeer slechte permanente gevolgen heeft.

Het gaat om dit spul: http://www.detuinen.nl/sportvoeding/creatine/precision-engineered-high-performance-creatine-1.html

Valt me op dat er Taurine in zit...behoorlijk wat 1000mg (red bull sjizzle) maar zit dat ook bij normale creatine busjes ?

Er komt vanzelf een post met wat ik doe en van plan ben etc. etc. socializen enz. foto´s van de ´´Klei´´ genaamd lichaam wat omgevormd mag worden in een stukje glimmend marmer.

bvd,

Julian

Wat gebeurt er vij overmatig creatinegebruik dan?

yup een tip, koop nooit bij de tuinen, overpricede teringzooi kijk die potten whey 2e gratis, dafuq? en eiwitgehalte is ook klote per 100gr zag ik op de etiketten, beter bestel je een potje creapure bij B&f voor nog geen 15 euro, is meest zuivere crea in omloop

Voedingsinformatie:
100gr bevat: % ADH*
Energy/Energie 1,530kJ and 365kcal
Protein/Eiwitten 77.4g
Carbohydrate/Koolhydraten 8.8g
of which sugars/waarvan suikers: 1.0g
Fat/Vet 3.5g
of which saturates/waarvan verzadigd: 2.0g

Eiwitgehalte whey perfection (banaan) ligt op 78gr/100gr dus weet niet naar welk etiket jij hebt gekeken?
Verder niet kopen bij detuinen idd, nog geen kg whey voor 42 euro. Krijg je wel 2e pot gratis maar 1.8kg whey voor 42 euro is nog steeds vrij duur

Olla beste stangbuigers,

bvd,

Julian

Koop dan ook gewoon creatine (en lees eens een etiket)

Deze was veel slimmer geweest: http://www.detuinen.nl/sportvoeding/creatine/precision-engineered-creatine-powder510gr.html#tabs (2e gratis ook nog eens)

Nu heb je gewoon een soort van mislukte weight-gainer gekocht.

Anyways er zit maar 5 gram creatine in jouw 42 grams maatschep, dus je zult het prima overleven.

• Topic Starter Topic Starter
Wat gebeurt er vrij overmatig creatine gebruik dan?

schaad je lever en nieren ?
langdurig gebruik kan je body immuun worden heb ik al langs zien komen.
en ja of het nu teveel creatine is dat je neemt of je vreet bv 10kg wortelen per week ook daar zal je effect van merken.
Ben vegetariër dus een beetje aanvulling op mijn eiwitgehalte kan geen kwaad.

Heb een pot van 2.2kg whey gekocht voor de helft van de prijs. Normaal €89,99 nu maar €44,95, vind ik een mooie prijs.
Ik zal vandaag teruggaan en de creatine omruilen voor beter spul dan dit. Mocht ik na mijn dosis weer nodig hebben dan zal ik online bestellen idd.

gr

J

---------- Post toegevoegd 15 June 2013 om 07:48 ----------

Koop dan ook gewoon creatine (en lees eens een etiket)

Deze was veel slimmer geweest: http://www.detuinen.nl/sportvoeding/creatine/precision-engineered-creatine-powder510gr.html#tabs (2e gratis ook nog eens)

Nu heb je gewoon een soort van mislukte weight-gainer gekocht.

Anyways er zit maar 5 gram creatine in jouw 42 grams maatschep, dus je zult het prima overleven.

No harm done toch ? gaat gewoon terug naar de winkel want is allebei nog sealed + bon.
en over het lezen van etiketten...tjaa das meer haast dan wijsheid.
Die optie had ik gister al opgezocht dus ruil ik vandaag even snel om.

schaad je lever en nieren ?
langdurig gebruik kan je body immuun worden heb ik al langs zien komen.
en ja of het nu teveel creatine is dat je neemt of je vreet bv 10kg wortelen per week ook daar zal je effect van merken.
Ben vegetariër dus een beetje aanvulling op mijn eiwitgehalte kan geen kwaad.

Heb een pot van 2.2kg whey gekocht voor de helft van de prijs. Normaal €89,99 nu maar €44,95, vind ik een mooie prijs.
Ik zal vandaag teruggaan en de creatine omruilen voor beter spul dan dit. Mocht ik na mijn dosis weer nodig hebben dan zal ik online bestellen idd.

gr

J

---------- Post toegevoegd 15 June 2013 om 07:48 ----------

No harm done toch ? gaat gewoon terug naar de winkel want is allebei nog sealed + bon.
en over het lezen van etiketten...tjaa das meer haast dan wijsheid.
Die optie had ik gister al opgezocht dus ruil ik vandaag even snel om.

Vind dat je de overgang van creatine naar eiwitten erg soepel maakt. En hoeveel gram crea wil jij nemen per dag voordat t je lever en nieren schaadt..?
2.2kg voor 45 euro is fakking duur vriend, beter bestel je op Internet, daar zit je zonder aanbieding mrt gemak 50% goeikoper.

Vind dat je de overgang van creatine naar eiwitten erg soepel maakt. En hoeveel gram crea wil jij nemen per dag voordat t je lever en nieren schaadt..?
2.2kg voor 45 euro is fakking duur vriend, beter bestel je op Internet, daar zit je zonder aanbieding mrt gemak 50% goeikoper.

25+ gram per dag schijnt niet zo gezond te zijn....

http://forum.dutchbodybuilding.com/...t-bijna-benen-door-overdosis-creatine-112331/

(maar tja het zijn bodybuilders.. wie weet WTF ze er verder nog bij slikken en spuiten)

Wattttttt? 2.2kg whey normaal voor 90euro? :roflol:, zijn ze d.
aar wel goed wijs bij de tuinen?

Olla beste stangbuigers,

bvd,

Julian

Hier gestopt met lezen

Terug
Naar boven