XXL Nutrition

Is dit schema aardig? wat kan ik veranderen?

daniel777

Cool Novice
Waardering
1
Lengte
1m78
Hallo Allemaal,

ik ben sinds maart 2010 aan het trainen, dat heb ik 3 jaar daarvoor ook een tijd gedaan, daarna ben ik ziek geworden,alles kwijtgeraakt (wat ik op had gebouwd,want ik mocht niet meer dan 5 kg tillen) en sinds 2010 ben ik weer van de grond af aan begonnen omdat ik beter ben (alleen moet ik nog wel elke dag medicijnen slikken).

Ik ben aan het worstelen met een goed voedingsschema, mede omdat ik een aantal dingen niet mag hebben.

Ik ga moeilijk naar de wc en neem daar ook medicatie voor, wanneer ik bepaalde dingen wel eet, kan ik heel moeilijk naar de wc, vandaar dat ik ze niet mag eten.

wat ik onder andere niet mag hebben is/zijn:
bladgroenten, noten, kwark, rijst, banaan, eieren,eiwit shakes, kruiden
nasi,bami,mihoen, brinta, cornflakes en nog een aantal andere dingen.

Daarom probeer ik mijn schema zo goed mogelijk in te delen met het voedsel wat niet te duur is en wat ik mag hebben qua eiwit gehalte en koolhydraten.

Mijn energiebehoefte:
3134kcal per dag.
3334 kcal per dag om te bulken naar mijn weten.

mijn eetschema is:

rond 7:00 uur:

4 bruine boterhammen met in totaal 150 gram kipfilet (plakjes)
2 koppen koffie zwart (dark roast)
1 glas met water met 20 gram sportdrank poeder (koolhydraten)

eiwitten: 41,7 gram vetten: 7 gram koolhydraten: 83 gram kcal: 521

om 9:30:
1 bruine boterham met 37.5 gram kipfilet (3 plakjes)
140 gram gekookte kipfilet met ketchup (tomaten)
150ml water met 15 gram koolhydraten (suikers) sportdrank
1/2 appel

eiwitten 53 gram, vetten: 7.5 gram koolhydraten: 42 gram kcal: 421

om 11.45:

280 gram gekookte kipfilet met ketchup
1 appel
2 bekertjes halfvolle melk
1 bruine boterham met 37.5 gram kipfilet (3 plakjes)
200 ml water met 20 gram koolhydraten (suikers) sportdrank

eiwitten: 110 gram vetten: 17 gram koolhydraten: 71.5 gram kcal:830,5

om 15:00:

140 gram gekookte kipfilet met ketchup (tomaten)
2 bruine boterhammen met 75 gram kipfilet (6 plakjes)
150 ml water met 15 gram koolhydraten (suikers) sportdrank

eiwitten: 64 gram, vetten: 9.1 gram, Koolhydraten: 63 gram kcal:532
om 18:00 :

warm eten, aardappelproduct groente en vlees.

gemiddeld genomen:
eiwitten: 81.2 gram vetten: 43 gram koolhydraten:85,6 kcal: 1054

totaal:
eiwitten: 349,9 gram
vetten: 83,7 gram
koolhydraten: 345.1 gram
kcal: 3358,5

over de gehele dag drink ik 2 tot 2.5 liter water.

de boterhammen neem ik met boter.

in het weekend en ook door de week wissel ik soms af met vis, tonijn op water basis hele stukken in blik (3 blikjes i.p.v. gekookte kipfilet) dat is samen 420 gram uitlek gewicht.

ik eet 's avonds voor het slapen gaan niet omdat het een verkeerde uitwerking op me heeft...

Mijn vraag is of dit een aardig schema is? en wat voor tips jullie hebben voor mij qua aanpassingen binnen mijn voedingsschema zodat ik ga groeien :-D

vriendelijke groet,

Daniel

Laatst bewerkt:
dat kunnen wij niet zeggen, want wij kennen je behoefte niet en ook de macro's van jouw eetschema niet.
Vervelend dat je dingen niet kan eten.
Misschien kan je nog vette vis toevoegen? Meer melk? Mag je wel miller casein ipv kwark?

ik zou nog wel even op een tijdstip van 2100 wat naar binnen werken

850 gram kip per dag? Dat zou mij nogal erg gaan vervelen persoonlijk. Ik zou wat meer variëren (als je je hier niet aan stoort gewoon laten) met bijvoorbeeld vis, blikje tonijn oid

• Topic Starter Topic Starter
dat kunnen wij niet zeggen, want wij kennen je behoefte niet en ook de macro's van jouw eetschema niet.
Vervelend dat je dingen niet kan eten.
Misschien kan je nog vette vis toevoegen? Meer melk? Mag je wel miller casein ipv kwark?

Ik heb de eiwitten,vetten en koolhydraten in totaal per maaltijd toegevoegd:
is dit voldoende? of moet ik nog meer toevoegen, zeg het me alsjeblieft dan doe ik het graag!

Ik zou meer willen groeien, aankomen (qua spiermassa) mijn vetpercentage zit rond de 15% en die wil ik liever niet hoger hebben.

ik train 4 of 5 dagen in de week en heb werk waar ik de hele dag bij beweeg (ik werk in een magazijn), maar dat zal ik in een andere sectie plaatsen.

Vette vis, zalm, haring of welke kan ik het beste nemen?
Miller casein ken ik niet ik zal er zeker naar gaan kijken, want als ik dat wel mag is het natuurlijk super :-D

@Normandil,

ik vind het niet erg om zoveel kip te eten, veel hetzelfde eten gaat mij niet snel vervelen, maar dankjewel voor de tip over de afwisseling, dat ga ik dan meer proberen te doen.

@ Bleep Bla Bloop,

ik weet dat het handig is om 's avonds nog wat te eten, maar dat gaat bij mij niet goedkomen, daarom eet ik liever na 8 uur niets meer, ik ga het wel weer een keer proberen, als het lukt is het mooi, in ieder geval dankjewel voor het advies!

Laatst bewerkt:
Hallo,

Ik heb mijn energiebehoefte uitgerekend en kom daarbij op een hoeveelheid van:
3134 kcal per dag die ik moet nemen, wanneer ik wil aankomen schijn ik daar volgens een formule 200 kcal bij te moeten doen, dat betekend dat ik dus per dag 3334 kcal binnen moet krijgen, is dit schema dan goed of moet ik er nog iets anders bij vermelden?
Ik hoor het graag :-D

De macro's staan erbij :-D in de beginpost, is dit voedingsschema verder ok?, ik wil heel graag spiermassa aankomen, heeft iemand nog verdere tips of suggesties? of moet ik het zo laten?

is het logisch dat de spieropbouw tergend langzaam gaat?

groetjes,

Daniel

Ik kan 's avonds na 8 uur niets meer eten, ik heb het geprobeerd maar dat gaat mis, ik zal het moeten houden met de tijden waarmee ik het nu doe....

bedankt voor alle tips!

Laatst bewerkt:
je kan wel 500kcal boven je onderhoud gaan zitten.
Overgens zijn moet je 2 a 3 gram eiwitten per kilo lichaamsgewicht aanhouden. dus je zit wel redelijk hoog qua eiwitten.

Verder zou ik voor het slapen gaan wel die miller cassein halen denk ik vanwege de langzame eiwit afgifte. Gedurende je slaap krijg je dan toch nog eiwitten.

je kan wel 500kcal boven je onderhoud gaan zitten.
Overgens zijn moet je 2 a 3 gram eiwitten per kilo lichaamsgewicht aanhouden. dus je zit wel redelijk hoog qua eiwitten.

Verder zou ik voor het slapen gaan wel die miller cassein halen denk ik vanwege de langzame eiwit afgifte. Gedurende je slaap krijg je dan toch nog eiwitten.

Super dankjewel voor je reactie ik ga het toepassen en nog wat meer kcal nemen:D:D:D

Terug
Naar boven