Fitness Seller

Advies Cut schema al 4 maanden geen progressie... lage T

Honger hoort er misschien inderdaad bij, misschien moet ik op niiet trainingsdagen een paar honderd cal zakken, dat scheelt op weekbasis toch al zo'n 1000 cal. , en dan eventueel nog 15 min cardio na KT.

1800 cal is gewoon zo weinig, kan moeilijk geloven dat ik hier niet op afval..;

Shake idd met water, van Biotech. Pasta inderdaad ongekookt 50 gr en rijst 35 gr ongekookt. Ik scan de barcode van miijn peperkoek in de app, de caloriên kloppen dus, zelfde verhaal met mijn gehakt, dat kan ik dan wel niet scannen, maar is uitermate droog vlees, hier baseer ik mij op een gemiddelde uit de app . Ik weeg alle voedingsmiddelen af en scan de codes van andere producten... geen gesmokkel dus.
Je hebt nog niet zoveel verteld over je stress niveau.
Hoe gaat het met je stress management.
-je bent de hele dag relaxt
-je bent redelijk druk op je werk
-je hebt deadlines wat je soms niet haalt
-je bent druk op je werk en thuis en red soms je trainingen niet volledig

Ohhh ff wat info.
Ik zit op 1724 kcal en val niet af.
Mijn stress niveau is behoorlijk hoog.

Ohhh ff wat info.
En waars zit je de hele dag en is je slaap erg slecht.

Alhoewel 1724 kcal met 100kg bw en niet afvallen ook wel echt zeer uitzonderlijk is en ik dit nooit eerder heb gehoord dat iemand zo diep moet gaan.

En waars zit je de hele dag en is je slaap erg slecht.

Alhoewel 1724 kcal met 100kg bw en niet afvallen ook wel echt zeer uitzonderlijk is en ik dit nooit eerder heb gehoord dat iemand zo diep moet gaan.
Slaap is prima. Heb een sedentaire levensstijl. Hoog stress op werk en thuis. En veel tijd kwijt aan coaching en minder tijd zoals ik zou willen voor sport. Ontspanning is er niet.

• Like
Waarderingen: AK
Ik lees een gewicht van 82,5 kg bij een lengte van 1m87. Wat is ongeveer je vetpercentage? Want als dat aan de hoge kant is, is het misschien beter om meer spiermassa te kweken?

Slaap is prima. Heb een sedentaire levensstijl. Hoog stress op werk en thuis. En veel tijd kwijt aan coaching en minder tijd zoals ik zou willen voor sport. Ontspanning is er niet.
Is de coaching het dan wel waard of minder uren werken als dat erin zit.

Enjoy life prioriteit 1 🫡

• Topic Starter Topic Starter
Kcal zijn wel persoonlijk, maar je levensstijl is wel een factor. Werk je op kantoor of in de bouw kan dit zeker enorm schelen per dag aan verbruik en ligt je onderhoud dus aanzienlijk hoger.

Nou is er ook een grijs gebied / bro sience waarin de ene gelooft dat als je langdurig in een kcal tekort zit je metabolisme vertraagd en je lichaam dus zuiniger word en de ander noemt dit onzin. Experimenteer wat werkt en als je bv op voorhand al weet je x maanden moet cutten dat je het opdeelt in fases van 6/7/8 weken cutten en dan 1/2/3 weken eet je op onderhoud en dan zo ga je daarna weer volgende cut fase in.
Dit kan ook mentaal makkelijker werken aangezien 20/30/40 weken cutten toch inslaat en je vroeg of laat toch craving naar een koekje gaat krijgen en die 1800 kcal pd dan ineens 2500 zijn.

Het beste dieet voor vet verlies is gewoon niks eten, het meest duurzame is wat iemand vol kan houden en het “lijden” dus beperkt blijft wat iemand tolereert. De een kan nou eenmaal meer hebben dan de ander.
Ik heb inderdaad een kantoorbaan, maar zet dus wel dagelijks mijn stappen, geen fysiek werk. Voor mijn cal te berekenen heb ik mijn bmr berekend en de lichte activiteitsfactor toegepast, onderhoud zou normaal rond 2200 cal zitten.

Dat geloof ik ook niet, vandaar dat ik denk dat je hier af en toe flink boven zit.

Hoeveel betaal je per kg voor je "gehakt"? Want als het echt gemalen biefstuk is dan betaal je makkelijk €20-€25/kg
Betaal je slechts €12-€15, dan heb je gewoon "vet" gehakt en kun je beter veranderen :o
Zoals ik al zei ik koop kwaliteitsvlees, bij de keurslager, net even gekeken, prijs voor gemaien biefstuk is 23 eur per kg…. Nogmaals, ik log alles zoals het hoort… geen koekjes, chips, andere hoeveelheden…

Je hebt nog niet zoveel verteld over je stress niveau.
Hoe gaat het met je stress management.
-je bent de hele dag relaxt
-je bent redelijk druk op je werk
-je hebt deadlines wat je soms niet haalt
-je bent druk op je werk en thuis en red soms je trainingen niet volledig

Ohhh ff wat info.
Stressniveau, tja kan cortisol eigenlijk gemeten worden? Volgende week eens aan de endo vragen… ik heb een zeer drukke baan, 2 kinderen, huishouden dus, een vrouw met een nog drukkere baan, heb kanker gehad, heb een handicap en moet voor mijn ziekte regelmatig op controle… stress.. ja dus… slaap wel goed, ongeveer 6 a 7 u per dag.

Ik lees een gewicht van 82,5 kg bij een lengte van 1m87. Wat is ongeveer je vetpercentage? Want als dat aan de hoge kant is, is het misschien beter om meer spiermassa te kweken?
Volgens mijn coach is dit rond de 20 pc, mijn doel is echt mijn buikvet kwijtraken, vandaar dat spiermassa geen prioriteit is…

Bijlagen

• IMG_7049.jpeg
    IMG_7049.jpeg
    337,8 KB · Weergaven: 55
Ik snap je moeilijkheden wel, maar er is ALTIJD een optie, alleen de wil ontbreekt.

TRT ga je wel krijgen van je endo straks, daar hoef je hier niet constant naar te refereren als noodzaak voor vetverlies. Verder had je eerst geen klachten en na een pagina of 2 in je vorig topic plots een hele resem. Mijn verhaal staat hier al ergens op het forum, ik ga het niet herhalen ad infinitum.

- Niemand spreekt over 1200/1300 kcal. Jij moet zeker afvallen op 1800 kcal
- In mijn woordenboek is mager rundsgehakt géén gemalen biefstuk, en ik durf wedden dat je slager dat ook denkt.

1758869930129.png

Dus volgens mij krijg je gewoon méér kcal binnen dan je denkt en verbrand je niet genoeg vet omdat je training/cardio te laks/niet intensief genoeg is.

Je valt niet af op je huidige kcal, waarom zou je dan die appel willen vervangen?
Als je honger lijdt zijn er wel wat opties om voor vulling te zorgen zonder kcal drastisch te verhogen. Bladgroenten, champignons, eetlepel Psyllium husk
De caseïne in skyr zorgt voor een vertraagde opname in de maag, na je training wil je net snelle eiwitten. Beste optie daarbij = whey
Een optie is er altijd, maar een dag telt maar 24 u, de wil is er zeker, maar ik heb helaas ook een drukke job, 2 kinderen, een vrouw…. Mijn dag begint om 06u , werken tot 19 u of later, thuis komen, kids bezig zijn en dan na 21 u naar de gym tot 22u30, even tv kijken..eten en slapen… nog langer in de gym blijven om cardo te doen is geen optie voor mij. Anders heb ik binnenkort geen vrouw meer 😀

Is de coaching het dan wel waard of minder uren werken als dat erin zit.

Enjoy life prioriteit 1 🫡
Coaching vind ik juist heel erg leuk en krijg daar veel energie van.
Vind het ook prachtig als ik shapes kan vormen en mensen goed op het podium kan zetten.

• Heart
Waarderingen: AK
Ik heb inderdaad een kantoorbaan, maar zet dus wel dagelijks mijn stappen, geen fysiek werk. Voor mijn cal te berekenen heb ik mijn bmr berekend en de lichte activiteitsfactor toegepast, onderhoud zou normaal rond 2200 cal zitten.

Zoals ik al zei ik koop kwaliteitsvlees, bij de keurslager, net even gekeken, prijs voor gemaien biefstuk is 23 eur per kg…. Nogmaals, ik log alles zoals het hoort… geen koekjes, chips, andere hoeveelheden…

Stressniveau, tja kan cortisol eigenlijk gemeten worden? Volgende week eens aan de endo vragen… ik heb een zeer drukke baan, 2 kinderen, huishouden dus, een vrouw met een nog drukkere baan, heb kanker gehad, heb een handicap en moet voor mijn ziekte regelmatig op controle… stress.. ja dus… slaap wel goed, ongeveer 6 a 7 u per dag.

Volgens mijn coach is dit rond de 20 pc, mijn doel is echt mijn buikvet kwijtraken, vandaar dat spiermassa geen prioriteit is…
Wat is je lichte activiteit. die van mij is 1,0 dus zet ik niets mee omhoog BMR blijft dus de basis.

Ja kan gemeten worden. Maar cortisol is net zo adaptief als insuline dus wat meet je dan?
En je 6 a 7 uur slaap is dat wel van hoge kwaliteit?

En je coach moet niet zo lief zijn. 22-24% eerder.
Heeft je coach voldoende ervaring of is hij/zij nog relatief nieuw in de fitness/bodybuilding shape wereld?

Ik zou je voeding aanpassen en dit 2 weken oppakken en dan 2x per week wegen (ma en vrijdag)

Ochtend: 3 eiwitten - 2 volledige eieren - 2 volkoren boterhammen
Tussendoor: 70 gr bosbessen
Lunch: 150 gr kipblokjes muscle meat - groenten - 70 gr bruine rijst
tussendoort: 20 gr amandelnoten
avond: 150 gr mager rundsgehakt - 100 gr volkoen pasta - courgette
tussendoor: appel - eiwit shake
Na trainen: 400 gr isey skyr + pakje peperkoek op trainingsdagen

Bijvoorbeeld dit hier.

Ontbijt:
2 eieren + 2 ei-eiwitten.
25 gram pindakaas
Lunch:
125 gram kip (bereidt gewogen)
150 gram groene groenten
20 gram cashew
Avond:
150 gram rundvlees (bereidt gewogen) (gewoon normale rundergehakt nemen maakt bijna niets uit met mager)
125 gram groenten
125 gram rijst (gekookt gewogen)
Voor slapen:
250 gram magere Griekse yoghurt of magere kwark
15 gram Whey
30 gram pure chocolade
Snacks:
2 stuks fruit

Wat is je lichte activiteit. die van mij is 1,0 dus zet ik niets mee omhoog BMR blijft dus de basis.

Ja kan gemeten worden. Maar cortisol is net zo adaptief als insuline dus wat meet je dan?
En je 6 a 7 uur slaap is dat wel van hoge kwaliteit?

En je coach moet niet zo lief zijn. 22-24% eerder.
Heeft je coach voldoende ervaring of is hij/zij nog relatief nieuw in de fitness/bodybuilding shape wereld?
Facor 1.2 , is je bmr niet je basis cal behoefte welke je lichaam nodig heeft om normaal te functioneren, zonder extra stappen of training?

Het % vet maakt me op zich niet uit, ik zie de progressie tussen de linker en rechterfoto, maar het beeld van ee rechterfoto is nu al maanden hetzelfde. Kracht in de gym is sel toegenomen… meer spiermassa mag ik ook niet verwachten met mijn beperkte cal inname..

Mijn coach is ondertussen een 7 tal jaar aan het coachen en coacht zowel lifestyle fitness zoals hij het noemt en bodybuilders in voorbereiding op wedstrijden ( volgende week 5 atleten bv op een wedstrijd ergens in NL)

Ik zou je voeding aanpassen en dit 2 weken oppakken en dan 2x per week wegen (ma en vrijdag)

Bijvoorbeeld dit hier.

Ontbijt:
25 gram pindakaas
Lunch:
150 gram groene groenten
20 gram cashew
Avond:
150 gram rundvlees (bereidt gewogen) (gewoon normale rundergehakt nemen maakt bijna niets uit met mager)
125 gram groenten
Voor slapen:
15 gram Whey
30 gram pure chocolade
Snacks:
2 stuks fruit
Zou ik inderdaad eens kunnen proberen voor n paar weken, is dit niet bijna een keto dieet, in de ochtend en middag geen KH? Pindakaas wel vervangen, dat krijg ik niet binnen, haha.

Facor 1.2 , is je bmr niet je basis cal behoefte welke je lichaam nodig heeft om normaal te functioneren, zonder extra stappen of training?

Het % vet maakt me op zich niet uit, ik zie de progressie tussen de linker en rechterfoto, maar het beeld van ee rechterfoto is nu al maanden hetzelfde. Kracht in de gym is sel toegenomen… meer spiermassa mag ik ook niet verwachten met mijn beperkte cal inname..

Mijn coach is ondertussen een 7 tal jaar aan het coachen en coacht zowel lifestyle fitness zoals hij het noemt en bodybuilders in voorbereiding op wedstrijden ( volgende week 5 atleten bv op een wedstrijd ergens in NL)

Zou ik inderdaad eens kunnen proberen voor n paar weken, is dit niet bijna een keto dieet, in de ochtend en middag geen KH? Pindakaas wel vervangen, dat krijg ik niet binnen, haha.
Keto is onder de 50gr khd dit is meer.
En neem dan cashewnoten in dezelfde aantal grammen.

Je coach is wel ervaren maar te lief in zaken vet% schatten. 😂

Als je kracht omhoog gaat en je vet% blijft hetzelfde dan is er wel degelijk spierwinst. kracht komt niet uit de lucht.

Keto is onder de 50gr khd dit is meer.
En neem dan cashewnoten in dezelfde aantal grammen.

Je coach is wel ervaren maar te lief in zaken vet% schatten. 😂

Als je kracht omhoog gaat en je vet% blijft hetzelfde dan is er wel degelijk spierwinst. kracht komt niet uit de lucht.
Haha ja hij ziet er thans niet lief uit, haha. Neen het percentage maakt me echt niet uit, ik wil gewoon van die zwemband rond men buik af, aantal jaren geleden woog ik 120 kg, toen 40 kg afgevallen zonder training en met jr crashdieet op 500 cal, niet echt gezond, maar was wel effectief. Bedoeling is nu om gewoon strakker te worden, licht gespierd. Heb op mijn bijna 45ste geen bodybuilding ambities meer….

Morgen in men voeding app alles eens invoeren en kijken weelke cal ik bekom.

Denk je dat high/low days ook een goed alternatief kunnen zijn, met op de high days meer carbs om energie te hebben id gym?

Bijvoorbeeld dit hier.

Ontbijt:
25 gram pindakaas
Lunch:
150 gram groene groenten
20 gram cashew
Avond:
125 gram groenten
Voor slapen:
15 gram Whey
30 gram pure chocolade
Snacks:
2 stuks fruit
Waarom is de chocolafe goed en waarom maar een halve scoop whey?

Waarom is de chocolafe goed en waarom maar een halve scoop whey?
Chocolade >80% voor vet inname hoger te krijgen voor je hormonale balans. Ideaal is 40% van je bmr in vet inname.

Halve scoop omdat je al voldoende eiwitten uit kwark of yoghurt haalt en je niet hoog in kcal wil zitten.

Carb cyclen nu met dit vet% heeft naar mijn mening geen toegevoegde waarde.

Een optie is er altijd, maar een dag telt maar 24 u, de wil is er zeker, maar ik heb helaas ook een drukke job, 2 kinderen, een vrouw…. Mijn dag begint om 06u , werken tot 19 u of later, thuis komen, kids bezig zijn en dan na 21 u naar de gym tot 22u30, even tv kijken..eten en slapen… nog langer in de gym blijven om cardo te doen is geen optie voor mij. Anders heb ik binnenkort geen vrouw meer 😀
Lijkt mij juist de beste optie.
Vrouw en kinderen eruit, nieuwe vrouw en nieuwe baan. Want je huidige leven lijkt wel een verblijf in de hell.
Dus kwantiteit inruilen voor kwaliteit. Succes :thumb: ... je hebt niet zoveel nodig.

Nou, nee hoor. Eens in de zoveel tijd komt weer zo'n topic te voorschijn, met wat lijkt als doel om weer eens aan te duiden hoe ongezond bodybuilding/fitness/krachttraining wel niet is. Terwijl geen enkele top-sport gezond is. Elke dag 6 uur lang in het zwembad liggen om de beste te zijn is ook niet gezond.

Lijkt mij juist de beste optie.
Vrouw en kinderen eruit, nieuwe vrouw en nieuwe baan. Want je huidige leven lijkt wel een verblijf in de hell.
Dus kwantiteit inruilen voor kwaliteit. Succes :thumb: ... je hebt niet zoveel nodig.

Ik heb het idee dat veel mensen een dergelijk leven leiden....

Je kind en vrouw in de steek laten voor gains?

Prioriteiten on point dan, misschien dat ik een rare ben maar zoek naar iets duurzaams. Van 6 tot 19.00 werken is overdreven en hangen je prioriteiten meer bij luxe. Met minder werken kan je ook leven en meer tijd investeren in je hobbies.

Zat/zon weekend -> train dan altijd.
Maandag/vrijdag werken? Train dan 2 dagen en stop dan eerder of werk gewoon normale werktijden/uren.

Voor diegene die zijn eigen kinderen/gezin verlaat en je vervolgens wel 50/60/70 pw werkt, moet de c**k van zijn werkgever maar dagelijks in zijn mond stoppen.

Terug
Naar boven