Hallo allemaal,
Ik ben sinds een half jaar aan het trainen voor meer kracht en spiermassa. Ik heb helaas geen tijd om meer dan 2 a 3 keer per week te trainen, dus snel gaat het niet maar ik begin wel resultaat te zien. Ik ben begonnen samen met een vriend die een bepaald schema aanhield, maar sinds een paar maanden train ik alleen en heb ik het schema wat aangepast. Nu vroeg ik me af of mijn schema compleet is of dat ik nog bepaalde oefeningen mis.
Het schema is opgesplitst in 2 trainningsdagen, als ik tijd heb om een 3e te doen dan pak ik gewoon weer dag 1 en begin ik de volgende week met dag 2.
Dag 1:
dumbbell bench press
dumbbell incline bench press
Seated fly (misschien dat hier een beter alternatief voor is?)
Seated leg press
Standing calf raise
biceps curl
supinated tricep extension
En tot slot buikspierkwartier
Dag 2:
wide grip pull-ups
seated row met flexie rug
shoulder press
dumbbell lateral raise
pronated tricep extension
tricep rope pushdown
biceps curl
Buikspierkwartier
Ik hoor graag jullie mening hierover!
Ik ben sinds een half jaar aan het trainen voor meer kracht en spiermassa. Ik heb helaas geen tijd om meer dan 2 a 3 keer per week te trainen, dus snel gaat het niet maar ik begin wel resultaat te zien. Ik ben begonnen samen met een vriend die een bepaald schema aanhield, maar sinds een paar maanden train ik alleen en heb ik het schema wat aangepast. Nu vroeg ik me af of mijn schema compleet is of dat ik nog bepaalde oefeningen mis.
Het schema is opgesplitst in 2 trainningsdagen, als ik tijd heb om een 3e te doen dan pak ik gewoon weer dag 1 en begin ik de volgende week met dag 2.
Dag 1:
dumbbell bench press
dumbbell incline bench press
Seated fly (misschien dat hier een beter alternatief voor is?)
Seated leg press
Standing calf raise
biceps curl
supinated tricep extension
En tot slot buikspierkwartier
Dag 2:
wide grip pull-ups
seated row met flexie rug
shoulder press
dumbbell lateral raise
pronated tricep extension
tricep rope pushdown