MuscleMeat

is dit schema goed?

Godson

Novice
Waardering
0
Hallo allemaal,

Ik ben sinds een half jaar aan het trainen voor meer kracht en spiermassa. Ik heb helaas geen tijd om meer dan 2 a 3 keer per week te trainen, dus snel gaat het niet maar ik begin wel resultaat te zien. Ik ben begonnen samen met een vriend die een bepaald schema aanhield, maar sinds een paar maanden train ik alleen en heb ik het schema wat aangepast. Nu vroeg ik me af of mijn schema compleet is of dat ik nog bepaalde oefeningen mis.

Het schema is opgesplitst in 2 trainningsdagen, als ik tijd heb om een 3e te doen dan pak ik gewoon weer dag 1 en begin ik de volgende week met dag 2.

Dag 1:
dumbbell bench press
dumbbell incline bench press
Seated fly (misschien dat hier een beter alternatief voor is?)
Seated leg press
Standing calf raise
biceps curl
supinated tricep extension
En tot slot buikspierkwartier

Dag 2:
wide grip pull-ups
seated row met flexie rug
shoulder press
dumbbell lateral raise
pronated tricep extension
tricep rope pushdown
biceps curl
Buikspierkwartier

Ik hoor graag jullie mening hierover!

Seated leg press is je enige leg/quad oefening?

buikspierkwartier kun je beter vervangen door squats, barbell rows en deadlifts. te veel isolatie dat grotendeels overbodig is. als je weinig tijd hebt, kun je je beter focusen op de compounds. kijk bijv. eens naar Starting Strength of 5x5. prima programma's die geschikt zijn voor iemand die 2 (het liefst 3) dagen kan trainen.

succes

djr

• Topic Starter Topic Starter
Ik heb even zitten kijken naar starting strengt en het klinkt erg goed. Het probleem is dat ik oefeningen als squad en deadlift heb vermeden omdat ik snel last van mijn onderrug krijg. Daarbij doe heb ik het idee dat je eigenlijk een spotter nodig hebt bij deze oefeningen, maar ik train dus wel alleen. Wel in de sportschool, maar ik heb geen zin om elke keer mensen te vragen om te spotten.
Ik weet niet of deze bezwaren gegrond zijn en zo niet, dan hoor ik dat graag!

Uit eigen ervaring kan ik je zeggen dat ik ook bang was om te deadliften en te squatten, omdat ik vroeger ook last had van mijn onderrug. Maar na een klein half jaartje heb ik mijn mijn deadlift verhoogd tot 150kg en squat tot 110kg en is mijn onderrug alleen maar sterker geworden, ik heb er zelden last van. Het is dus alleen maar beter geworden. Maar goed, dat wil niet zeggen dat het voor jou ook zal werken.

Wat ik je kan aanraden is om met lage gewichten te proberen en langzaam te verhogen. Mocht het toch slecht gaan, dan heb je het tenminste geprobeerd. Ook is het belangrijk dat je techniek goed is; desnoods maak je een video-opname van je uitvoering en kun je dit op DBB laten beoordelen voor tips.

Succes

• Topic Starter Topic Starter
thanks ik ga het proberen!
Verder zei je dat ik barbell rows kon toevoegen, ik neem aan dat die dan in plaats van de seated row gaan? en wat vinden jullie van inverted row? dat lijkt me ook wel wat namelijk.

Terug
Naar boven