Fitness Seller

Is dit schema wat?

FullMetalEd

Novice
Waardering
0
Lengte
1m95
Massa
100kg
Vetpercentage
24%
Is dit schema wat? Vernieuwd!

Hey, Me eerste post neem ik aan.
Ik train nu al sinds Januari 2009, Dus 7-8 maanden.

Ik ben 17 jaar.
Ik ben 1.96 meter.
En ik weeg 90 kilo.

Dit is me schema:

Zondag: Rug ( 5/6 Oefening) + Biceps ( 3/4 oefening)
Maandag: Rust
Dinsdag: Borst ( 5/6 Oefening) + Triceps ( 3/4 oefening)
Woensdag: Biceps ( 3/4 oefening) + Triceps ( 3/4 oefening) + Onderarmen ( 2/3 oefening)
Donderdag: Rust
Vrijdag: Schouders (4/5 oefening) + Benen (3/4 oefening)
Zaterdag: Rust

En dan pak ik per oefening 4 sets van 8-10 reps.

O.a Oefening die ik doe:

Rug: Lat Pull Down, Deadlift
Borst: Bench Press, Incline dumbbell press
Biceps: Dumbbell curl
Triceps: Pressdown
Schouders: Front raise
Benen: Squat

1. Me eerste vraag is, Is dit schema wat?
2. Ik pak niet alle oefening elke week, het verschilt per week. Sommige oefening pak ik dan wel elke week b.v. Bench press, Lat pull down...Is dat beter niet elke week de zelfde oefening?
3. Zijn mijn sets en reps goed?
4. Wat commentaar zal perfect zijn.

Volgens mij was dit voldoende, En sinds ik bij deze forum ben eet ik nu ook gezonder. :D

Laatst bewerkt:
Vind het niet echt goed, enkele dingen.

-2x per week triceps is teveel. hou dit max op 2 oefeningen per week als je 4 sets wilt doen, zelfde geld voor biceps.
-borst is niet zo;n grote spiergroep en volstaat met 10-12 setjes p/week. zelfde geld voor schouders.
-rug 5 oefeningen, benen idem (is al aan de hoge kant).

Je mag best elke week dezelfde oefeningen doen voor een periode, varieer dan wekelijks met manier van training. Train op massa wisselend kracht, andere volgorde oefeningen, varieer met intensiteit/rust/uitvoering etc.

Sets/reps = ok, bijt je hier niet op vast, variatie is het beste.

-je leert meer door hier veel te lezen!!!

Totaal ruk schema. 5 of 6 oefeningen voor de rug is echt veel te veel. Daarnaast zou ik geen twee keer per week biceps en triceps pakken. biceps pak je ook met rugoefeningen en triceps ook met borst. Wel goed dat je je onderarmen apart traint. Verder mis ik de buik, kan natuurlijk zijn dat je die bewust niet traint

• Topic Starter Topic Starter
Vind het niet echt goed, enkele dingen.

-2x per week triceps is teveel. hou dit max op 2 oefeningen per week als je 4 sets wilt doen, zelfde geld voor biceps.
-borst is niet zo;n grote spiergroep en volstaat met 10-12 setjes p/week. zelfde geld voor schouders.
-rug 5 oefeningen, benen idem (is al aan de hoge kant).

Je mag best elke week dezelfde oefeningen doen voor een periode, varieer dan wekelijks met manier van training. Train op massa wisselend kracht, andere volgorde oefeningen, varieer met intensiteit/rust/uitvoering etc.

Sets/reps = ok, bijt je hier niet op vast, variatie is het beste.

-je leert meer door hier veel te lezen!!!

Dus voor Borst en Schouders moet ik 10-12 sets pakken per oefening?
Dus het beste zal zijn dat ik me Borst en Schouders 2x per week pak in plaats van Biceps en Triceps

Totaal ruk schema. 5 of 6 oefeningen voor de rug is echt veel te veel. Daarnaast zou ik geen twee keer per week biceps en triceps pakken. biceps pak je ook met rugoefeningen en triceps ook met borst. Wel goed dat je je onderarmen apart traint. Verder mis ik de buik, kan natuurlijk zijn dat je die bewust niet traint

Ik ben een tijdje terug begonnen met het trainen van me buik, Maar dat doe ik om de dag meestal.

Dus voor Borst en Schouders moet ik 10-12 sets pakken per oefening?
Dus het beste zal zijn dat ik me Borst en Schouders 2x per week pak in plaats van Biceps en Triceps
.

Nee, maximaal 12 setjes per week. Je kunt 1x per week borst doen en dan 3 oefeningen bijvoorbeeld:

Benchpress 4 sets
Incline Dumbbell press 4 sets
fly's 3 sets

En je kunt ook elke spiergroep 1x per week pakken

Borst/triceps
Rug
Benen
Schouders/biceps

ik raad je aan elke spier een keer per week te trainen zoals gezegd. ook zou ik je benen apart nemen;)

Hey,

Ik heb je eergisteren in de gym al wat dingen verteld en met deze info zou je op weg kunnen komen:

http://forum.dutchbodybuilding.com/f141/welk-trainingsprogramma-geschikt-voor-139327/
Om te kijken wat het beste bij jouw manier van trainen past.

In deze tweede kun je een trainingsprogramma vinden op basis van de eerste link:

http://forum.dutchbodybuilding.com/f141/verschillende-trainingsprogrammas-25921/

Dankje Frank, Nu wordt het wel eventjes lezen. :rolleyes:

Nieuw schema....voor de komende 6 weken, Natuurlijk naar de ramadan.
Nog wat verbetering?

Zondag: Borst + Triceps + Buik

Dinsdag: Rug + Biceps + Cardio

Woensdag: Buik + Onderarmen

Vrijdag: Schouders + Benen + Cardio

Basis Oefening:

Rug: Deadlift + Lat Pull Down + 2 andere oefening
Borst: Bench Press + dumbbell flyes + 1 of 2 andere oefening
Schouders: Front Raise + Military Press + 1 of 2 andere oefening
Benen: Leg Press + 2 andere oefening
Biceps: Dumbbell Curl + 1 of 2 andere oefening
Triceps: Rope pulldown + 1 of 2 andere oefening