XXL Nutrition

Is een "eiwitreserve" aanleggen nuttig voor iemand met realatief kleine behoefte ?

CycBuilder

Cool Novice
Waardering
0
Hallo,
Vraagje:
Ik heb de zoekfunctie gebruikt, maar vond hier niet de nodige info over.
Ik vroeg me af of het mogenlijk is een eiwitreserve aan te vullen/ aan te leggen, op een bepaalde dag in de week; zo gaat het bij mij:
Maandag is namenlijk mijn rustdag (wielrenner) dan neem ik een dubbele portie kwark tot mij(2*250gr) en ook nog een Whey shake. :eek: (OVERDOSE ;))
Andere dagen is dit gewoon 250gram kwark voor het slapengaan en eiwitrijke voeding (zoals kippenwit op boterhammen).
Zoals de meer aandachtige forumleden misschien al gelezen zullen hebben is mijn bedoeling niet om massa maar wel kracht te winnen, en eiwitten nuttigen om mijn spieren te laten herstellen en te onderhouden. Nu vroeg ik mij af of die extra dosis eiwitten op maandag(hersteldag) nuttig is om mijn herstel van de dag ervoor(wedstrijd) te bevorderen en een voorraad voor de dagen er na aan te leggen (klein reserve zoals dit mogenlijk is bij bijvoorbeeld Ijzer)?

Alvast vriendelijk bedankt !
GROETEN ! :D

• Topic Starter Topic Starter
Niemand ???
is dit dan zo een domme vraag misschien :D ???

Zoek maar eens naar 'aminozurenpool' of 'aminozurenpoel' of 'amino acid pool'. Veel lezen, daar leer je het meeste van.

• Topic Starter Topic Starter
oké thanks, hier ben ik iets mee ;)
Sorry maar ik vond het niet via de zokfunctie hier !
erg bedankt !

Terug
Naar boven