Binnu
Advanced Bodybuilder
- Waardering
- 172
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
meer verstand hebben dan ik is ook niet echt een wereldprestatie kerel
maar on topic
ik vind dat ze meer actie zouden moeten ondernemen ipv altijd hulp te verwachten van derden
komaan jong
ze hebben de meest waanzinnige dingen in de grond daar
ze maken elkaar liever kapot dan te werken aan een leefbare maatschappij
primaten gedrag vind ik
IMO moet Afrika grotendeels een reservaat worden voor dieren, met beperkte menselijke bevolking, die vooral moet instaan voor het toerisme.
Kan hard klinken voor zij die welvaart willen creëren in dit continent, maar er zijn genoeg redenen om dat niet wenselijk te achten.
1) de aarde kan absoluut niet nog eens een groot continent aan met een vervuiling zoals China, de VS of Europa
2) Afrika is één van de weinige gebieden waar dieren nog vrij en ongestoord kunnen leven, dit moeten we IMO behouden
3) ontwikkelingshulp heeft bewezen niet te werken en gewoonlijk de situatie op termijn erger te maken. Bovendien, ontwikkeling naar wat? Onze Westerse cultuur? Waarom moet Afrika verwesteren??
4) mens en dier gaan daar niet gelukkiger worden vanwege een grotere welvaart
Ik heb geen plasma, oude beeldbuis voorlopig
Kijk, wij zijn nu eenmaal een generatie die gelukkig is met moderne technologie en luxe. Dat is niet zo in heel de wereld. Je kan prima gelukkig leven op een manier die dichter bij de natuur staat, en waar andere factoren je geluk bepalen. Overigens heeft geluk weinig te maken met luxe en welvaart. Je zou zelfs kunnen stellen dat het aantal gevallen van depressie in Westerse landen een gevolg is van die welvaart (werkdruk). Als ik als Afrikaan geboren zou zijn, en we gaan er even vanuit dat het om een dorp gaat waar geen oorlog of hongersnood is, dan zou ik niet beter weten en perfect gelukkig zijn met mijn bestaan. Wij Westerlingen denken te vaak dat anderen landen miserabel zijn omdat ze niet in luxe leven, dit is een onwetende en denigrerende houding.
Afrika is niks mis mee allemaal westerse propeganda.
Mensen zitten niet te wachten op Westerse Technology.
Iedereen denkt dat we het zo goed doen in het westen we doen het juist helemaal fout.
Nee hoor. Ik zeg dat wij anderen niet moeten zien als achterlijk omdat ze niet zoals ons leven, en het doel van ontwikkelingshulp zeker niet een verwestering van de wereld hoeft te (moet) zijn.Je stelt aan de ene kant dat je met minder best gelukkig kunt zijn, maar dat vervolgens onze mate van welvaart wél alleen aan ons voorbehouden is. Waarom dat precies zo is/zou moeten zijn laat je echter geheel in het ongewisse. Situationisme is belangrijk, maar niet alles.
" Situationisme "
dat woord zegt eigenlijk al alles. Een pro-abortus, pro-euthanasie gericht persoonlijkheid die vind dat alle beslissing gemaakt moeten zijn uit liefde. Een persoon die vind dat de enige absolute waarde Liefde is. Liefde zou het motief voor elke beslissing moeten zijn volgens deze persoon. Zolang hij Liefde als doelstelling heeft rechtvaardigt het doel de middelen.

Ik heb rechten. Wil je ze ook, dan moet je daarvoor betalen.
edit: met aan iemands kont blijven ruiken kom je er niet...
Krijg je je geld ook terug als je geband wordt? Anders hoef ik die rechten niet.

Is het Afrikaanse continent een definitief verloren zaak?
De meest waanzinnige dingen in de grond; prachtig, wie haalt die eruit? Overigens moet ik zeggen dat ik niet trots ben op mijn vorige reply n.a.v. een reactie van jou. Ik vind 'em een denigrerend en dat doet de discussie niet goed. Niettemin denk ik dat je wel erg stellige beweringen doet die volgens mij veel te kort door de bocht zijn. Als je me daarbij ook nog eens een lijmsnuivende kraker noemt heb ik de pis even lauw
Nee hoor. Ik zeg dat wij anderen niet moeten zien als achterlijk omdat ze niet zoals ons leven, en het doel van ontwikkelingshulp zeker niet een verwestering van de wereld hoeft te (moet) zijn.
En ik heb 4 punten gegeven waarom Afrika niet hoeft te (of beter niet zou) evolueren als andere continenten. Dus hoezo ongewisse?
" Situationisme "
dat woord zegt eigenlijk al alles. Een pro-abortus, pro-euthanasie gericht persoonlijkheid die vind dat alle beslissing gemaakt moeten zijn uit liefde. Een persoon die vind dat de enige absolute waarde Liefde is. Liefde zou het motief voor elke beslissing moeten zijn volgens deze persoon. Zolang hij Liefde als doelstelling heeft rechtvaardigt het doel de middelen. Alleen zo een persoon zou het woord daadwerkelijk ook zelf kennen en in het dagelijks leven gebruiken tijdens een discussie ...