MuscleMeat

Is het Afrikaanse continent een definitief verloren zaak?

//

Laatst bewerkt:
Afrika is niks mis mee allemaal westerse propeganda.

Mensen zitten niet te wachten op Westerse Technology.

Iedereen denkt dat we het zo goed doen in het westen we doen het juist helemaal fout.

---------- Toegevoegd om 00:47 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 00:45 ----------

Video van de Massai Warrior uit Afrika.

http://www.youtube.com/watch?v=nY-EXKzaLqc

Elke warrior heeft een lancearmstrong uithoudingversmogen op een natuurlijk dieet.

---------- Toegevoegd om 00:53 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 00:47 ----------

http://www.youtube.com/watch?v=SUKTmJvqw1g

meer verstand hebben dan ik is ook niet echt een wereldprestatie kerel;)

maar on topic

ik vind dat ze meer actie zouden moeten ondernemen ipv altijd hulp te verwachten van derden

komaan jong

ze hebben de meest waanzinnige dingen in de grond daar

ze maken elkaar liever kapot dan te werken aan een leefbare maatschappij

primaten gedrag vind ik

De meest waanzinnige dingen in de grond; prachtig, wie haalt die eruit? Overigens moet ik zeggen dat ik niet trots ben op mijn vorige reply n.a.v. een reactie van jou. Ik vind 'em een denigrerend en dat doet de discussie niet goed. Niettemin denk ik dat je wel erg stellige beweringen doet die volgens mij veel te kort door de bocht zijn. Als je me daarbij ook nog eens een lijmsnuivende kraker noemt heb ik de pis even lauw.

IMO moet Afrika grotendeels een reservaat worden voor dieren, met beperkte menselijke bevolking, die vooral moet instaan voor het toerisme.

Kan hard klinken voor zij die welvaart willen creëren in dit continent, maar er zijn genoeg redenen om dat niet wenselijk te achten.

1) de aarde kan absoluut niet nog eens een groot continent aan met een vervuiling zoals China, de VS of Europa

2) Afrika is één van de weinige gebieden waar dieren nog vrij en ongestoord kunnen leven, dit moeten we IMO behouden

3) ontwikkelingshulp heeft bewezen niet te werken en gewoonlijk de situatie op termijn erger te maken. Bovendien, ontwikkeling naar wat? Onze Westerse cultuur? Waarom moet Afrika verwesteren??

4) mens en dier gaan daar niet gelukkiger worden vanwege een grotere welvaart

Ik heb geen plasma, oude beeldbuis voorlopig :D

Kijk, wij zijn nu eenmaal een generatie die gelukkig is met moderne technologie en luxe. Dat is niet zo in heel de wereld. Je kan prima gelukkig leven op een manier die dichter bij de natuur staat, en waar andere factoren je geluk bepalen. Overigens heeft geluk weinig te maken met luxe en welvaart. Je zou zelfs kunnen stellen dat het aantal gevallen van depressie in Westerse landen een gevolg is van die welvaart (werkdruk). Als ik als Afrikaan geboren zou zijn, en we gaan er even vanuit dat het om een dorp gaat waar geen oorlog of hongersnood is, dan zou ik niet beter weten en perfect gelukkig zijn met mijn bestaan. Wij Westerlingen denken te vaak dat anderen landen miserabel zijn omdat ze niet in luxe leven, dit is een onwetende en denigrerende houding.

Reactie op beide replies: Ik denk dat je er hier een bijzonder imperialistisch wereldbeeld op na houdt. Je stelt aan de ene kant dat je met minder best gelukkig kunt zijn, maar dat vervolgens onze mate van welvaart wél alleen aan ons voorbehouden is. Waarom dat precies zo is/zou moeten zijn laat je echter geheel in het ongewisse. Situationisme is belangrijk, maar niet alles.

Afrika is niks mis mee allemaal westerse propeganda.
Mensen zitten niet te wachten op Westerse Technology.

Nee dat klopt. Ze lopen een dag of twee voor de vaccinatie van hun kinderen en een bak water uit een pomp.

Iedereen denkt dat we het zo goed doen in het westen we doen het juist helemaal fout.

Helemaal fout. Lol. Ik zal niet zeggen dat we alles goed doen (wat heet), maar helemaal fout... Helemaal fout voelt wel redelijk oké moet ik zeggen.

Goede post Big T...

Wij westerlingen nemen bij alles ons eigen wereldbeeld als referentiekader.
Tegelijkertijd zijn we niet in staat om over een lange termijn te denken.
Wij kunnen totaal niet inschatten hoe de wereld er over 1000 of 10000 jaar uitziet.

Je stelt aan de ene kant dat je met minder best gelukkig kunt zijn, maar dat vervolgens onze mate van welvaart wél alleen aan ons voorbehouden is. Waarom dat precies zo is/zou moeten zijn laat je echter geheel in het ongewisse. Situationisme is belangrijk, maar niet alles.
Nee hoor. Ik zeg dat wij anderen niet moeten zien als achterlijk omdat ze niet zoals ons leven, en het doel van ontwikkelingshulp zeker niet een verwestering van de wereld hoeft te (moet) zijn.

En ik heb 4 punten gegeven waarom Afrika niet hoeft te (of beter niet zou) evolueren als andere continenten. Dus hoezo ongewisse?

" Situationisme "

dat woord zegt eigenlijk al alles. Een pro-abortus, pro-euthanasie gericht persoonlijkheid die vind dat alle beslissing gemaakt moeten zijn uit liefde. Een persoon die vind dat de enige absolute waarde Liefde is. Liefde zou het motief voor elke beslissing moeten zijn volgens deze persoon. Zolang hij Liefde als doelstelling heeft rechtvaardigt het doel de middelen. Alleen zo een persoon zou het woord daadwerkelijk ook zelf kennen en in het dagelijks leven gebruiken tijdens een discussie ...

Laatst bewerkt:
" Situationisme "

dat woord zegt eigenlijk al alles. Een pro-abortus, pro-euthanasie gericht persoonlijkheid die vind dat alle beslissing gemaakt moeten zijn uit liefde. Een persoon die vind dat de enige absolute waarde Liefde is. Liefde zou het motief voor elke beslissing moeten zijn volgens deze persoon. Zolang hij Liefde als doelstelling heeft rechtvaardigt het doel de middelen.

say wut?

Precies.

Say wut?

Dat heb ik dus ook altijd als ik de posts van BuilderB lees. Het lijkt net alsof hij jou reactie compleet uit z'n context grijpt en er iets kwaadaardigs van maakt of op z'n minst iets volslagen onredelijks en luguber. Ik heb dan ook altijd het idee dat hij moet leren lezen voordat ie reageert op reacties van de andere forum members :o

Lees maar eens wat er in zijn signature staat...en plaats het situationisme daar eens in.

Laatst bewerkt:
Kan er geen stop op het veranderen van nicknamen. Want wie was subgenius nou weer, voordat hij subgenius werd. Zo kan ik deze replies beter in de context plaatsen.

Wat een pretentieuse nickname trouwens "subgenius" haha.

Edit: ohw, formerly known as WSOP, got it. Never mind people, nothing to see here.

Laatst bewerkt:
Ik heb rechten. Wil je ze ook, dan moet je daarvoor betalen.

edit: met aan iemands kont blijven ruiken kom je er niet...

Laatst bewerkt:
Mooi topic dit.

==

Laatst bewerkt:
ja begint weer die tijd te worden. Effe kijken 23.07...hoogtijd zelfs :D

--

Laatst bewerkt:
Uiteindelijk kan iedereen geband worden, maar voordat het zover komt weten de meeste ook wel waarom ze geband worden ;)

Laatst bewerkt:
De meest waanzinnige dingen in de grond; prachtig, wie haalt die eruit? Overigens moet ik zeggen dat ik niet trots ben op mijn vorige reply n.a.v. een reactie van jou. Ik vind 'em een denigrerend en dat doet de discussie niet goed. Niettemin denk ik dat je wel erg stellige beweringen doet die volgens mij veel te kort door de bocht zijn. Als je me daarbij ook nog eens een lijmsnuivende kraker noemt heb ik de pis even lauw

dat was er idd over
excuses hiervoor

Nee hoor. Ik zeg dat wij anderen niet moeten zien als achterlijk omdat ze niet zoals ons leven, en het doel van ontwikkelingshulp zeker niet een verwestering van de wereld hoeft te (moet) zijn.

En ik heb 4 punten gegeven waarom Afrika niet hoeft te (of beter niet zou) evolueren als andere continenten. Dus hoezo ongewisse?

Ik ben het met je eens dat verwestering van de wereld niet het doel is van ontwikkelingshulp. Ik vraag me ook af of dat het geval is. Wat betreft het ongwisse: dat ging me om een ander aspect van je relaas. Ik had ook even moeten aanstippen dat ik denk dat men in Afrika graag 'verwesterd' op een aantal vlakken. Vaccinaties, watervoorzienig, goede gezondheidszorg. Dat zijn zaken die behoorlijk met je ideeën in strijd zijn dat Afrika een dunbevolkt continent zou moeten zijn. Zelfs met een verregaande vorm van geboortebeperking (indien mogelijk) staan de 4 punten van de werkelijkheid af. Gewoon omdat mensen ze daar niet zullen willen, die willen ook kinderen. En daar ligt het punt van mijn kritiek: waarom zouden wij dat wel mogen willen, en zij niet. Dát laat je in het ongewisse.

" Situationisme "

dat woord zegt eigenlijk al alles. Een pro-abortus, pro-euthanasie gericht persoonlijkheid die vind dat alle beslissing gemaakt moeten zijn uit liefde. Een persoon die vind dat de enige absolute waarde Liefde is. Liefde zou het motief voor elke beslissing moeten zijn volgens deze persoon. Zolang hij Liefde als doelstelling heeft rechtvaardigt het doel de middelen. Alleen zo een persoon zou het woord daadwerkelijk ook zelf kennen en in het dagelijks leven gebruiken tijdens een discussie ...

'Dat woord' is een begrip uit de zorgethiek (niet onrelevant voor de besproken zaken) en behelst het kijken naar en analyseren van de omgeving waarin het subject (de ethische denkende) zich bevindt. Dat is een belangrijk aspect, maar zeker niet het enige.

---------- Toegevoegd om 13:03 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 13:02 ----------

dat was er idd over
excuses hiervoor

zand erover :D

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven