ik heb niet over de groente, dat is de fooi bij een bierrondje.

ik heb het over goud, diamanten, ruwe olie (shell) e.d.
die ontwikkelingshulp is peanuts. 70 tot 80 % van die hulp verdwijnt in criminele organisaties die daar het heft in handen hebben.
en jij en ik gaan daar het geld ook niet heenbrengen, is simpelweg te gevaarlijk. dus wat gebeurt: het geld komt bij indirecte loterijsponserwervingen die daar het geld distributeren onder kleine gemeentes en in deze handelingen zit een zodanig lange tendens dat het geld wellicht gebruikt wordt om nigiriaan nummer een te betalen om de olie te delven. cru, weet ik, maar eerlijkheid verliest het van de corruptie.
op de reactie van mijn punt 4
Er staat toch dat dat weg moet? Althans: van mij mogen ze geloven wat ze willen. Maar een Duitse nazi-paus die Afrikanen vertelt hoe ze moeten leven, dat vind ik toch rijkelijk vreemd
ik bedoelde dat zij hun eigen geloof hoog in het vaandel hebben staan. (lauren verslaat, had daar laatst een goede reportage over) allemaal juju en voodoo.
en over de paus.....
die erkent de condoom en het kruis voor elke wereldramp...
Je zou ook kunnen zeggen: als er zoveel gedaan moet worden om dat tegen te gaan, moet het Westen het dan blijven proberen tegen te gaan? Als er vraag en aanbod is, wie zijn wij dan om het te veroordelen?
en hier ben ik je kwijt.
als er vraag en aanbod is...
naar meisjes van 14 dan: gaan we deze exporteren?
deze mensen moeten 4 weken door de woestijn lopen, hun eigen en elkaars urine opdrinken, om uberhaupt het beloofde westerse land te bereiken. vervolgens worden ze geslagen als ze hun lichaam niet gebruiken om de schuld terug te betalen. en ze doen het, omdat anders een of andere juju dokter, haar zal doden, omdat hij menstruatiebloed over een voodoopop heen heeft gegooid... naja je kan de rest invullen.
maar goed als er vraag naar is.:rolleyes