AndroidHealthClinic

Is prins Filip geschikt om koning van België te worden?

Big-T

Humongous Ruler
Founder
R.I.P.
50.000 berichten 10.000 berichten
Waardering
3.208
Ook Yves Desmet aangepakt door prins Filip

Prins Filip heeft een nieuwe, zware uitschuiver gemaakt. De kroonprins liet op het einde van de nieuwjaarsreceptie in het koninklijk paleis twee journalisten bij zich roepen om hen de les te lezen. Premier Verhofstadt noemt het optreden van de prins «ongepast» en maakt zich zorgen over de houding van de kroonprins tegenover de pers. (...) Yves Desmet, hoofdredacteur van De Morgen, en Pol Van Den Driessche, politiek hoofdredacteur bij VTM, kregen de wind van voren omwille van de negatieve berichtgeving over Filips optreden tijdens de economische missie naar Zuid-Afrika. De kroonprins dreigde ermee de journalisten persona non grata te laten verklaren aan het hof. «U moet ontzag en respect voor mij hebben, want ik ben de volgende koning», zei de prins aan een verbouwereerde Van Den Driessche. «Uw negatieve berichten zullen mij niet verhinderen mijn missie te volbrengen», kreeg Desmet te horen. Prinses Mathilde stond intussen aan Filips jas te trekken om hem weg te halen, maar het hielp niet. De prins schold de journalisten de huid vol. Premier Verhofstadt liet het paleis al weten niet gediend te zijn van dergelijk optreden. Het is ook niet voor het eerst dat hij de kroonprins moet terechtwijzen. Eerder gebeurde dat in het parlement, nadat prins Filip op reis in China had uitgehaald naar het Vlaams Belang. (...)

Blijkt dat prins Filip al van 's morgens nors rondliep in het paleis. Hij had gelezen over een nieuwe opiniepeiling van de krant 'Le Soir', waarin hij de tweede minst populaire royal blijkt en waarin zijn zus Astrid veel geschikter voor de troon wordt gevonden. (...)

Als het waar is dat de kroonprins als een donderwolk op de receptie is toegekomen wegens een slechte opiniepeiling en zijn zelfbeheersing niet kan bewaren, dan hebben we in dit land een serieus probleem. Als Filip van België koning van België moet worden, zal er rust rond hem moeten komen. Een koning moet voor zijn landgenoten een vertrouwensfiguur zijn, de vader van het vaderland. Hij mag in geen enkel geval een bron van controverse zijn. Als hij dat niet kan opbrengen, moet hij geen koning worden. Want dan zou de koning een bedreiging voor zichzelf worden.

Luc Van der Kelen in Het Laatste Nieuws, 25 januari 2007

gepubliceerd op donderdag 25 januari 2007 @ 02:10 CET
http://lvb.net/item/4156
Die vent spoort toch niet... beetje de pers gaan dreigen omdat hij er negatief in voorkomt door eigen stommiteiten, en zich vervolgens opnieuw negatief profileren, wat een totaal onbekwame sukkel :suicide:

Is toch juist leuk zo'n koning? Beetje rellen en voor je het weet komen wij weer binnenvallen :cool:

zolang het in belgie is, who gives a ****:D

Waarom heeft België eigenlijk een koning? Dat land bestaat pas 100 jaar en heeft helemaal geen geschiedenis, gewoon luie honden die niet willen werken.

Voor mij persoonlijk dan is de enigste die wat respect verdiende Koning Boudewijn.

Al de rest mag toch stillekes aan eens een beter voorbeeld gaan geven.

• Topic Starter Topic Starter
Waarom heeft België eigenlijk een koning? Dat land bestaat pas 100 jaar en heeft helemaal geen geschiedenis, gewoon luie honden die niet willen werken.
Ik weet niet of je post serieus bedoeld is maar 'België' was voor de oprichting gewoon een deel van de Nederlanden en dus heeft het op dat grondgebied natuurlijk wel een geschiedenis onder die naam. Koninkrijken krijgen gewoonlijk koningen ja.

Luie honden? Lol, Vlaanderen is juist enorm productief (derde plaats in de wereld ver boven NL), werkloosheid is stabieler dan NL: www.elsevier.nl/nieuws/economie/artikel/asp/artnr/20740/index.html

Maar goed we gaan off topic.

Ik vind een koninkrijk zoiets dat afstamd uit het verre verleden, ik zou graag en veel liever in een republiek wonen.
Die zeikerds aan het hof blijven daar maar kinderen maken tegen de sterren op en wij maar betalen voor hun dotatie. Ik hoop dat ik het nog mag meemaken dat we op een president mogen stemmen maar ik vrees ervoor.
Lang leve de revolutie, lang leve de republiek.

edit: in de goeie tijden van het oude Russia wisten ze er wel raad mee, hebben ze daar niet eens een ganse Tsaar familie de bol afgehakt?
hint hint

Laatst bewerkt:
Koningschap gaat zowiezo nergens over. Welke toegevoegde waarde heeft het nou? Mensen kunnen zich makkelijker identificeren met hún land, maar verder heeft het gewoon geen enkel nut. Gesprekken met ministerpresidenten zijn er voor de vorm, bij het aannemen van de wetten gaat het langs de koning/koningin voor de vorm en verder doen ze ook geen ruk.

Afschaffen die handel.

vind ik ook, neem beatrix die heeft een leuke 6 miljard op haar rekening staan en toch nog elk jaar 6/7 ton innen.

Wie neemt het koningshuis nou serieus?
Oh ja, mijn ouwe tante van 70

filip voor koning???? no way!!!

sanca for president :D

Die vent spoort toch niet... beetje de pers gaan dreigen omdat hij er negatief in voorkomt door eigen stommiteiten, en zich vervolgens opnieuw negatief profileren, wat een totaal onbekwame sukkel :suicide:

Ja duh, ik zou precies hetzelfde doen.

Eerst zetten die journalisten hem in het kwaad daglicht(in de media), volgens doen ze wel overdreven aardig als ze hem persoonlijk ontmoeten.
Dan is het toch normaal dat je "boos" reageert.

Ik weet er zelf niet veel vanaf, maar dat is wat ik op de radio gehoord heb.

di rupo for king :')

Filip moet oprotten met z'n hoogheidswaanzin

sow, die is even over het paard getild...

Terug
Naar boven