AndroidHealthClinic

Istanbul lijkt op een warzone

xROCKx

Advanced Bodybuilder
Waardering
100
Turken gaan massaal de straat op en rellen yo.. live linkje.

http://rt.com/news/istanbul-park-protests-police-095/

Meer info op www.geenstijl.nl ^^

Edit 03-06

De 'rellen' zijn dus ontstaan nadat een vredig protest tegen de bouw van een winkelcentrum en/of moskee, op het laatste plein van Istanbul.

Demonstranten die alleen hun mening wilde laten horen, werden door de politie hardhandig van het plein afgetrapt. Politie bestookt de mensen met traangas en waterkanonnen.

Wat startte als een vredig protest tegen de verbouwing van het plein - eindigt in een slachtveld tegen de (islamitisch) autoritaire trekjes van Erdogan, die het gebruik van gewelddadige politie niet schuwt.

Bekijk het topic voor beeldmateriaal! Nieuws zul je niet vinden bij SBS6 of de NOS - ook in Nederland heerst censuur!

Laatst bewerkt:
beide sites doen het niet

oh god, niet occypy toch??

• Topic Starter Topic Starter
Jammer dat je de rellen nu niet meer ziet :( grote politiemacht, zie ik ze in nederland niet nadoen.

Ook iets met occupy jep.. en hooligans :D

stream is offline nu, jammer.

http://rt.com/news/istanbul-park-protests-police-095/

grote chaos!

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Zonde. Prachtige stad.

Wel grappig om te zien dat ze die traangasgranaten gewoon teruggooien :D

Serieus, in Rotterdam zie je meer hoofddoeken dan in heel Istanbul. Wereld op zijn kop dit.

Serieus, in Rotterdam zie je meer hoofddoeken dan in heel Istanbul. Wereld op zijn kop dit.
en wie in nl dragen die hoofddoeken dan, zijn niet heel veel turken hoor.
netals dat turken hier zouden strijden voor een islamitische staat? denk dat je wat bevolkingsgroepen door elkaar heen haalt.

Toch wel interessant om de turken daar te zien strijden voor seculiere democratie terwijl de turken hier juist meer streven naar een islamitische staat. Snappen jullie het nog?

Respect voor de turken daar.

linkje btw:
http://www.vgtv.no/#!/video/65023/opptak-opptøyer-i-istanbul-recording-istanbul-riots

Ja, wij krijgen het domme uitschot.
Veel delen van beide Turkse en Marokkaanse landen zijn erg gemoderniseerd met afwezigheid van hoofddoekjes, mindere rol van religie etc. Wat wij hier hebben houdt daar juist krampachtig aan vast.

De woede zou gaan om het slopen van een park, voor een groot winkelcentrum, of zelfs de bouw van een megamoskee. Het optreden van de politie heeft volgens mij heel veel meer mensen de straat opgejaagd uit protest tegen Erdogan met zijn dictatoriale beleid. Ook zou hij meer islamitisch zijn en alles zo'n beetje afbreken wat Ataturk heeft opgebouwd. Mensen zijn het daar dus massaal niet mee eens.

Al die "burgers" hebben gelijk!!
Het gaat inderdaad om het park dat ze willen slopen voor het plaatsmaken van een winkelcentrum... Het laatste stukje groen in het centrum...

Daar is het mee begonnen. Het is ook in andere steden raak met rellen, je gaat me niet vertellen dat die voor dat park protesteren :D Er is meer aan de hand.

Turken van Turkije uit de grote steden zijn hele andere Turken dan die wij hier hebben ;)

Bazen foto dit met dat masker

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

-

Laatst bewerkt:
Ik denk veel eerder dat dit opgestart is om premier Erdogan slecht te maken in de ogen van de volk.
Turkije zit meer groen dan iets anders. Als je dan zo graag in een bos of platteland wilt wonen,
heb je meer als genoeg plaats in Turkije, en veel goedkoper ook.
Is volgens mij gewoon aangestoken door een ander(e) partij, en gevolg van dat is dit.
Hoofddoeken.... De mensen die hier in Nl of omstreken zijn komen wonen, zijn meestal de arme mensen geweest die zelf niet eens in de grote steden van Turkije geweest waren in hun tijd, en op die plaatsen worden meestal nog altijd een hoofddoek gedragen. Maakt u allemaal geen zorgen, de generatie die nu komt, zal alles behalve nog een hoofddoek dragen denk ik.

Schijnt ook dat Erdogan alcohol wilt verbieden oid, en nog meer van dat islamitische gedoe.

ik vind het wel meevallen hoor :rolleyes: Als je indd op de markt op blaak gaat kijken kan je gelijk hebben

maarja deze rellen zullen niet zo escaleren denk ik aangezien Turkije toch wat welvarender is

Wel meevallen:D Als je lang genoeg in een hoop stront woont ruik je het ook niet meer:rolleyes:

Provocationssss.. goed ingespeeld op de zwakke plek van de Turkse bevolking.

Terug
Naar boven