XXL Nutrition

Istanbul lijkt op een warzone

Wat is nu de reden, dat het laatste stukje groen verdwijnt??

Laatste stukje groen verdwijnt worden ze gek en wild.
Terwijl de nieuwe luchthaven in istanbul, de plaatselijke natuur om zeep helpt, en de plaatslijke bevolking moet verhuizen die daar generaties wonen en werken...
Ja hoor, geen woord over.
Gek!

Laatste stukje groen verdwijnt worden ze gek en wild.
Terwijl de nieuwe luchthaven in istanbul, de plaatselijke natuur om zeep helpt, en de plaatslijke bevolking moet verhuizen die daar generaties wonen en werken...
Ja hoor, geen woord over.
Gek!

Misschien zijn bepaalde bevolkingsgroepen ontevreden met hun levensomstandigheden of de politiek en zoeken ze een simpele aanleiding om te rellen??

Misschien zijn bepaalde bevolkingsgroepen ontevreden met hun levensomstandigheden of de politiek en zoeken ze een simpele aanleiding om te rellen??

levensomstandigheden zijn fel verbeterd sinds erdogan aan de macht staat.
politiek in turkije is hetzelfde als VS en MiddemOosten. Als je ze op tv ziet, is het niet van we zijn voorstander van dat of dat, we willen.... Nee alleen maar elkaar slecht praten, voor de rest niks.

Heeft met seculier te maken en men verdenkt Erdogan van een langzame islamitische agenda.

Dit kan niet meer te maken hebben met het park waar een winkelcentrum komt, lijkt me.

levensomstandigheden zijn fel verbeterd sinds erdogan aan de macht staat.
politiek in turkije is hetzelfde als VS en MiddemOosten. Als je ze op tv ziet, is het niet van we zijn voorstander van dat of dat, we willen.... Nee alleen maar elkaar slecht praten, voor de rest niks.

Dan willen ze gewoon lekker rellen, is mens eigen toch.

Jij bent best pro Erdogan merk ik.

Dan willen ze gewoon lekker rellen, is mens eigen toch.

Jij bent best pro Erdogan merk ik.

voor de nationalisten ga ik niet zijn, ze komen niet voor hun volk, maar naaien hun eigen volk (mhp).
veel weet ik niet van politiek.
maar een ding wel, voor Erdogan aan de macht was, Werd turkije alleen maar kaalgeplukt, en er was bijna geen vooruitgang. Veel ontwikkeling met Erdogan, veel positiefs... Ohya turkije heeft zijn staatsschuld terug betaald aan Imf, met dank aan Erdogan. Die andere hebben turkije alleen maar dieper in de grond gestopt.
Je weet zelf ook, economie is het belangerijkst.

NIET ZOMAAR EEN PARK
Heel erg symbolisch. Het park is symbolisch met beeld van Ataturk. Alle problemen die genoemd zijn heeft men blijkbaar al moeten slikken, die ingaan tegen de principes van Ataturk, de stichter van het moderne Turkije. Met de Islamisering van Turkije nu onder APK. Door dit symbolische plein weg te willen, vegen ze nu bijna letterlijk hen poep aan Ataturk.

Erdogan heeft zeker goede dingen bereikt, maar zn pro Islam en anti Ataturk visie ben ik ook niet akkoord mee. Het is nogal dubbel.

De demonstranten hebben zeker gelijk, al ben ik niet volledig tegen Erdogan. Vind het zeker tijd voor een nieuwe wind ik Turkije, zeker na dit. Maar ja, wat kan je er aan doen, moslims voelen nu eenmaal de drang om op politieke Islam partij te stemmen, ze hebben zelf Erdogan verkozen... Ik denk niet dat dit gaat uitmonden tot een nieuwe Syrië maar het is zeer gevaarlijk...

Hoop dat Erdogan zich een goede leider toont en inziet dat Islam niet de oplossing is...maarja...dromen is dat.

---------- Post toegevoegd 2 June 2013 om 01:13 ----------

Mn wiki kennis van Ataturk zegt toch dat hij op vele vlakken een goede leider was op wat minpunten (die iedereen heeft) na. Van Erdogan die zn poep wil vegen met Ataturk omdat Ataturk niet zo Islamgezind was en Erdogan wel...is niet slim van Erdogan. Tijd voor een nieuwe wind? Iemand minder Islam gezind aan de macht? Met nieuwe verkiezingen uiteraard.

NIET ZOMAAR EEN PARK
Heel erg symbolisch. Het park is symbolisch met beeld van Ataturk. Alle problemen die genoemd zijn heeft men blijkbaar al moeten slikken, die ingaan tegen de principes van Ataturk, de stichter van het moderne Turkije. Met de Islamisering van Turkije nu onder APK. Door dit symbolische plein weg te willen, vegen ze nu bijna letterlijk hen poep aan Ataturk.

Erdogan heeft zeker goede dingen bereikt, maar zn pro Islam en anti Ataturk visie ben ik ook niet akkoord mee. Het is nogal dubbel.

De demonstranten hebben zeker gelijk, al ben ik niet volledig tegen Erdogan. Vind het zeker tijd voor een nieuwe wind ik Turkije, zeker na dit. Maar ja, wat kan je er aan doen, moslims voelen nu eenmaal de drang om op politieke Islam partij te stemmen, ze hebben zelf Erdogan verkozen... Ik denk niet dat dit gaat uitmonden tot een nieuwe Syrië maar het is zeer gevaarlijk...

Hoop dat Erdogan zich een goede leider toont en inziet dat Islam niet de oplossing is...maarja...dromen is dat.

---------- Post toegevoegd 2 June 2013 om 01:13 ----------

Mn wiki kennis van Ataturk zegt toch dat hij op vele vlakken een goede leider was op wat minpunten (die iedereen heeft) na. Van Erdogan die zn poep wil vegen met Ataturk omdat Ataturk niet zo Islamgezind was en Erdogan wel...is niet slim van Erdogan. Tijd voor een nieuwe wind? Iemand minder Islam gezind aan de macht? Met nieuwe verkiezingen uiteraard.

Oh my god, nooit gedacht dat ik dit ooit ging zeggen, maar ik ben het met je eens.

Oh my god, nooit gedacht dat ik dit ooit ging zeggen, maar ik ben het met je eens.
Nou ik was het eens met je toen je zei dat evolutieleer vanaf jonge leeftijd op school gegeven moest worden.

Je kiest wel het moment, van dit onderwerp weet ik nu eens niet veel :roflol:

Ben jij van Turkse afkomst? Want ik wil weten hoe iemand met Turkse roots over denkt want die hebben er vast beter beeld van, horen en weten er meer over.

niet zomaar een park
heel erg symbolisch. Het park is symbolisch met beeld van ataturk. Alle problemen die genoemd zijn heeft men blijkbaar al moeten slikken, die ingaan tegen de principes van ataturk, de stichter van het moderne turkije. Met de islamisering van turkije nu onder apk. Door dit symbolische plein weg te willen, vegen ze nu bijna letterlijk hen poep aan ataturk.

Erdogan heeft zeker goede dingen bereikt, maar zn pro islam en anti ataturk visie ben ik ook niet akkoord mee. Het is nogal dubbel.

De demonstranten hebben zeker gelijk, al ben ik niet volledig tegen erdogan. Vind het zeker tijd voor een nieuwe wind ik turkije, zeker na dit. Maar ja, wat kan je er aan doen, moslims voelen nu eenmaal de drang om op politieke islam partij te stemmen, ze hebben zelf erdogan verkozen... Ik denk niet dat dit gaat uitmonden tot een nieuwe syrië maar het is zeer gevaarlijk...

Hoop dat erdogan zich een goede leider toont en inziet dat islam niet de oplossing is...maarja...dromen is dat.

---------- post toegevoegd 2 june 2013 om 01:13 ----------

mn wiki kennis van ataturk zegt toch dat hij op vele vlakken een goede leider was op wat minpunten (die iedereen heeft) na. Van erdogan die zn poep wil vegen met ataturk omdat ataturk niet zo islamgezind was en erdogan wel...is niet slim van erdogan. Tijd voor een nieuwe wind? Iemand minder islam gezind aan de macht? Met nieuwe verkiezingen uiteraard.

+1

Nou ik was het eens met je toen je zei dat evolutieleer vanaf jonge leeftijd op school gegeven moest worden.

Je kiest wel het moment, van dit onderwerp weet ik nu eens niet veel :roflol:

Ben jij van Turkse afkomst? Want ik wil weten hoe iemand met Turkse roots over denkt want die hebben er vast beter beeld van, horen en weten er meer over.

Neen, ik ben een pure Belg. T'is te zeggen, mijn ma was van België, mijn pa was van de Elzas en had de Franse nationaliteit; zijn ouders en voorouders waren van Duitsland.

Ik ben ooit in Turkije geweest, in Istanbul en vond het de aangenaamste grootstad van alle steden die ik ooit bezocht; Supervriendelijke mensen, taxichauffeurs die slechts een tiende van de rit van de prijs aanvaardden, met een glimlach, omdat ik onvoldoende klein geld bij had. Goed georganiseerde stad, proper. Proper en leuker en aangenamer dan de leukste stad van België.
Ik hoop dat ze dit huidig probleem snel oplossen.

---------- Post toegevoegd 2 June 2013 om 09:45 ----------

Is al deels, niet meer na 22:00 alcohol.

Nou, ik ken mensen die wonen en werken in Turkije en daar is het alle dagen, tot vroeg in de uurtjes, niet ver van het taksimplein, alle dagen partytime, en wordt er zonder probleem gedronken tot in de vroege uurtjes.

er is een veel diepgaandere reden dan dat park.. de meeste turken willen de moderne staat turkije zoals ze ontstaan is na Ataturk behouden, terwijl Erdogan en zijn partij meer en meer naar een islamitisch model willen teruggaan.. Laat ons hopen dat ze op straat blijven komen want Turkije is een mooi en gastvrij land

Hou asjeblieft whami uit dit topic mods.

Het gaat niet om het laatste stukje groen waar ze voor protesteren. Dat is enkel de druppel geweest. Erdogan wil met Turkije terug naar de middeleeuwen. Afschaffing seculiere staat, alle rechterlijke en politie macht is in handen van AKP, censuur, protestverbod, excessieve gebruik van politiemiddelen blijkt na vrijdag dus, daarnaast reeds ingevoerde alcoholverbod, discriminatie van minderheden en verkoop grond aan Amerika, Israel en Abdullah Ocalan waar 90 jaar geleden kinderen, vrouwen en mannen hebben gevochten om het land te beschermen tegen indringers. Dit is in het kort. In Turkije is er geen sprake van democratische rechtsstaat meer én burgers hebben genoeg van de machtsuitoefening van Erdogan die hun voorschrijft wat ze moeten doen.

De achterlijke turken die achter Erdogan staan zijn r**ards of landverraders. Geloof en staat moet je uit elkaar houden, dat gaat nooit samen. Een Islamitische staat willen ze invoeren, binnenkort sharia wetgeving. Hierbij delft Syrië ook het spit. Dat de Turkse economie goed is is allemaal schijn, op de IMF staan ze hoog in ranking en er worden veel obligaties uitgegeven om staatsschuld te verminderen.

Mensen worden nog steeds voorgehouden dat er sprake is van operatie 'ergenekon'. Dat de burgers samen met de militaire macht een staatsgreep willen plegen. Dit was gewoon een inside job om de afschaffing van de seculiere staat te kunnen door te voeren. Erdogan plz.

er is een veel diepgaandere reden dan dat park.. de meeste turken willen de moderne staat turkije zoals ze ontstaan is na Ataturk behouden, terwijl Erdogan en zijn partij meer en meer naar een islamitisch model willen teruggaan.. Laat ons hopen dat ze op straat blijven komen want Turkije is een mooi en gastvrij land

Heb een paar vrienden op facebook uit Turkije. Ze zeggen dat zelf mensen die het islamitische model nastreven op straat lopen tegen Erdogan. Het gaat meer over zijn stijl van regeren. Hij beslist, en daarme basta, en dat willen de jongeren niet meer. Ze willen meer inspraak.

Hou asjeblieft whami uit dit topic mods.

Het gaat niet om het laatste stukje groen waar ze voor protesteren. Dat is enkel de druppel geweest. Erdogan wil met Turkije terug naar de middeleeuwen. Afschaffing seculiere staat, alle rechterlijke en politie macht is in handen van AKP, censuur, protestverbod, excessieve gebruik van politiemiddelen blijkt na vrijdag dus, daarnaast reeds ingevoerde alcoholverbod, discriminatie van minderheden en verkoop grond aan Amerika, Israel en Abdullah Ocalan waar 90 jaar geleden kinderen, vrouwen en mannen hebben gevochten om het land te beschermen tegen indringers. Dit is in het kort. In Turkije is er geen sprake van democratische rechtsstaat meer én burgers hebben genoeg van de machtsuitoefening van Erdogan die hun voorschrijft wat ze moeten doen.

De achterlijke turken die achter Erdogan staan zijn r**ards of landverraders. Geloof en staat moet je uit elkaar houden, dat gaat nooit samen. Een Islamitische staat willen ze invoeren, binnenkort sharia wetgeving. Hierbij delft Syrië ook het spit. Dat de Turkse economie goed is is allemaal schijn, op de IMF staan ze hoog in ranking en er worden veel obligaties uitgegeven om staatsschuld te verminderen.

Mensen worden nog steeds voorgehouden dat er sprake is van operatie 'ergenekon'. Dat de burgers samen met de militaire macht een staatsgreep willen plegen. Dit was gewoon een inside job om de afschaffing van de seculiere staat te kunnen door te voeren. Erdogan plz.
Wat denk je dat ik zei, idioot :roflol:
Als je mn post zelfs niet leest

Heb een paar vrienden op facebook uit Turkije. Ze zeggen dat zelf mensen die het islamitische model nastreven op straat lopen tegen Erdogan. Het gaat meer over zijn stijl van regeren. Hij beslist, en daarme basta, en dat willen de jongeren niet meer. Ze willen meer inspraak.

Het zijn niet enkel CHP aanhangers of alevieten nee. Ook vanuit rechts is er protest.

---------- Post toegevoegd 2 June 2013 om 10:08 ----------

Wat denk je dat ik zei, idioot :roflol:
Als je mn post zelfs niet leest

Ik heb wel gelezen, maar je komt altijd zo r*tard over. Ook al deel je wat ik zeg :roflol:

Terug
Naar boven