Fitness Seller

Je leukste vakantieverhalen

  • Topic starter mat
  • Startdatum
  • Reacties 46
  • Weergaven 3K
  • Volgers 18

Bezoekers in dit topic

Keertje met vrienden naar Praag gereden met lachgaspatronen en andere zooi. Die bende erin getikt en langs de Donau gaan zitten op bankjes terwijl we langzaamaan goed eraf gingen.
Er liggen daar van die restaurant boten, waar je best wel prijzig kan eten. Allemaal mensen netjes in pak op zo'n boot op het bovendek, en wij daar meter of 10 vanaf dus op een bankje, helemaal eraf.
Komen de ballonnen tevoorschijn samen met lachgaspatronen.
Herinner me nog maar flarden, maar die mensen op die boot irriteerden zich kapot aan het geluid van die patronen die elke keer leegliepen in een ballon, om vervolgens hyperventilerend leeg gezogen te worden door 1 van ons waarna je een goede minuut helemaal vertrokken was.
Daarna in hostel wezen slapen, waar Amerikanen bij ons op de kamer lagen, en die zaten letterlijk te smeken of we ze konden vertellen wat we op hadden en of we nog zoiets konden missen. Dus die hebben we een zakje wiet verkocht voor 50 euro. :roflol:

Was een goede citytrip
 
Het Monster

Mijn broer en ik waren op motorvakantie naar Corsica. We hadden besloten de veerpont vanuit Turijn te nemen en kwamen daar tegen de avond aan, mooi op tijd voor het vertrek, dachten we. Echter, we hadden weer eens niet op de kleine lettertjes gelet, het vertrek bleek om 09:00 uur in plaats van 21:00 te zijn. Geen nood, we gingen in het achterland van Turijn kijken of we daar een nachtje wild konden kamperen, iets wat we ook op de heenreis door de Alpen hadden gedaan. Nu bleek dat achterland een ruim begrip te zijn, waar de stad ophield begon een cultuurlandschap van boerderijen, nergens een plekje om de tent neer te zetten of de slaapzakken neer te leggen. Ook patrouilleerde er vrij veel politie, dus we konden niet zomaar langs de weg gaan kamperen. Toen de zon laag aan de hemel stond vonden we eindelijk een verlaten weide aan een vervallen, onbewoond uitziende boerderij.

Net toen we wilden gaan slapen, trok een vreemde beweging mijn aandacht. Op de top van een nabij heuveltje rende een gestalte en dook weg in het hoge gras dat daar groeide. Toen ik ging kijken was dat nou weer moest voorstellen, zag ik niemand meer. Maar wel een enorm v-vormig spoor in het hoge gras, en een grote platgedrukte plek waar onze bespieder was neergedoken. Tot mijn groeiende verontrusting was ik zelf (zoals misschien bekend vrij groot en fors) bij lange na niet in staat dergelijke sporen en plekken in het gras te maken.

Mijn broer kon het allemaal niet zo boeien, die wilde alleen maar slapen na een lange dag motorrijden. (We waren zelfs te moe om de tent op te zetten, maar dat gaf niet want het was mooi weer.) Totdat hij een uur of wat later gewekt werd door een diep gegrom en adem voelde in zijn nek. Hij porde me wakker en zei dat hij voelde dat zijn haren recht overeind stonden. We hoorden ook iets lopen in het dichte struikgewas achter de plek waar we lagen in onze slaapzakken. Weer kon ik met mijn eigen, niet onaanzienlijke, gewicht lang niet zulke zware geluiden maken als ik op de grond stampte; ook hoorden we ademen uit longen die duidelijk groter waren dan die van ons. Maar de geluiden verdwenen en we gingen maar weer een poging wagen om te slapen, onze wapens (een hamer voor de rotsharingen van onze tent en een Zwitsers zakmes) binnen handbereik.

Weer wat later schrokken we weer wakker. Op onze pogingen om de lastpost weg te jagen volgde aanvankelijk een vlucht van iets groots en zwaars, maar het kwam weer terug en kreeg kapsones. Het was steeds minder onder de indruk van ons geroep. Het kwam steeds dichterbij en produceerde een gegrom dat zo diep was dat we het absoluut niet konden nadoen. Onze veronderstelling dat het een ezel of een paard was werd hierdoor weerlegd. Bovendien klopte deze ook niet met mijn eerdere waarneming van een op twee voeten rennend wezen. Uiteindelijk hebben we de contacten van de motoren aangezet en met de koplampen in de bosjes geschenen. Af en toe zagen we iets wegduiken, maar we kregen geen goed zicht op wat ons belaagde omdat de koplampen niet meedraaiden met het stuur, zodat we steeds de hele motor moesten verrrijden om het schepsel te volgen.

Uiteindelijk zijn we van vermoeidheid maar weer in slaap gevallen en werden nadien niet meer gestoord. 's Ochtends vroeg ontdekten we evenwel dat ons ontbijt, broodjes met jam, verdwenen waren...
 
Moar :D
I will call the police.
Hihi :) Heb er ook nog paar met de popo in het buitenland.

Voor onze vakantie in Cambodja hadden we een ticket geboekt naar Bangkok om dan een paar dagen later de grens over te steken in Aranya Prathet. Een vriend die er al geweest was waarschuwde ons dat we beter meteen het vliegtuig zouden nemen naar Cambodja om de grensovergang te mijden. Zou volgens Vertelsels der Backpackers nogal een tourist trap zijn...

Wij, ondertussen al één en ander meegemaakt op reis en geen naïeve pubertjes meer, lachten dat gewoon weg natuurlijk. Alsof spleetogen ons nog iets kunnen wijsmaken... ;)

Wij dus met de nachtbus van Bangkok naar de grens. "We winnen tijd door 's nachts te rijden en zien dan wel verder. Met een beetje geluk worden we wel verkracht."

Rond 4u 's nachts worden we wakker doordat de bus stopt aan een lelijk groot gebouw, verder niets te zien... Komen plots twee agenten vanonder een steen gekropen ofzo, stappen op de bus en beginnen 'get off bus! now!' te roepen. Wij dus afstappen samen met een 10-tal andere toeristen. Allemaal wat slaapdronken en idioot naar elkaar kijken...

We moeten mee naar het gebouwtje 'voor onze visa'. Binnen in een gigantische, kale ruimte zitten twee mannetjes achter een belachelijk groot bureau. Een derde staat met een camera in de hand naast een lichtscherm. Blijkbaar moeten we nog een extra document hebben om de grens over te kunnen en moeten ook daar foto's op gekleefd worden. Dat grapje zou omgerekend 10 euro per persoon kosten. Bullshit natuurlijk, maar discussiëren had geen zin en de agenten lieten ons niet weggaan. We wisten al uit ervaring dat de Thaise politie zo corrupt als de pest is en beter gewoon meewerkt.

Iedereen netjes foto's laten nemen, het document ondertekenen en gewoon betalen. Eens dat achter de rug was, nemen die 'ambtenaren' hun spullen en stappen doodleuk op de bus waarmee we aangekomen waren. En weg zijn ze :roflol:

Volgens de agenten komt er over een halfuur een andere bus die ons naar de grens brengt. Het document en de extra foto's moeten we zeker goed bijhouden, want die hebben we nog nodig. Nooit nodig gehad, natuurlijk. Wel een mooi aandenken aan de corrupte kut Thai :roflol:
 
Zit constant met een ander voorval in m'n hoofd en er is niemand thuis om ermee lastig te vallen, dus... :p

Eén van onze eerste reizen. We zitten 's avonds laat gewoon wat te praten in een parkje in Bangkok wanneer twee agenten op een motor naar ons toe rijden. We begrijpen niets van wat ze zeggen, maar ze klinken streng :) Pakt eentje plots m'n rugzak vast, begint die te doorzoeken en haalt er een klein flesje whisky uit. Krijgt ie echt een immens smerig glimlachje op z'n gezicht...

"Illegal illegal!!!"
Wat? is gewoon whisky uit de 7-eleven om de hoek.
"No drinking in park!!"
Dat ding is zelfs nog niet open, was met jou?
"You pay! Illegal!"
We don't pay. We're not drinking. Bottle is still closed. Idioot. Tien meter verderop zit iedereen zich klem te zuipen op straat.

Kerel roept dus serieus een tweede patrouille op. Zwaailichten, sirene, alles. En wij maar blijven discussiëren :roflol:

Kwam erop neer dat we een 300 euro boete moesten betalen of ze namen ons mee naar 'prison'. Na nog wat gedreig van hun kant hadden ze blijkbaar genoeg aan het geld dat we cash bij hadden. Gelukkig geen groot bedrag. Gewoon afgezet door de politie dus...

De volgende dag uit 'wraak' een flesje snel leeggedronken in het park. Hah!
 
Klootzakken daar. Vooral de taxichauffeurs, man wat heb ik mij daar moeten inhouden.
 
  • Like
Waarderingen: mat
Tja, de taxi scam is een klassieker :D
 
tips om die shit te voorkomen?

Tegen die ontsnapte beer in Italië hielp het niet, maar in Zuid-Afrika bleek grommen wel effectief tegen taxichauffeurs die de boel wilden oplichten.
 
tips om die shit te voorkomen?
Taxi met meter nemen en erop letten dat hij z'n meter op 0 zet. Of een bedrag op voorhand afspreken als hij geen meter heeft.

Stel dat je plots toch nog ergens anders heen rijdt, ook al is het maar een kilometer verder, toch proberen er aan te denken om daarover te praten.
Tegen die ontsnapte beer in Italië hielp het niet, maar in Zuid-Afrika bleek grommen wel effectief tegen taxichauffeurs die de boel wilden oplichten.
Pls, alsof ik dingen uit m'n duim ga zuigen om interessant te doen :roflol: Hoor op reis constant dergelijke verhalen van andere backpackers, dus verwondert me dat hier bijna geen verhalen komen. Volgens mij ben je gewoon nog kwaad om m'n post in je log :p
 
  • Like
Waarderingen: Inb4
tips om die shit te voorkomen?

Bangkok kan je beter met de skytrain gaan. Goedkoop en kom je overal mee. 9 vd 10x wordt je opgelicht of proberen ze je op te lichten. Of ze brengen je naar een winkel waar je even naar binnen moet.
 
  • Like
Waarderingen: mat
Denk dat het ook helpt als je zegt dat je al een tijd in het land bent of niet voor de eerste keer in Azië. Meestal vragen ze daar wel naar en laatste reizen geen last meer van gehad. Je wordt natuurlijk ook wel een stuk waakzamer.
Of ze brengen je naar een winkel waar je even naar binnen moet.
Huh? Nog niet meegemaakt :) Wel dat er plots 5 taxichauffeurs rond ons stonden toen we niet wilden betalen.
 
Ik ga volgend jaar voor het eerst op vakantie naar het buitenland. Hopelijk maak ik nog iets leuks mee.
 
  • Like
Waarderingen: mat
Ik zal maar niet zeggen hoe vaak ik dit jaar in het buitenland was en nog ga:p
 
Geen ruzie maken of er vallen klappen :mad:
 
Back
Naar boven