AndroidHealthClinic

Je zou die fysio toch een rotschop geven..

DutchVince

Ripped Bodybuilder
Elite Member
20 jaar lid
Waardering
8
Twee jaar geleden had ik enorme last van mijn onderrug: ik had de hele dag pijn, stond er mee op en ging er mee naar bed. Ook had ik geregeld nek-pijn.

Dus: naar de fysio. Die masseerde mijn rug en zette er electroden op die mijn lange rugspieren deden trillen waardoor ze sterker zouden worden. Verder kreeg ik wat oefeningen aangeleerd voor thuis.

Resultaat: iedere keer 1 dag pijnvrij en dan sloop het er weer in. (Net een chinese maaltijd: direct na het eten voel je je voldaan, maar na een paar uur heb je weer honger :D )

Toen zag ik een advertentie staan van een rug-school. Ik er heen en ik kreeg drie avonden per week oefeningen voor het verstevigen van mijn buitenste spierkorset en mijn binnenste spiercorset (spiertjes direct om de ruggegraat heen, met name balansoefeningen). Na 5 weken was de pijn weg!

Inmiddels ben ik op diezelfde sportschool al bijna 1,5 jaar aan het KT-en en guess what: geen lage rugpijn meer gehad in die periode!

Pas geleden was mijn vrouw bij diezelfde fysio en hij vroeg hoe het met mijn rug ging. Mijn vrouw zegt: sinds hij aan krachttraining doet is het over.
Zegt hij: ja, dat is vaak de beste manier om ervanaf te komen, maar wij moeten ook wat verdienen, hè!

Lekkere vent, had hij me maar gelijk aan de KT gezet...

Inmiddels ben ik ervan overtuigd dat er veel meer klachten prima te verhelpen zijn door KT.

hebben sommigen van jullie ook dit soort ervaringen?

Kan het goed geloven, opnieuw bij deze bewezen dat KT op een niet extreem niveau, de gezondheid verbeterd en klachten kan oplossen. Op zich heb ik goede ervaringen met de fysio, heb 1 x een probleem gehad met rug die wat de verkeerde kant groeide en dit was snel opgelost met enkele effectieve oefeningen. Ongetwijfeld kan je met KT heel wat problemen voorkomen, het verhaal dat je geen KT kan doen op jonge leeftijd is ook complete onzin, zolang het maar langzaam wordt opgebouwd.

Ik ben begonnen met KT vanwege mijn rugklachten, nu idd. nergens geen last meer van.

Ben het vertrouwen in fysio's/sportartsen en andere medici al lang kwijt. Ze stellen allemaal andere diagnoses en nog heb je het gevoel dat er geen 1 klopt.

Mijn ervaring is dat je beter maar op jezelf kan vertrouwen.

Voorbeeldje: Mijn schouder is al een tijd fokked. De fysio zei dat de rotator cuff niet goed was en dat de schouder bijna uit de kom was gegaan, en de sportarts zei dat de spieren rond m'n schouderblad niet goed waren door een operatie van 13!! jaar geleden, en dat het met simpele oefeningetjes wel weer op te lossen was.

Ondertussen zit ik nog met pijn m'n schouder en kom ik niks verder. Iedereen praat in een andere richting.

Verder heb ik ook geen vertrouwen in doktoren e.d. in ziekenhuizen. Mijn vader heeft een lange tijd met longkanker geworsteld en is hier gelukkig van hersteld. Sindsdien hoest hij z'n longen zowat uit z'n lijf en niemand kan vertellen hoe het komt of wat het is. Ook kwamen ze laatst doodleuk vertellen dat er een gat in z'n lever zat en dat ze geen idee hadden wat het was en of het kwaad kon.

Fijn is dat..van die geruststellende woorden van experts...:o

DutchVince zei:
Twee jaar geleden had ik enorme last van mijn onderrug: ik had de hele dag pijn, stond er mee op en ging er mee naar bed. Ook had ik geregeld nek-pijn.

Dus: naar de fysio. Die masseerde mijn rug en zette er electroden op die mijn lange rugspieren deden trillen waardoor ze sterker zouden worden. Verder kreeg ik wat oefeningen aangeleerd voor thuis.

Resultaat: iedere keer 1 dag pijnvrij en dan sloop het er weer in. (Net een chinese maaltijd: direct na het eten voel je je voldaan, maar na een paar uur heb je weer honger :D )

Toen zag ik een advertentie staan van een rug-school. Ik er heen en ik kreeg drie avonden per week oefeningen voor het verstevigen van mijn buitenste spierkorset en mijn binnenste spiercorset (spiertjes direct om de ruggegraat heen, met name balansoefeningen). Na 5 weken was de pijn weg!

Inmiddels ben ik op diezelfde sportschool al bijna 1,5 jaar aan het KT-en en guess what: geen lage rugpijn meer gehad in die periode!

Pas geleden was mijn vrouw bij diezelfde fysio en hij vroeg hoe het met mijn rug ging. Mijn vrouw zegt: sinds hij aan krachttraining doet is het over.
Zegt hij: ja, dat is vaak de beste manier om ervanaf te komen, maar wij moeten ook wat verdienen, hè!

Lekkere vent, had hij me maar gelijk aan de KT gezet...

Inmiddels ben ik ervan overtuigd dat er veel meer klachten prima te verhelpen zijn door KT.

hebben sommigen van jullie ook dit soort ervaringen?

OMG !! Zo'n gozer zou je toch door de gehaktmolen draaien ?!?! :mad:

Zal ik binnen enkele jaren de board-fysio worden? :p

Jah ik ken t ook.??? Had een lange tijd veel last van mn onderrug, ik paar x naar de therapuet laten masseren en kraken t hielp wel maar voor 1dag ofzo. hij gaf mij geen oefeningen om mn rug te versterken ofzo...ben toen gaan trainen het versterken vanb mn rug met mn vriend nu heb ik er geen last meer van. Heb nu alleen veel last van mn schouders, maar ga nie meer terug naar die sukkel. Hij mag wel 1omin. te laat komen op een afspraak maar als ik 1x 5min. te laat was werd ik nie meer geholpen en kreeg ik de rekening thuisgestuurd. :mad:

wat een smeerlap..en je dan toch voor lul zetten tegenover je vrouwtje ......:mad:

dat zei hij denk ik voor de grap, want er zijn heel veel fysio's die in een fitnesszaal met hun klanten werken.
maar mijn vraag is: waarom laat jij je vrouwtje dan naar die fysio gaan?

bah bah, wat geld verdienen over de rug van Dutchvince!! ;)

zon man kon toch mn rug op :p hoop alleen niet dat ie dat ook bij je vrouw doet :D

Door een zwaar ongeluk heb ik mijn nek en rug zwaar verdoet, ziekenhuisonderzoeken/fysio/acupunctuur etcc hielp bijna niets.
Ik moest er maar mee leren leven zeiden ze, heb zelf toen een binnenband van een fiets aan de muur gefixed, en daar veel oefeningen mee gedaan. Tja, je verzint wat :) Toen kwam ik langzaam in aanraking met BB...

Sinds ik train heb ik nauwelijks last er meer van, alleen aan het einde van een eventuele rustweek begint de boel weer vast te zitten.

geen ervaringen mee, kan het idd wel goed geloven!

DutchVince zei:

Wat voor soort oefeningen leerde je eigelijk :)?

Heb zelf niet zulke ervaringen gehad

• Topic Starter Topic Starter
Senti zei:
Wat voor soort oefeningen leerde je eigelijk :)?

Heb zelf niet zulke ervaringen gehad
Buitenste spiercorset moge duidelijk zijn:
buikspieren, rechte en schuine
rugspieren, met name lange rugspier dus hyperextensions en zo

spiertjes om de wervelkolom heen: allerlei balansoefeningen, waarbij je je balans corrigeert vanuit je rug (en niet je armen bv)

Tjah is ook één geldklopperij, er zijn natuurlijk uitzonderingen.

Maar krachttraining is idd een godensport;)

Terug
Naar boven