MuscleMeat

Jermaine W. naw morgen vrij.

MrJ

10 year + member
Elite Member
20 jaar lid
10.000 berichten
Waardering
187
Lengte
1m83
Massa
89kg
Vetpercentage
12%
ROTTERDAM
Terreurverdachte Jermaine W.
komt hoogstwaarschijnlijk vrij.Het OM
heeft om zijn vrijlating gevraagd omdat
er niet genoeg bewijs tegen hem is.De
jongen blijft nog wel verdachte.

Jermaine W. is één van de mannen die
vandaag terechtstonden in Rotterdam.
Samen worden ze beschouwd als de
Hofstadgroep.Morgen doet de rechtbank
uitspraak over de vrijlating.

Jermaine werd op 10 november opgepakt.
Op zijn werkplek werden aantekeningen
gevonden over een plan om VVD-Kamerlid
Hirsi Ali te vermoorden.Diezelfde dag
werd zijn broer Jason opgepakt na een
belegering in het Haagse Laakkwartier.

Van Teletekst (104).

Kan er in godsnaam iemand optreden tegen de totale incompententie van het OM en die randdebiel van een Donner?

Ruim gelijk ook even die kneuzenbrigade van een AIVD op. Blunder op blunder op blunder op blunder.

Bah, wat een schertsvertoning weer! :mad:

Het OM is gewoon gek, het is nu officieel.

wind je niet op, we leven in nederland. Over 10 jaar is er nog steeds niks veranderd, bah bah!

Ik denk dat ik maar broodjes Donner kebab ga verkopen.... :(

leefde bernard nog maar:sad:

wat is het probleem?
eerst zal de wetgeving aangepast moeten worden.

nee eerst zullen die incompetente randdebielen het leven moeten laten voordat er wat veranderd, wetgeving is maar net hoe het geinterpreteerd wordt door de rechters.

Ook het OM heeft te maken met figuren die waarschijnlijk niet helemaal weten wat ze aan het doen zijn.

Het is gewoon één grote maffia/ samenzwering. Kan niet anders!

• Topic Starter Topic Starter
Gistermiddag heb ik de acceptgiro van 70 euro gekregen omdat ik laatst te hard reed. Justitie kan wel daadkrachtig optreden, maar niet als je een religieuze extremist bent. :rolleyes:

Ik hoor net dat Eric O. is vrijgesproken. Is er dan nog hoop voor justitie en de rechterlijke macht? :rolleyes:

bur zei:
nee eerst zullen die incompetente randdebielen het leven moeten laten voordat er wat veranderd, wetgeving is maar net hoe het geinterpreteerd wordt door de rechters.

Ook het OM heeft te maken met figuren die waarschijnlijk niet helemaal weten wat ze aan het doen zijn.
rechters baseren zich naar mijn weten ook voor een groot deel op gedane uitspraken (jurisprudentie meende ik).

Lauw zei:
Gistermiddag heb ik de acceptgiro van 70 euro gekregen omdat ik laatst te hard reed. Justitie kan wel daadkrachtig optreden, maar niet als je een religieuze extremist bent. :rolleyes:

Ik hoor net dat Eric O. is vrijgesproken. Is er dan nog hoop voor justitie en de rechterlijke macht? :rolleyes:

Ik voorzie een cassatie van 't OM. :rolleyes:

MrJ zei:
Ik voorzie een cassatie van 't OM. :rolleyes:

Namens het OM liet pers-advocaat-generaal A. Welschen weten dat justitie nadenkt over een eventuele cassatie bij de Hoge Raad. Volgens hem wil justitie helderheid over de internationale geweldsinstructies, de zogenoemde rules of engagement (ROE's) en de daarvan afgeleide Nederlandse geweldsinstructies.

bron: nu.nl

Naast incompetent is Justitie ook nog te arrogant om dit als gerechtigheid te erkennen ipv als een 'klap in het gezicht' te zien.

Well....they can definetely suck my ass!!!

Leviathan zei:
Namens het OM liet pers-advocaat-generaal A. Welschen weten dat justitie nadenkt over een eventuele cassatie bij de Hoge Raad. Volgens hem wil justitie helderheid over de internationale geweldsinstructies, de zogenoemde rules of engagement (ROE's) en de daarvan afgeleide Nederlandse geweldsinstructies.

bron: nu.nl

Naast incompetent is Justitie ook nog te arrogant om dit als gerechtigheid te erkennen ipv als een 'klap in het gezicht' te zien.

Well....they can definetely suck my ass!!!
sluit ik me volleidg bij aan! als je voor defensiue werkt moet er geholpen worden als je in de shit zit. in dit verotte kloteland word het schoft geholpen en de goede persoon gestraft, en het maar gek vinden als we crimineler worden:mad:

Lauw zei:

Misschien moeten we bumperstickers gaan maken "Ik ben een moslimextremist", wellicht dat je bekeuring dan geseponeerd wordt

Er is maar een oplossing denk ik

Voorarrest Jermaine W. opgeheven (video)

Uitgegeven: 4 mei 2005 13:50
Laatst gewijzigd: 4 mei 2005 14:45
ROTTERDAM - De rechtbank in Rotterdam heeft woensdag de voorlopige hechtenis van Hofstadverdachte Jermaine W. (18) opgeheven en zijn directe vrijlating bevolen. Dinsdag gaf het Openbaar Ministerie (OM) al aan zich hier niet tegen te verzetten, omdat er onvoldoende bewijs tegen deze verdachte is om hem nog langer vast te houden. De overige elf verdachten van de vermeende terreurorganisatie de Hofstadgroep blijven wel vastzitten, besloten de rechters

Bekijk video:
Modem/ Breedband

Jermaine, de broer van Jason W., blijft voorlopig nog wel verdachte. Toch liet officier van justitie K. Plooy dinsdag al doorschemeren dat de zaak tegen Jermaine mogelijk niet rond te krijgen is en dat er later wellicht om vrijspraak wordt gevraagd. Hij is volgens de persrechter de enige die niet bij Mohammed B., die de moord op Theo van Gogh heeft bekend, thuis is gezien.

Jason W. maakte dinsdag nog van de gelegenheid gebruik om zijn broer vrij te pleiten. De radicale bestanden die op de computer van Jermaine zijn gevonden, zijn van mijn hand, benadrukte Jason. In totaal verschenen dinsdag tijdens een pro forma-zitting over de Hofstadgroep acht van de twaalf verdachten voor de rechter.

Op de advocaten van Jason W. en Ismail A. na vroegen alle raadslieden om opheffing of schorsing van de voorlopige hechtenis van hun cliënten. Ze menen dat het OM geen bewijs heeft dat de verdachten iets strafbaars hebben gedaan en vinden dat die vermeende leden van de Hofstadgroep ten onrechte al zes maanden vastzitten. Jason W. en Ismail A. gooiden bij hun arrestatie in de Haagse Antheunisstraat een handgranaat naar het arrestatieteam, waardoor vier politiemensen gewond raakten.

Het OM beschuldigt alle verdachten van deelname aan een terroristische organisatie. Het netwerk had als oogmerk het plegen van aanslagen op overheidsdoelen in Nederland en op onder anderen de Tweede-Kamerleden Ayaan Hirsi Ali en Geert Wilders en burgemeester Cohen en wethouder Aboutaleb van Amsterdam.

De rechtbank in Rotterdam besloot ook dat de rechter-commissaris drie mensen van de AIVD moet horen. Het gaat onder meer om de baas van de AIVD Van Hulst en zijn plaatsvervanger Bot.

Het proces tegen de Hofstadgroep wordt op 27 juli voortgezet. De zaak wordt dan overigens nog niet inhoudelijk behandeld.

http://www.nu.nl/news/521639/15/Voorarrest_Jermaine_W._opgeheven_(video).html

Maar dan wel dit weer:

Verkeersboete sneller bij wegpiraat

Uitgegeven: 4 mei 2005 17:50
DEN HAAG - Wegpiraten hebben straks mogelijk binnen een week nadat ze de fout ingingen de bon in huis. De politie wil volgend jaar lokaal een proef houden met de snellere afhandeling van de verkeersboetes door een handcomputer te gebruiken, stelde het Nederlands Politie Instituut (NPI) woensdag.

Het gaat volgens een politiewoordvoerster om het efficiënter afwikkelen van "lichte verkeersovertredingen" als het parkeren van de auto op een plek waar dat niet mag. Nu schrijft de agent hiervoor handmatig een bon uit. Pas een paar weken later krijgt de overtreder de rekening, wanneer de acceptgiro van het Centraal Justitieel Incasso Bureau (CJIB) binnenkomt.

Een van de doelen van het project is de tijd tussen de overtreding en de straf te verkorten. De boete heeft dan meer effect. Door de bon rechtstreeks via de computer naar het CJIB te sturen, moet de inning van de boetes administratief gezien voor de politie ook wat efficiënter worden.

Waar de proef volgend jaar gehouden wordt, is nog niet bekend. Na afloop en afhankelijk van de resultaten mogen de korpsen straks zelf bepalen of zij hun agenten uitrusten met de handcomputer, verklaart de woordvoerster.

Snelheidsduivels, die via flitspalen en trajectcontrolesystemen gesnapt worden, moeten straks net zolang als nu op hun boete wachten: enkele weken tot soms maanden. Volgens een woordvoerder van het Bureau Verkeershandhaving Openbaar Ministerie (BVOM) vallen deze controlecamera's buiten de proef.

Om praktische en technische redenen verwacht hij ook dat deze bonnen niet veel sneller bij de overtreders op de mat kunnen ploffen. De overtredingen, die door een flitspaal zijn vastgelegd, worden pas verwerkt wanneer het filmrolletje van de camera vol is. Hoewel dat soms weken kan duren, worden de rekeningen volgens hem altijd "heel ruim" binnen de wettelijke termijnen verzonden.

http://www.nu.nl/news/521865/10/Verkeersboete_sneller_bij_wegpiraat.html

hebben jullie er weleens bij nagedacht dat hij misschien onschuldig is? :rolleyes:

Terug
Naar boven