XXL Nutrition

Jim Wendler Q's

facebook

Advanced Bodybuilder
Waardering
34
Lengte
1m70
Massa
70kg
Vetpercentage
7%
In verband met het 5/3/1 schema.

Mag je de dagen wisselen en hoeveel assictence oefeningen worden aangeraden?
Ik zie het namelijk zo : doe je 5/3/1 en doe dan je gewone workout verder.. klopt dit wat?

En mag je incline benchpress doen ipv de gewone benchpress? Ik reageer veel beter op incline namelijk..
Zou dan wel pullovers, decline press en fly's aanvullend doen.

Mag je nog een aparte dag inlassen voor bri/tri? Ik weet dat het beachboyachtig klinkt, maar mijn armen lopen geweldig achter en zou ze graag aparte aandacht geven.

En is dit een schema dit aan te raden is voor lange tijd zowel als in bulk/cut?

Ben ook van plan Wendler te volgen maar zoals jij het opstelt verkracht je gans de boel ! Staat mooi zwart op wit wat en hoe te doen, hou je daaraan ;)

Ja het is een prima schema, maar voor massa kan je beter een bb-split pakken.

Voor assistance: zie het als een ub/lb split. Dus niet op bench dag alleen maar borst gaan pakken want dat slaat nergens op. Ook moet je assistance meer als pomp werk zien dus niet te veel en niet te zwaar. Ik raad je wel echt aan om het boek te lezen voordat je hiermee zou beginnen, ik snapte zelf voordat ik het boek had gelezen niks van het hele idee erachter. En als je het idee niet snapt zal je er ook weinig tot geen progressie mee boeken. Bij de pl-sectie is een Jim Wendler topic, lees die iig door.

• Topic Starter Topic Starter
Ik heb het (e)book niet gelezen. Ik weet in grote lijnen wat het inhoudt, maar daar stopt het ook.

Thanks Roeierd!

Dagen wisselen als in Bench en MP omdraaien is geen probleem. Maar bijvoorbeeld Squat en daarna deadlift doen lijkt me niet chill.

Ik kan me nog iets herinneren van de incline bench in de Q&A van Wendler maar ik weet niet meer of hij het gigantisch afkraakte of dat het geen probleem was:o, moet je even lezen.

Aparte armendag zou ik persoonlijk nooit doen als je 4x per week traint. Als je je iets aan zijn schema houdt ga je heel veel dips en chins doen, dit werkt echt genoeg voor je armen. Als je wilt kan je erna gewoon curlen en pushdownen tot je sterft.

Laatste vraag: absoluut. Het mooie is dat je het voor een groot deel zelf in kan vullen wat je gaat doen naast de 5/3/1 lift. Je kan er naast ongelooflijk veel volume gaan doen of juist veel intensiteit of beide. Net wat je wilt tijdens cutten of bulk.

Overall advies: Niks "moet" maar zorg ervoor dat je je houdt aan de basics van het schema en kijk zelf wat je lekker vindt op de assistence. Helemaal als je het voor een lange tijd gaat proberen kan je wisselen tussen BBB of heavy triples als assistence en zelf beoordelen wat werkt of niet.

• Topic Starter Topic Starter
Dikke info, dank je Johan!

Ik heb het boek nog niet gelezen, ik probeer het te krijgen maar het kost 20euro en dat lijkt me wat veel voor een ebook.

Ik heb het (e)book niet gelezen. Ik weet in grote lijnen wat het inhoudt, maar daar stopt het ook.

Thanks Roeierd!

Hmm als je op je bank dag zoveel borst assistance wilt doen heb je de grote lijnen nog niet goed begrepen. Ik misinterpreteerde in het begin ook alles, ook al dacht ik dat ik het zo goed begreep. Het idee is eigenlijk te simpel om direct te begrijpen (klinkt heel tegenstrijdig, maar zo dacht ik er wel over na dat ik het boek had gelezen).

Over incline bench press, deze als main lift doen zou ik persoonlijk nooit doen, meer durf ik er niet over te zeggen. Je kan hem wel als assistance na de benchpress doen. Decline presses raad Wendler sterk af.

Terug
Naar boven