- Waardering
- 53
- Lengte
- 1m80
- Massa
- 99kg
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Ja ik spreek nu ook vanuit de huidige situatie. Maar het liefst zou ik een grondwet zien die de politiek zo weinig mogelijk macht geeft en gebaseerd is op principes waarin vrijheid en een kleine overheid centraal staan. Ik snap wat je punt is, maar mijn punt is dat het volk niet altijd gelijk heeft, soms wil het volk gewoon een zo groot mogelijke overheid, en dan is het juist belangrijk dat er politici zijn die principes hebben en "nee" kunnen en durven zeggen.
Vrijheid van meningsuiting is het belangrijkste wat er is volgens Wilders. Hij wil alles kunnen zeggen. Beledigend of niet dat maakt hem geen zak uit. Anderen mogen dat ook behalve als het over Wilders gaat.....
... reageert met afschuw... Vind ik aardig huilie huilie. En niet in verhouding tot zijn eigen uitspraken? Kom op zeg, onder welke steen heb je gezeten?
Vrijheid van meningsuiting waarom zou dit niet mogen.
Vrijheid van meningsuiting waarom zou dit niet mogen.

Wetboek Strafrecht
Artikel 261
Omschrijving 1. Hij die opzettelijk iemands eer of goede naam aanrandt, door telastlegging van een bepaald feit, met het kennelijke doel om daaraan ruchtbaarheid te geven, wordt, als schuldig aan smaad, gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste zes maanden of geldboete van de derde categorie.
2. Indien dit geschiedt door middel van geschriften of afbeeldingen, verspreid, openlijk tentoongesteld of aangeslagen, of door geschriften waarvan de inhoud openlijk ten gehore wordt gebracht, wordt de dader, als schuldig aan smaadschrift , gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste een jaar of geldboete van de derde categorie.
3. Noch smaad, noch smaadschrift bestaat voor zover de dader heeft gehandeld tot noodzakelijke verdediging, of te goeder trouw heeft kunnen aannemen dat het te last gelegde waar was en dat het algemeen belang de telastlegging eiste.
Dat Wilders dit negeert toont alleen maar aan wat voor een verdraagzaam iemand hij is
Onthoud maar goed dat ook Hitler democratisch is gekozen met overweldigende meerderheid (voornamelijk omdat er toen net vrouwenstemrecht was, maar dat terzijde).

lol @ alle r**ards die roepen 'vrijheid van meningsuiting'
Dit is geen vrijheid van meningsuiting, dit is gewoon hartstikke strafbaar Anders mag je een agent ook gewoon kk lul in z'n gezicht noemen, vrijheid van meningsuiting toch? mag gewoon!
zucht
populisme': "Gewoon roepen wat de meerderheid wil horen."

Ja, dat was te verwachten