Fitness Seller

Juist ontbijt bij vroege training?

Sabes

Novice
Waardering
0
Beste allemaal,

Ik ben hardstikke nieuw hier op dit interessante en leuke forum. Heb uiteraard al veel gelezen en de search button gebruikt maar toch wil ik even jullie bevestiging/evt. op- aanmerkingen ontvangen op mijn ontbijt.

Korte intro:
Ik heb de afgelopen jaren regelmatig aan fitness gedaan en ben sinds kort weer fanatiek begonnen. Ben 26 jaar,1.83 m lang, weeg nu 80.4 kg, bmi van 24.0, bmr 1915 kcal, vetpercentage 20% . Mijn doel is om flink wat spiermassa te gaan pakken de komende periode. Uiteraard mag mijn vetpercentage ook nog wat omlaag. Ik sport 4 keer in de week van 07.00 uur tot 08.00 uur 's ochtend. Kan niet later i.v.m. werk. Mijn ontbijt is dus reuze belangrijk!

Mijn ontbijt:

- 06.00 uur: Wakker worden met 30 gr Dextrojuice + water.

- 06.30 uur: 'Echte ontbijt' 50 gr Brinta + 50 gr Havermout + 0,5 liter magere melk + 40 gr Whey Protein Instant + 1 multivitamine 'Adam' + 1 Visoliecapsule

- 07.00 uur - 08.00 uur: Training

- Direct na de training: 30 gr Dextrojuice + water + 0,25 l magere melk + 40 gr Whey

Half uur na de training eerste 2 boterhammen met beleg etc etc.

Wat vinden jullie hiervan? Past dit ontbijt bij mij en mijn doel?

Alvast bedankt voor jullie hulp!

Waarom direct dextrojuice bij het opstaan? Op dat moment heeft je lichaam harder eiwitten nodig.

Gevoelsmatig zou ik zelf eerder zoiets kiezen, maar weet niet of het perfect is:

6.00: 30gr whey
6.15: ontbijt, maar dan zonder whey
Pre WO: 30gr whey
Post WO: 30gr dextrose+30gr whey

Beste allemaal,

Ik ben hardstikke nieuw hier op dit interessante en leuke forum. Heb uiteraard al veel gelezen en de search button gebruikt maar toch wil ik even jullie bevestiging/evt. op- aanmerkingen ontvangen op mijn ontbijt.

Korte intro:
Ik heb de afgelopen jaren regelmatig aan fitness gedaan en ben sinds kort weer fanatiek begonnen. Ben 26 jaar,1.83 m lang, weeg nu 80.4 kg, bmi van 24.0, bmr 1915 kcal, vetpercentage 20% . Mijn doel is om flink wat spiermassa te gaan pakken de komende periode. Uiteraard mag mijn vetpercentage ook nog wat omlaag. Ik sport 4 keer in de week van 07.00 uur tot 08.00 uur 's ochtend. Kan niet later i.v.m. werk. Mijn ontbijt is dus reuze belangrijk!

Mijn ontbijt:

- 06.00 uur: Wakker worden met 30 gr whey en melk

- 06.15 uur: 'Echte ontbijt' 50 gr Brinta + 50 gr Havermout + 0,5 liter magere melk + 40 gr Whey Protein Instant + 1 multivitamine 'Adam' + 1 Visoliecapsule + banaan

- 07.00 uur - 08.00 uur: Training

- Direct na de training: 30 gr Dextrojuice + 40 gr Whey

Half uur na de training eerste 4+ boterhammen met beleg etc etc.

Wat vinden jullie hiervan? Past dit ontbijt bij mij en mijn doel?

Alvast bedankt voor jullie hulp!

Heb het wat aangepast . Als je om 7 uur wil trainen en je wil ietofwat een oke training ga je toch wat vroeger moeten eten imo . Dextrose als je opstaat is niet nodig .

• Topic Starter Topic Starter
Dag heren,

Bedankt voor jullie terugkoppeling. Ik had op het forum gelezen dat door Dextrojuice direct na het opstaan te drinken je glycogeen depots snel aangevuld worden en hierdoor de eiwitten die ik later neem bij het 'echte ontbijt' volledig benut kunnen worden voor spierherstel en groei. Hoe kijken jullie hier tegenaan? Wat ik i.i.g. wel ga doen/ ga wijzigen is het tijdstip waarop ik ga eten. Dit zal nog vroeger worden ;)

Ik zou bij het opstaan gelijk een goed ontbijt nemen, dus die van 6.30u naar 6.00u, je lichaam moet het natuurlijk ook opnemen voordat je gaat trainen. Dextro etc. gewoon na je training pakken met daarbij de nodige koolhydraatjes/eiwitten.

Laatst bewerkt:
Ik neem de multivitamine en de visoliecapsule na het ontbijt in. Is dit goed? Of beter direct na het opstaan? Wanneer zou ik het beste mn creatine kunnen innemen. Na het ontbijt denk ik? Ik gebruik nu zoals jullie zien magere melk om het te mengen allemaal. Kan water ook als het doel spiermassa winnen is?

Supplementen: check gewoon de verpakking daar staat de aanbeveling op, meestal tijdens\na de maaltijd(en) innemen.

Water neemt je lichaam sneller op dan melk en voor de kcal is water de betere keus met het oog op de cut ;) Wat ik 's ochtends doe is whey+brinta in een shakebaker met melk, simpelweg omdat dit lekkerder is en gelijk de zuivel op pijl brengt. Na de training pak ik whey gewoon met water...je moet sowieso dagelijks veel water drinken, denk aan 1 liter voor elke 1000 kcal.

Kan water ook als het doel spiermassa winnen is?
Natuurlijk, want met melk alleen ga je geen spiermassa winnen ;)

Laatst bewerkt:

Waarom direct dextrojuice bij het opstaan? Op dat moment heeft je lichaam harder eiwitten nodig.

Gevoelsmatig zou ik zelf eerder zoiets kiezen, maar weet niet of het perfect is:

6.00: 30gr whey
6.15: ontbijt, maar dan zonder whey
Pre WO: 30gr whey
Post WO: 30gr dextrose+30gr whey
Tuurlijk, maar ik denk dat als je vroeg in de ochtend traint, het binnenkrijgen van fatsoenlijk wat brandstof de voorrang heeft.

Die krijg je toch ook gewoon binnen met je ontbijt.

Desnoods nog wat dextrose in je pre WO shake, maar ik zou het niet nemen direct na het opstaan.

Terug
Naar boven