XXL Nutrition

junk dag

kjell92

Cool Novice
Waardering
1
Lengte
1m78
Massa
76kg
hallo beesten,

ik vroeg mij af hoe jullie denken over junkdagen? ik heb zelf nu een nieuwschema met 1 junkdag in de week.
ik moet eerlijk zeggen dat ik 1 keer in de week best veel vind en het ook zelf eng vind om echt dan te junken. (bang om ruim teveel binnen te krijgen aan kcal)
wat vinden jullie hier van?!

thnx

je kan ook gewoon junken maar wel je kcals tellen en zorgen dat je genoeg eiwitten binnen krijgt. Dan kan je lekker eten en het zit je resultaten ook minder in de weg.

• Topic Starter Topic Starter
je kan ook gewoon junken maar wel je kcals tellen en zorgen dat je genoeg eiwitten binnen krijgt. Dan kan je lekker eten en het zit je resultaten ook minder in de weg.

maar onder junken versta ik alles, ook bijvoorbeeld een kapsalon/turkse pizza maar joost mag weten hoe kcal die bevatten dan. hoe los je dat dan op?

is keuzes maken, of je junkt volledig en krijgt veelsteveel kcals binnen of je houdt kcals een beetje bij en junkt iets minder erg.

hallo beesten,

ik vroeg mij af hoe jullie denken over junkdagen? ik heb zelf nu een nieuwschema met 1 junkdag in de week.
ik moet eerlijk zeggen dat ik 1 keer in de week best veel vind en het ook zelf eng vind om echt dan te junken. (bang om ruim teveel binnen te krijgen aan kcal)

thnx

Als je het eng vindt om wekelijks te junken dan doe je het gewoon iets minder frequent.
Wat is er in jou opinie dan slecht om Ruim teveel aan kCal binnen te krijgen?

Dan doe je het toch gewoon minder vaak als je je er niet fijn bij voelt. Doe wat voor jou goed voelt. Doe anders een keer in de twee weken een volledige junk dag. Of alleen een junk maaltijd

Dan doe je die dag toch (meer) cardio ..

Als je het eng vindt om wekelijks te junken dan doe je het gewoon iets minder frequent.
Wat is er in jou opinie dan slecht om Ruim teveel aan kCal binnen te krijgen?

gevoel maar toch bang om met aan te zetten (dat ik nog genoeg heb)

Het is en blijft een keuze. Ik junk ook altijd 1 dag per week tijdens dieet en ik blijf altijd netjes gewicht en vet verliezen. Mijn lichaam reageert wel goed op zo, n schrik dagje, houd m, n verbranding wakker om het simpel te verwoorden.

Laatst bewerkt:
hallo beesten,

thnx

Ik neem aan dat je aan het cutten bent ? (anders is een junk-dag helemaal een slecht plan).

Af en toe een dag waarin je boven je onderhoud eet schijnt te helpen. Wat vooral lekker is is dat al dat afzien van voedsel nooit lang duurt, want binnen X dagen mag je weer ijs eten (of whatever). De frequentie van dergelijke dagen is een beetje afhankelijk van je vet% Van eens per 2 weken(15+%) tot 3 keer per week (8-%). Maar goed, als je er tegen op ziet moet je misschien maar een cleane refeed-dag opnemen en je qua junk eventueel beperken tot datgene waar je echt zin in hebt. Junk eten om de junk voegt niets toe.

Ik neem aan dat je aan het cutten bent ? (anders is een junk-dag helemaal een slecht plan).

Af en toe een dag waarin je boven je onderhoud eet schijnt te helpen. Wat vooral lekker is is dat al dat afzien van voedsel nooit lang duurt, want binnen X dagen mag je weer ijs eten (of whatever). De frequentie van dergelijke dagen is een beetje afhankelijk van je vet% Van eens per 2 weken(15+%) tot 3 keer per week (8-%). Maar goed, als je er tegen op ziet moet je misschien maar een cleane refeed-dag opnemen en je qua junk eventueel beperken tot datgene waar je echt zin in hebt. Junk eten om de junk voegt niets toe.

Nou ik was altijd gek op junk food tot ik intensief ging sporte.. ik zit trouwens nu in een clean bulk. maar als ik ga cutten raad je dus aan om echt te junken?

Ik zit ook op dieet, met 1 junk maaltijd per week. Val ook nog steeds procenten vet af dus.

een refeed van 1-1.5k calorie overschot is zeer handig tijdens het cutten kun je spiermassa mee winnen.

Je lichaam geeft meer leptine af.

1x per 2-3 weken, haal ik de 10000 kcal. Ik bulk en doe geen cardio. Ik denk niet dat zo'n 1 dag veel doet. 2 dagen later weeg ik weer hetzelfde. Bf blijf ook gelijk. In de cut doe ik dit 1x per 5-6 weken.

hallo beesten,

thnx

Je kunt toch ook 1 junkmeal doen? In plaats van een hele junkdag?
Dat doe ik ook..of nouja, niet eens junk (ligt eraan). Ik eet voortaan op zaterdag met avondeten mee met de rest.
Dit kan dus gewoon pasta of rijst zijn, maar ook shoarma of pizza ed. Ik vind dat ik die ene maaltijd best mag eten wat ik wil, maar ik blijf wel logisch nadenken..Ik ga dan niet 3 pizza's + bijgerechten ed eten. De rest van de dag hou ik mij gewoon aan mijn schema.
Zo heb ik wel een 'junk/cheat' meal, maar hoef ik niet bang te zijn dat ik veelste veel binnen krijg.

Misschien dat een idee voor je?

Je kunt toch ook 1 junkmeal doen? In plaats van een hele junkdag?
Dat doe ik ook..of nouja, niet eens junk (ligt eraan). Ik eet voortaan op zaterdag met avondeten mee met de rest.
Dit kan dus gewoon pasta of rijst zijn, maar ook shoarma of pizza ed. Ik vind dat ik die ene maaltijd best mag eten wat ik wil, maar ik blijf wel logisch nadenken..Ik ga dan niet 3 pizza's + bijgerechten ed eten. De rest van de dag hou ik mij gewoon aan mijn schema.
Zo heb ik wel een 'junk/cheat' meal, maar hoef ik niet bang te zijn dat ik veelste veel binnen krijg.

Misschien dat een idee voor je?

Dat is ook wat ik doe. Soms ga ik ook lekker uit eten en bestel ik waar ik zin aan heb. Rest van de dag eet ik netjes volgens schema.

Ik zie het nut niet om de hele dag te junken, of zeg ik nu iets geks?
Waarom zou je de hele dag rotzooi naar binnen willen kanen.
Of begrijp ik de definitie van het woord 'junken' niet?

Ik zie het nut niet om de hele dag te junken, of zeg ik nu iets geks?
Waarom zou je de hele dag rotzooi naar binnen willen kanen.
Of begrijp ik de definitie van het woord 'junken' niet?
Met maten afspreken en de hele dag op niets letten is chill. Waarom zou je je als amateur al die beperkingen opleggen?

Met maten afspreken en de hele dag op niets letten is chill. Waarom zou je je als amateur al die beperkingen opleggen?

Klopt, dat zal ik niet ontkennen. Maar toch leg ik mij die beperkingen op, in het doorgaande leven blijf ik wel strikt.
Ik zou me persoonlijk niet goed bij voelen als ik dit zou doen.
Enigste wanneer ik dit zou doen is op vakantie, maar dan praat ik over één week.

Terug
Naar boven