MuscleMeat

Justitie stemt in met plan om de verkoop van zwaarder vuurwerk toe te laten.

• Topic Starter Topic Starter
Vroeger gaf ik er zo al mn spaargeld aan uit, nu dus echt niet meer.
Het heeft ook niet meer echt de aantrekkingskracht zoals het dat vroeger op mij had.

Nee ik heb me de laatste jaren prima vermaakt met grotendeels binnenzitten met een fles bacardi en wat coca :D

Het is een hele vooruitgang in nederland, zo heb ik al van verscheidene merken de nieuwe 500grams producten op film gezien en ik moet zeggen dat er blokjes bij zitten kwa prijs/kwaliteit die zeker wel het belgische feestvuurwerk overtreffen, kijk je hebt er natuurlijk ook verre uitschieteres bij met prijzen van 80,- euro. Voor goed siervuurwerk hoef je als je niet in bezit bent van kvk zeker niet meer naar BE te rijden. De meeste mensen gaan naar belgie voor het knalwerk wat daar gewoon harder knalt door het gebruik van flash kruit. Maar nogmaals een ware revolutie vind ik zelf.

ben gewoon in belgie gaan wonen voor het vuurwerk lekker makkelijk dus :rolleyes:maar ben benieuwd naar het nieuwe nederlandse vuur werk
want krijg nu toch al veel verzoeken om vuurwerk mee te nemen naar nederland

Denk dat dit weinig effect zal hebben als alleen zwaarder siervuurwerk getolereert wordt. Dan zullen ze die nichterige rotjes ook ff flink onder handen moeten nemen, anders trekt alsnog half nederland naar Duitsland/Belgie voor knalpatronen/strijkers en andere zooi.

Ja lekker de hele dag op straat rotjes afsteken, drollen opblazen, deurbellen eraf knallen. Samen met mijn gabbers van de basisschool :cool:

Ik heb zelf niet zoveel met vuurwerk maar die Nederlandse wetgeving is echt gestoord. In België kan je het hele jaar door vuurwerk kopen dat veel zwaarder is maar toch zijn er daar minder dodelijke ongelukken durf ik wel te stellen na Enschede. Hetzelfde als met drugs, als je het verbiedt gaan mensen er mee experimenteren, want het is spannend.

Ja lekker de hele dag op straat rotjes afsteken, drollen opblazen, deurbellen eraf knallen. Samen met mijn gabbers van de basisschool :cool:

lol kerel :laugh:
Ik koop zelf elk jaar ook nog trouw vuurwerk , Geen rotjes , maar een flowerbed , lawinepijlen en een chinese rol is altijd wel inhuis

Ik ben het forumlid met een strafblad en politieverleden dankzij dit goedje..Nederland is een hypocriet k*tland als het gaat om wetgeving rondom vuurwerk...Er klopt geen ZAK van...

Laatst bewerkt:
we gaan toch nog voor uit in nederland maar het word ook steeds duuder

Het is een bagger verhaal. Het begon met het halen van een (Rug)zakje vuurwerk in Belgie. Ik dacht wat maakt het uit, zo erg is dit niet. Er was doorgebeld, achtervolging, aanhouding en voila mocht gelijk mee met onze blauwe vrienden. (Want zo gaat het ook wel weer, Nederlandse gezinnen kopen, verkopers bellen door, en vervolgens pakt de politie het weer af, grote jongens ontsnappen en dit vieze spelletje mag gespeeld worden binnen de EU...Jee leve het gezag.) Verklaring en afstand gedaan (gebruikelijke verhaaltjes) zou allemaal goedkomen met acceptgiro. Ik zo stom om niks zwart op wit te laten zetten.

Krijg ik verdomme bijna 1,5 jaar later een brief (was het al lang vergeten) dat ik gerechtelijk moest voorkomen. Politie voor de deur, buurt in rep en roer; zal wel die criminele buurjongen zijn etc. Ik voorgekomen, 100 uur taakstraf, 300 euro boete, en 40 dagen voorwaardelijk gekregen...Brieven geschreven alles, was niks aan te doen en ik mocht zogenaamd nog dankbaar zijn en voor eigen bestwil blaat blaat je was een rijdende bom argument (Rij je daar met je rugzakje particulier EU vuurwerk in je Alfa over de snelweg, botsgevaar etc...:Boring:..)

Rechtszaak alom dus...geen speld tussen te krijgen...Heb sinds kort mijn uren erop zitten gelukkig...Het strafblad gaat wel weg wegens goed gedrag over een jaar of 4, maar ik vind dit bizar zwaar gestraft...echt voor zoiets onnozels...De crimineeltjes voor en achter me gingen met minder uren weg voor heling en mishandeling...Op zo'n taakstraf kom je ook in aanraking met leuke jongens...Anyway ik heb het niet meer zo op het rechtssysteem en haar regelgeving, ik kan hier wel uren een betoog over houden en verhalen delen, het zit gewoon scheef hier in Nederland laat dat duidelijk zijn.

Bathi

Carbid niet langer meer in melkbussen, maar in zeecontainers ??

is dat zwaar genoeg................??

:D

Lullig verhaal man. Waar was je geweest? En weet je zeker dat er doorgebeld was door de verkoper? Ben je niet gewoon door een stille wout gespot?

Ben ik toch goed weggekomen al die jaren. En dat waren geen rugzakjes. :D

@Grijpwijk; Alpeco

@Gekke Gijs; Of putdeksel...heb op deze manier wel eens een maatje half van zijn duim beroofd...die zat er nog met z'n poten tussen:D En dat wordt nooit meer vergeten:P lol

Ik heb nog nooit vuurwerk afgestoken en zal het ook nooit doen, vind er simpelweg geen bal aan. Van mij mag het afgeschaft worden :)

Vreemd mannetje ben jij:D Wat doe je dan in de Oudejaarsnacht...Uitgaan zeker:D lol
Achja...het lijkt ook wat kinderachtig dat vuurwerk...maar het intrigeert jaar na jaar:P

Terug
Naar boven