Het is een bagger verhaal. Het begon met het halen van een (Rug)zakje vuurwerk in Belgie. Ik dacht wat maakt het uit, zo erg is dit niet. Er was doorgebeld, achtervolging, aanhouding en voila mocht gelijk mee met onze blauwe vrienden. (Want zo gaat het ook wel weer, Nederlandse gezinnen kopen, verkopers bellen door, en vervolgens pakt de politie het weer af, grote jongens ontsnappen en dit vieze spelletje mag gespeeld worden binnen de EU...Jee leve het gezag.) Verklaring en afstand gedaan (gebruikelijke verhaaltjes) zou allemaal goedkomen met acceptgiro. Ik zo stom om niks zwart op wit te laten zetten.
Krijg ik verdomme bijna 1,5 jaar later een brief (was het al lang vergeten) dat ik gerechtelijk moest voorkomen. Politie voor de deur, buurt in rep en roer; zal wel die criminele buurjongen zijn etc. Ik voorgekomen, 100 uur taakstraf, 300 euro boete, en 40 dagen voorwaardelijk gekregen...Brieven geschreven alles, was niks aan te doen en ik mocht zogenaamd nog dankbaar zijn en voor eigen bestwil blaat blaat je was een rijdende bom argument (Rij je daar met je rugzakje particulier EU vuurwerk in je Alfa over de snelweg, botsgevaar etc...:Boring:..)
Rechtszaak alom dus...geen speld tussen te krijgen...Heb sinds kort mijn uren erop zitten gelukkig...Het strafblad gaat wel weg wegens goed gedrag over een jaar of 4, maar ik vind dit bizar zwaar gestraft...echt voor zoiets onnozels...De crimineeltjes voor en achter me gingen met minder uren weg voor heling en mishandeling...Op zo'n taakstraf kom je ook in aanraking met leuke jongens...Anyway ik heb het niet meer zo op het rechtssysteem en haar regelgeving, ik kan hier wel uren een betoog over houden en verhalen delen, het zit gewoon scheef hier in Nederland laat dat duidelijk zijn.
Bathi