Gisteren heerlijk 2 uurtjes gemountainbiket en daarna nog een uurtje rond gescheurd op de skeelers want het weer was zowaar lente achtig :-p
Vandaag weer de sportschool ingedoken. Eerst 35 minuten stevig ingefietst en toen het volgende schema afgewerkt:
Benen 2 sets van 3 x 15 en 3 x 12
Leg Press 250kg (max
)
Leg Curl 75kg
Leg Extension 100kg (max)
Calf Rotary 65kg (max)
Calf Press 300kg (max)
Walking Lunges 2x 30kg
Daarna de box (16") erbij gepakt en met 60kg box squatten gevolgt door een set met 100kg. Ging een stuk dieper dan vorige week. Ik heb daarna geprobeert full squats te maken maar dit lukt gewoon niet. Ik heb met een fysiotherapeut even gekeken waar het nou aan ligt. Onderstaande illustratie laat zien hoe mn knieen scheef gegroeid zijn:
[Afbeelding niet meer beschikbaar]
en daarnaast zal ik moeten zorgen dat ik mn achillespezen op ga rekken want ik pleur gewoonweg achterover als ik onder de 70 graden zak. Daarnaast moet ik in donald duck stand gaan staan, dus met de voeten 50 graden gedraaid zodat ik in ieder geval paralel kan zakken. Ik zal maandag wel even filmpjes maken.
Training vervolgt met:
Overige spiergroepen 1 set van 3 x 15
Bicep curl 30kg
Tricep extension 70kg
Barbell shrug (trapezius) 2x 45kg
Laterall Raise 12kg
Bench Press 50kg
Back cable Pulldown 65kg
Shoulder Barbell press 2x24kg
Deadlift 120kg
Toen even de beentjes los gefiets en nog wat plyometrische oefeningen afgewerkt:
Squat Jump 3 sets van 10
Lunge jump 4 sets van 7
Tuck jump 3 sets van 15
Double Lateral jump 2 sets van 12
Single Lateral jump 2 sets van 20
Box jump 2 sets van 15
Lateral Box jump 2 sets van 12
En daarna heerlijk terug gepeddelt richting huis (30minuten)
Vandaag weer de sportschool ingedoken. Eerst 35 minuten stevig ingefietst en toen het volgende schema afgewerkt:
Benen 2 sets van 3 x 15 en 3 x 12
Leg Press 250kg (max
)Leg Curl 75kg
Leg Extension 100kg (max)
Calf Rotary 65kg (max)
Calf Press 300kg (max)
Walking Lunges 2x 30kg
Daarna de box (16") erbij gepakt en met 60kg box squatten gevolgt door een set met 100kg. Ging een stuk dieper dan vorige week. Ik heb daarna geprobeert full squats te maken maar dit lukt gewoon niet. Ik heb met een fysiotherapeut even gekeken waar het nou aan ligt. Onderstaande illustratie laat zien hoe mn knieen scheef gegroeid zijn:
[Afbeelding niet meer beschikbaar]
en daarnaast zal ik moeten zorgen dat ik mn achillespezen op ga rekken want ik pleur gewoonweg achterover als ik onder de 70 graden zak. Daarnaast moet ik in donald duck stand gaan staan, dus met de voeten 50 graden gedraaid zodat ik in ieder geval paralel kan zakken. Ik zal maandag wel even filmpjes maken.
Training vervolgt met:
Overige spiergroepen 1 set van 3 x 15
Bicep curl 30kg
Tricep extension 70kg
Barbell shrug (trapezius) 2x 45kg
Laterall Raise 12kg
Bench Press 50kg
Back cable Pulldown 65kg
Shoulder Barbell press 2x24kg
Deadlift 120kg
Toen even de beentjes los gefiets en nog wat plyometrische oefeningen afgewerkt:
Squat Jump 3 sets van 10
Lunge jump 4 sets van 7
Tuck jump 3 sets van 15
Double Lateral jump 2 sets van 12
Single Lateral jump 2 sets van 20
Box jump 2 sets van 15
Lateral Box jump 2 sets van 12
En daarna heerlijk terug gepeddelt richting huis (30minuten)