MuscleMeat

K1-vechter Gerges op vrije voeten

tremendes

Monstrous Giant
15 jaar lid
10.000 berichten 10 media-items
Waardering
2.909
Lengte
1m86
Massa
102kg
AMSTERDAM - De rechtbank laat de Amsterdamse K1-kampioen Hesdy Gerges (26) vrij in afwachting van de zaak waarin justitie hem wil 'overleveren' aan de autoriteiten in België. Die verdenken hem van betrokkenheid bij de smokkel van 128 kilo cocaïne.

De bekende kickbokser komt vrijdagmorgen vrij, zodra de formaliteiten zijn afgewikkeld. De rechtbank weegt zijn persoonlijke belang bij voorlopige vrijlating en de aanname dat hij niet zal vluchten, zwaarder dan het belang van justitie hem in de cel te houden. Gerges moet op 6 maart in de Amsterdamse Sporthallen Zuid vechten op het vechtgala van It's Showtime.

Gerges werd vorige week woensdag van zijn bed gelicht door een arrestatieteam.

De Belgen vermoeden dat hij samen met enkele bekende Amsterdamse criminelen betrokken was bij de smokkel van een partrij cocaïne die van de haven in Antwerpen naar een loods was gevolgd. Toen de recherche in die loods een inval deed, trof ze daar twee Amsterdammers, onder wie een familielid van Gerges.

Gerges blijft naar verwachting op vrije voeten tot de officier van justitie zijn 'overleveringszaak' bij de rechtbank heeft aangebracht. Zijn advocaat Sander Janssen is blij. "De vrijlating is volkomen terecht. De Belgen hebben nog verschrikkelijk weinig informatie ingebracht die Hesdy ook maar enigszins zou kunnen belasten. We hebben nog geen inzicht in het hele dossier, maar wat er nu ligt, stelt niets voor. Hesdy zal op 6 maart zeker vechten en zal zeer gemotiveerd zijn te winnen."
Gerges' belangrijkste medeverdachten die vorige week tegelijkertijd met hem werden gearresteerd, zitten nog vast. (PAUL VUGTS)

laten we hopen dat het allemaal met een sisser afloopt

zo'n misplaatste titel he, k-1 wereldkampioen.

laten we hopen dat het allemaal met een sisser afloopt

Een hele goede opmerking. Idd laten we maar hopen dat het allemaal met een sisser afloopt, ik ga er wel van uit.

Hesdy Gerges zelf vond het hele politieoptreden en zijn arrestatie een nachtmerrie.
Hieronder een link naar een kort interview met Hesdy en een verslaggever van AT5.
Tja Hesdy ze hadden je ook gewoon een briefje kunnen sturen met het verzoek je even te melden.

http://www.at5.nl/artikelen/57971/kickbokser-gerges-het-was-een-nachtmerrie

Ja, iemand die verdacht wordt van het smokkelen van 128 kilo coke stuur je gewoon een briefje inderdaad.

Ja, iemand die verdacht wordt van het smokkelen van 128 kilo coke stuur je gewoon een briefje inderdaad.
Natuurlijk stuk goedkoper dan arrestatie team er op af sturen en hem vervolgens weer vrij laten omdat het niet aannemelijk is dat die vlucht....:trollface:

Natuurlijk stuk goedkoper dan arrestatie team er op af sturen en hem vervolgens weer vrij laten omdat het niet aannemelijk is dat die vlucht....:trollface:

Denk je werkelijk als er sterke bewijzen tegen een verdachte zijn, in een relatief substantiele drugszaak, dat justitie dan overgaat tot vrijlating? Waarschijnlijk vonden ze de bewijslast flinterdun en hebben ze hem daarom vrijgelaten. Het zou natuurlijk niet collegiaal zijn als de Nederlandse politie uitspraken doet over de Belgische bewijslast.

Waar heb jij dat gelezen dat Hesdy verdacht word van het smokkelen van 128 kilo coke?

Ik denk niet dat Hesdy gevlucht zou zijn als hij werd gesommeerd op het politiebureau te komen, dat doet die andere K1 vechter.

Laatst bewerkt:
haha lol ...en true

Waar heb jij dat gelezen dat Hesdy verdacht word van het smokkelen van 128 kilo coke?

Ik denk niet dat Hesdy gevlucht zou zijn als hij werd gesommeerd op het politiebureau te komen, dat doet die andere K1 vechter.

zoiets kan je nooit weten in een onderzoek of het nu een bekend figuur is of niet, procedures zijn er om gevolgd te worden. Alleen de media moet dit zomaar niet breed uitsmeren natuurlijk

zoiets kan je nooit weten in een onderzoek of het nu een bekend figuur is of niet, procedures zijn er om gevolgd te worden. Alleen de media moet dit zomaar niet breed uitsmeren natuurlijk

Ja procedures zijn er om gevolgd te worden en helaas zit de media bovenop alles wat met vechtsport te maken heeft. Jammer maar het is niet anders.

Waarom heb jij dat niet gelezen?

Vanzelfsprekend je vraagt aan verdachten of zij zich eerst netjes komen melden als zij worden verdacht van zeer ernstige strafbare feiten, waarvoor lange gevangenisstraffen staan.

Waarom heb jij dat niet gelezen?

Vanzelfsprekend je vraagt aan verdachten of zij zich eerst netjes komen melden als zij worden verdacht van zeer ernstige strafbare feiten, waarvoor lange gevangenisstraffen staan.

Nah ik heb het wel gelezen hoor, er is wel een verschil dacht ik tussen betrokkenheid of daadwerkelijk verdacht worden van het smokkelen van...

Of het vanzelfsprekend is zou het niet weten maar als je even terug scrollt naar mijn uitspraak daarover en je bekijkt ook even het AT5 linkje dan zal je vanzelf wel ontdekken dat ik met mijn uitspraak aan de uitspraak van Hesdy Gerges refereerde.
Hesdy zegt namelijk tegen de AT5 interviewer "ze hadden mij ook een briefje kunnen sturen ofzo, ik was gewoon gekomen" Waarop ik dus mijn post plaats en erbij schrijf "tja Hesdy ze hadden je ook gewoon een briefje kunnen sturen" Nou is wel duidelijk toch.

Nah ik heb het wel gelezen hoor, er is wel een verschil dacht ik tussen betrokkenheid of daadwerkelijk verdacht worden van het smokkelen van...

Of het vanzelfsprekend is zou het niet weten maar als je even terug scrollt naar mijn uitspraak daarover en je bekijkt ook even het AT5 linkje dan zal je vanzelf wel ontdekken dat ik met mijn uitspraak aan de uitspraak van Hesdy Gerges refereerde.
Hesdy zegt namelijk tegen de AT5 interviewer "ze hadden mij ook een briefje kunnen sturen ofzo, ik was gewoon gekomen" Waarop ik dus mijn post plaats en erbij schrijf "tja Hesdy ze hadden je ook gewoon een briefje kunnen sturen" Nou is wel duidelijk toch.

Een betrokkene is een belanghebbende en als iemand gearresteerd wordt ben je een verdachte.

Denk je werkelijk als er sterke bewijzen tegen een verdachte zijn, in een relatief substantiele drugszaak, dat justitie dan overgaat tot vrijlating? Waarschijnlijk vonden ze de bewijslast flinterdun en hebben ze hem daarom vrijgelaten. Het zou natuurlijk niet collegiaal zijn als de Nederlandse politie uitspraken doet over de Belgische bewijslast.
Nee maar schijnbaar gaan ze wel over op een arrestatie die nergens op slaat!
Dus je spreekt je zelf tegen, het sloeg dus nergens op!

K1-vechter uitgeleverd aan België
Amsterdam - Kickbokser Hesdy Gerges mag worden uitgeleverd aan België. Dat land verdenkt hem van betrokkenheid bij cocaïnehandel. In afwachting van de uitlvering is hij direct weer vastgezet.

Hesdy Gerges (links) tijdens een gevecht Hesdy Gerges (links) tijdens een gevecht Foto: FEG INC

Dat meldt zijn advocaat aan AT5. Hij wordt, samen met zes anderen, verdacht van betrokkenheid bij het verhandelen van 128 kilo cocaïne. In februari werd de kickbokser van zijn bed gelicht door arrestatieteams van de Amsterdamse politie. Vrijdag bepaalde de rechter dat Gerges mag worden uitgeleverd. Hij wordt nog deze week overgedragen aan België.

Gerges is wereldkampioen zwaargewicht bij It’s Showtime van Rutz. Die titel veroverde hij vorig jaar in een rechtstreeks duel met Badr Hari. Deze werd afgelopen jaar verdacht van het mishandelen van een portier. Toch is Rutz overtuigd van de onschuld van beide atleten. „Niet voor niets lopen ze allebei nog vrij rond.”

bron: www.telegraaf.nl

Terug
Naar boven