XXL Nutrition

kan iemand misschien een voedings schema maken? en mijne bijwerker?

Josef1996

Novice
Waardering
0
Lengte
1m80
Massa
73kg
Vetpercentage
19%
kan iemand misschien een voedingsschema voor mij maken en helpen?

want dit is normaal wat ik eet, ben beetje op dieet.
weeg 73kg en 19% vet en ik wil afvallen en dan gaan spieren trainen maar ik sport nu ook maar ik weet niet zo goed wat ik moet doen zoals ik doe daar alles beetje door elkaar kan iemand mischien ook een schema maken voor sport dankje wel :)

8:00 = brinta (koude melk) , driken water, wat fruit.

14:00 =
voor het sporten nog geen whey ( zal ik die kopen? of zo'n pil diet burner?)
fruit kwark , glas melk, water.

16:00-17:00 =
na het sporten 3-4 eieren met glas melk of water, 2-3 sneden brood en mischien fruit kwark.

19:00 = eten aardappels met kip ( het verschilt met andere eten steed maar zeg even iemand wat ik niet moet eten) en 2-3 glazen water.

daarna wat fruit en misschien weer brinta met koude melk raad even aan of ik koude melk moet of warme melk dankje wel :P en dan nog fruit banaan, appel, sinaasappel en dan glas melk of water, en heel mischien banaan shake mixer.

kan iemand eentje maken voor mij of verbeteren want deze is denk ik slecht alsjeblieft?

en iemand zij dat je niet kan eten maar shake's gebruiken whey 3x per dag en niet eten kan dat? en zeg alsjeblieft of dat goed voor mij is of niet dankjewel :P

500-800kcal onder onderhoud.

2 gram eiwit / VVM (vetvrije massa)
1-1,5 gram vet / VVM
rest koolhydraten.

Geen fat burner, geen rare supplementen. Whey is optioneel. Als je maar aan je macro's komt en onder onderhoud eet, val je gewoon af.

Ik zou eerst spieren gaan kweken voor je nog meer gaat afvallen.

en whey is een supplement en zeker geen vervanging van maaltijden.

+1 op de bovenstaande posts

Bereken je caloriebehoefte op:
giantpt.com/voeding/voeding-algemeen/bereken-jouw-caloriebehoefte

Gebruik deze template om een mooi voedingsschema te maken:
[Link niet meer beschikbaar]

• Topic Starter Topic Starter
bedankt voor de reacties ik heb nog wat vragen ik stel er nu wat paar en later weer een paar als ik hulp weer nodig heb want ik heb zo'n fat burner gezien maar ik weet niet of die goed is en wat die doet trouwens...

deze is top 1. (score 10)
kijk-> moet je even naar die site gaan:
http://nl.bodybuilding.com/store/top-secret-nutrition/fas-lean.html

deze is top 2. (score 9.7)
en heb nog een andere gevonden maar ik weet niet of die goed is bij allebij trouwens.
http://nl.bodybuilding.com/store/side-effect-sports/fat-burner.html

en de laatste is top 3. (score 9.5)
http://nl.bodybuilding.com/store/ergogenix/ergo-shred.html

je moet is zelf effetjes kijken of die goed zijn en dan aan mij zeggen als het kan alsjeblieft? dankjewel. dit is de top lijst:

http://nl.bodybuilding.com/store/ca...NERS&sort=highestRated&categoryId=FAT_BURNERS

of zeg welke ik moet doen als ze slecht zijn ofzo zeg welke pot ik moet kopen bijvoorbeel whey, en die fat burners niet dan ofzo.

dankjewel :)

Josef1996

Fat burners zou ik afraden, aangezien je het eerst zelf moet kunnen om je doel te kunnen behalen.

Ik kom zelf van 31% af en heb gewoon gemerkt dat als je zonder supplementen je doel haalt je echt trots bent op jezelf, en plus heb gehoord dat die dingen amper werken alleen als je echt naar de 5-7% wilt zal je dat soort supplementen moeten gaan nemen...

zijn die fat burners slecht dan, je hebt ook van die guide's op youtube van die cd's kopen ofzo zijn die goed of is dat gewoon bullshit ofzo?

Fat burners zou ik afraden, aangezien je het eerst zelf moet kunnen om je doel te kunnen behalen.

Ik kom zelf van 31% af en heb gewoon gemerkt dat als je zonder supplementen je doel haalt je echt trots bent op jezelf, en plus heb gehoord dat die dingen amper werken alleen als je echt naar de 5-7% wilt zal je dat soort supplementen moeten gaan nemen...

Dan werken ze toch? Maar wat je zegt is bullshit, zonder die supps kan je daar ook komen.

ja maar welke van de top 3 is dan het best of gewoon top 1?
of zal ik gewoon whey gebruiken dan hoef je tog niet te eten?
3x per dag.

Whey is een supplement bovenop je voeding,zijn gewoon extra eiwitten. Beter lees je je nog even in om een goed schema samen te stellen.
Fatburners zijn imo kaka,de beste resultaten heb ik met zo zuiver mogelijk te eten en een paar keer per week een uurtje te gaan lopen. Ik zou van het geld gewoon een paar goeie loopschoenen gaan halen maar dat is niet wat je wil horen denk ik ;)

je hebt ook zo'n advertentie shake rice en protein ofzo werkt die wel?

maar had nog vraagje val je hier mee meer af van cardio joggen met zo'n tril ding om je heen is dat veel beter dan gewoon joggen?

Deze zall je helpen met het opstellen van een schema:)

Bijlagen

Nee en Nee.
Ik snap dat je graag een makkelijke weg wil vinden om af te vallen maar principe is vrij simpel.
Minder eten dan je verbruikt. Calories In < Calories Out
Bereken wat je caloriebehoefte is en zorg dat je elke dag een tekort van 250kcal tot 500kcal hebt.
Of je dit doet door minder te eten of door extra cardio (meer verbruiken) is je eigen keuze.
Dus stel je onderhoud is 3000kcal, dan zorg je dat je elke dag netto op 2500kcal uitkomt.
Optie 1: 2500kcal eten, geen extra cardio.
Optie 2: 3000kcal eten, 500kcal extra cardio.
Optie 3: 2750kcal eten, 250kcal extra cardio.
Als je niet aan je eiwitbehoefte komt kun je gewoon Whey gebruiken en heb je niet perse een duurdere "afslank" shake nodig.

Nee en Nee.
Ik snap dat je graag een makkelijke weg wil vinden om af te vallen maar principe is vrij simpel.
Minder eten dan je verbruikt. Calories In < Calories Out
Bereken wat je caloriebehoefte is en zorg dat je elke dag een tekort van 250kcal tot 500kcal hebt.
Of je dit doet door minder te eten of door extra cardio (meer verbruiken) is je eigen keuze.
Dus stel je onderhoud is 3000kcal, dan zorg je dat je elke dag netto op 2500kcal uitkomt.
Optie 1: 2500kcal eten, geen extra cardio.
Optie 2: 3000kcal eten, 500kcal extra cardio.
Optie 3: 2750kcal eten, 250kcal extra cardio.
Als je niet aan je eiwitbehoefte komt kun je gewoon Whey gebruiken en heb je niet perse een duurdere "afslank" shake nodig.

ja maar van whey word ik tog veel dikker? ik moet tog niet zo veel eiwitten hebben tog? en nog bedankt voor optie en reactie.

Josef1996

Nee van whey wordt je niet dikker. Van teveel kilocalorieën wordt je dikker.
Het maakt niet uit of die uit eiwitten, koolhydraten of vetten komen.
Hoeveel eiwitten je nodig hebt is bij elk individu verschillend. Bij jou zal het waarschijnlijk neerkomen op zo'n:
135g - 150g.
Pas als je dit niet uit je normale voeding kan halen (wat me sterk lijkt) zou ik een whey shake overwegen.

Nee van whey wordt je niet dikker. Van teveel kilocalorieën wordt je dikker.
Het maakt niet uit of die uit eiwitten, koolhydraten of vetten komen.
Hoeveel eiwitten je nodig hebt is bij elk individu verschillend. Bij jou zal het waarschijnlijk neerkomen op zo'n:
135g - 150g.
Pas als je dit niet uit je normale voeding kan halen (wat me sterk lijkt) zou ik een whey shake overwegen.

ok bedankt man :)

Josef1996

ik wil dit kijk dieet afvallen niet meer zo'n buikje gewoon plat buikje en dan shake denk ik voor spierballen + trainen.
-als ik nu ga sporten niet nu deze tijd maar als ik naar sportclub ga dan doe ik dit ik weet niet of dit goed is maarja kijk: fietsen naar sport club is al opwarmingkje (15 min ) en dan
cirqui elke ding 1 min doen je weet wel tog zo'n rondje voor beginners met allemaal van

-die apparaten of is het bij elke sportclub verschillen maar maakt niks uit, maar dat doe ik dan 12 min lang en dan buik op zo'n ding daar lig je dan op op zo'n lig machine die trek je en voeten ook en je kan als je wil kilo's eraan hangen doe ik 50x nu eerst 30x en dan 20x
en dan doe ik zij trainen dat je zo naar links en naar rechts moet kijken (draaien ) 60 graaden niet helemaal, en dan doe ik 20-25min joggen op 7.0 speed elke keer meer -

-minuten ik doe steeds 5 min erbij die coach helpt dan beetje wat ik moet doen enzo soms pauze bij joggen, en daarna die gewichttrainen biceps triceps enzo nu weinign kilo maar gaat steeds meer heb 6kg nu vorige week 5kg en dan zo liggen en die 2 dunbels zo omhoog tillen dat je borst beetje wel pijn doet en dan stang boven hoofd eerst 10kg en nu 15kg en deadlift 30kg en zo'n 20-25kg stang naar je buik ( borst trekken ) en dan

-moet je zo liggen en 10 kilo rondje boven je houden en dan pul ups bij zo'n machine als je nog geen echt pull up kan op 10 kg- 9kg zet ik die dan en daarna mischien weer die cirqui anders 3-5min rennen op 12 speed als ik die cirqui gedaan heb of niet doe ik zoiezo weer rennen en dan ben ik klaar en heb ik daar 2-3 uur gezeten en dan naar huis fietsen.

en dat was het zeg er iets over best groot schema :)
ik weet niet of ik het goed doe of niet maarja dat was het :P

Die streepjes zijn om jou (jullie) beter te laten lezen :P en die enters :P

Bedankt :)

Josef1996

ik wil dit kijk dieet afvallen niet meer zo'n buikje gewoon plat buikje en dan shake denk ik voor spierballen + trainen.
-als ik nu ga sporten niet nu deze tijd maar als ik naar sportclub ga dan doe ik dit ik weet niet of dit goed is maarja kijk: fietsen naar sport club is al opwarmingkje (15 min ) en dan
cirqui elke ding 1 min doen je weet wel tog zo'n rondje voor beginners met allemaal van

-die apparaten of is het bij elke sportclub verschillen maar maakt niks uit, maar dat doe ik dan 12 min lang en dan buik op zo'n ding daar lig je dan op op zo'n lig machine die trek je en voeten ook en je kan als je wil kilo's eraan hangen doe ik 50x nu eerst 30x en dan 20x
en dan doe ik zij trainen dat je zo naar links en naar rechts moet kijken (draaien ) 60 graaden niet helemaal, en dan doe ik 20-25min joggen op 7.0 speed elke keer meer -

-minuten ik doe steeds 5 min erbij die coach helpt dan beetje wat ik moet doen enzo soms pauze bij joggen, en daarna die gewichttrainen biceps triceps enzo nu weinign kilo maar gaat steeds meer heb 6kg nu vorige week 5kg en dan zo liggen en die 2 dunbels zo omhoog tillen dat je borst beetje wel pijn doet en dan stang boven hoofd eerst 10kg en nu 15kg en deadlift 30kg en zo'n 20-25kg stang naar je buik ( borst trekken ) en dan

-moet je zo liggen en 10 kilo rondje boven je houden en dan pul ups bij zo'n machine als je nog geen echt pull up kan op 10 kg- 9kg zet ik die dan en daarna mischien weer die cirqui anders 3-5min rennen op 12 speed als ik die cirqui gedaan heb of niet doe ik zoiezo weer rennen en dan ben ik klaar en heb ik daar 2-3 uur gezeten en dan naar huis fietsen.

en dat was het zeg er iets over best groot schema :)
ik weet niet of ik het goed doe of niet maarja dat was het :P

Die streepjes zijn om jou (jullie) beter te laten lezen :P en die enters :P

Bedankt :)

Josef1996

Josef jij bent echt GENIAAL hahahaha:D

Terug
Naar boven