XXL Nutrition

Kanker en testosteron

Status
Niet open voor verdere reacties.
muchomacho zei:
Ja maar zoals ik ik al zei hoeveel mensen weten niet dat ze al een kanker in hun lichaam hebben groeien ?
Welke BB gaat naar de dokter voor hij een kuur begint om te kijken of hij kanker heeft ?
Ik moet zegge dat ik toch aardig veel mensen ken nu die kanker hebben of al overleden zijn . En niet alleen ouderen .
Dus het kan bij iedereen overkomen .
Dus als kanker zich kan voeden met testosterone is het risico toch groter bij bodybuilders .
Volgens mij is kanker nog steeds volk ziekten nummer 1 .
Dus als je AAS neemt is er een grotere risico het te vesnellen en je weet nog niet eens dat je hebt . En dat is toch een gevaar meer .
En omdat het bij mijn vader en moeder is geconstanteerd heb ik het toch wel in mijn achterhoofd dat ik een beetje bang ben het risico te verergeren (ook al komt het door een andere reden dat de kanker is onstaan ,ik weet niet wat er in mijn groeit .En zoals mij vader is er te laat achter gekomen en heeft toch niet al te lang meer te leven ).En je kan niet effe zeggen van nou dokter ik denk dat ik misschien kans heb om kanker te krijgen wil je me effe checken Er moet altijd een reden zijn als ze controleren maar 1 van de twee keer is het dan te laat .

Het spijt me heel erg van je vader, maar volgens mij ben jij te onzeker. Als jij op dit moment kanker hebt dan weet je het ook niet, of je nou gaat kuren of niet. Je hebt je antwoorden, of je gaat kuren is je eigen keuze..

• Topic Starter Topic Starter
Dr. Worf zei:
Het spijt me heel erg van je vader, maar volgens mij ben jij te onzeker. Als jij op dit moment kanker hebt dan weet je het ook niet, of je nou gaat kuren of niet. Je hebt je antwoorden, of je gaat kuren is je eigen keuze..

Je hebt niet alles gelezen hier anders heb je gelezen wat ik al eerder heb gezegt . Heeft niks met onzeker te maken .
Je begrijpt me niet ---
Ik denk ook niet dat ik nu kanker in mijn lichaam heb -dat heb ik ook niet gezegt .
Ik zei dat je nooit kan weten of je kanker in je lichaam hebt jij of ik EN daar het toch veel voorkomt is het een hoger risico om het te verergeren als je AAS neemt en het in je lichaam zit zonder dat je het weet . Dus daarmee wil ik niet zeggen dat als je AAS neemt dat je dan kanker kan krijgen -dat bedoel ik niet . En ik zei ook dat ik er zelf ook schuldig aan ben of wel eigenwijs en aardig wat kuurtjes heb gedaan Maar dat ik toch een beetje een angst in me achter hoofd heb .
Ook omdat er veel kanker in de familie zit .

Volgens mij was toch al eens gezegd dat AAS kanker zouden kunnen versnellen mits je het in je lichaam had. Het is niet zo dat test opeens kanker aanmaakt.

muchomacho zei:
Ja maar zoals ik ik al zei hoeveel mensen weten niet dat ze al een kanker in hun lichaam hebben groeien ?
Welke BB gaat naar de dokter voor hij een kuur begint om te kijken of hij kanker heeft ?
Ik moet zegge dat ik toch aardig veel mensen ken nu die kanker hebben of al overleden zijn . En niet alleen ouderen .
Dus het kan bij iedereen overkomen .
Dus als kanker zich kan voeden met testosterone is het risico toch groter bij bodybuilders .
Volgens mij is kanker nog steeds volk ziekten nummer 1 .
Dus als je AAS neemt is er een grotere risico het te vesnellen en je weet nog niet eens dat je hebt . En dat is toch een gevaar meer .
En omdat het bij mijn vader en moeder is geconstanteerd heb ik het toch wel in mijn achterhoofd dat ik een beetje bang ben het risico te verergeren (ook al komt het door een andere reden dat de kanker is onstaan ,ik weet niet wat er in mijn groeit .En zoals mij vader is er te laat achter gekomen en heeft toch niet al te lang meer te leven ).En je kan niet effe zeggen van nou dokter ik denk dat ik misschien kans heb om kanker te krijgen wil je me effe checken Er moet altijd een reden zijn als ze controleren maar 1 van de twee keer is het dan te laat .

hart en vaat ziekten staan nog op een nummer 1 ;) ,
in 2008 ofzo komt kanker op nr.1 geloof ik....

als je zorgen maakt dat je door anabolen een verhoogde kans op kanker krijgt, dan zou ik er gewoon niet aan beginnen, klaar uit.
feit is dat anabolen een aanwezige kankercel versnelt doen groeien, er zijn mensen die daar luchtig over doen en zeggen "ach ik ken iemand die al vanaf zijn 14 rookt en 100 jaar is geworden", en er zijn mensen die zeggen "no ****ing way dat ik voor 10kg spieren verhoogd risico op kanker (doodsoorzaak nr2) ga lopen"

ik voel persoonlijk meer voor optie 2, maar om nu te zeggen dat ik in de toekomst nooit meer ga kuren :nope:

alleen die zware kuren die ik hier soms voor bij zie komen, dat gaat mij als recreatief sporter toch echt te ver...

Een hoog oestrogeen gehalte is toch niet goed ivm vergrote prostaat of vergis ik mij?
Als je nu een kuur doet met sterk aromatiserende produkten en anti-e's worden hier afgeraden...wat doe je dan?

Werk zelf al jaren in de zorg, neem maar van mij aan dat al die a.s. je dood en dood ziek kunnen maken op ten duur:(
Bij langdurig gebruik is het bijna zeker dat van de 100 gebruikers er 80 prostaat probelemen krijgen (hoeft niet meteen kanker te zijn) voor hun 60e jaar:eek:

Maar iedereen moet zelf de afweging maken of risico's van gebruik het hem/haar waard is.

Als je MEGA wilt worden en dus jaren achter elkaar gaat kuren, accepteer je dat je meerdere bijwerkingen zult krijgen!
De Angst dat je op den duur Kanker zult krijgen (prostaat of ander) is niet geheel onterecht. De deling van (vele) cellen gaat sneller in het lichaam dan normaal, bij een snellere cel-deling kan er Kanker ontstaan!
De deling van het haar gaat sneller, botten, huid, nagels, hormonen (je ballen en prostaat)
Ik heb een stukje op Ergogenics gelezen, dat ging over een man die Kanker in zn rechter zaad-bal kreeg door het gebruik van AAS! Ongevaarlijk is het zeker niet, dan maar te zwijgen over je hart!

Maar het is een keuze: Wil je groot worden neem je de gevaren voorlief, net zoals bij roken e.d.

Bij deze dan ook een link :D

http://www.ergogenics.org/turinabol.html

Dit soort dingen schrikken mij soms ook wel eens af! :S
Maar dit is denk een extreem geval, je hoort dit ook niet heel vaak...

Gr John

Kom op zeg, valt allemaal wel mee denk ik.

Er bestaan idd kankersoorten die gevoelig zijn, lees groeien van testosteron. Er zijn ook tumoren die niet gevoelig zijn voor testosteron. Ligt eraan wat voor soort weefsel is aangedaan.

Er bestaan zelfs ook hormoonproducerende tumoren. Kankercellen zijn gewoon radicale anarchisten. Ze gaan een eigen leven leiden zonder zich nog iets van de rest van het organisme aan te trekken. Eeen wildgroei van cellen zeg maar. Daarbij zijn er enorm veel soorten kanker (misschien wel net zoveel als griepvirussoorten) dat je volgens mij met geen zinnig woord iets over genezing of bevordering kunt zeggen.

Wel lijkt me het zo dat als een stuk weefsel is aangedaan dat in een gebied zit waar zich veel androgeenreceptoren bevinden je beter niet aan de AAS kunt gaan. Kans is dan groot dat je de tumorgroei alleen bevordert.

*Even afkloppen*

Ik heb me er ook al meerdere malen schuldig aan bevonden, ik probeer geen kritiek te leveren, maar een gegeven feit is wel dat het niet *gezond* voor je is. Dat van die wildgroei van cellen, is duidelijk dat kanker dat bevorderd! Je kunt de andere richting op kijken en doen of je neus bloed, maar als je ballen er af worden gehaald denk je in eens; *het valt allemaal NIET mee* denk ik.
Er vanuit gaan dat je 100 word en 8 kuurtjes in een jaar doen, kan alleen in de fabeltjeskrant :D

Natuurlijk moet je gewoon de dingen doen die je wilt, of je nu 100 of 70 word, leven doe je maar 1x dan beter groot idd :D Maar wel de concequenties aanvaarden!

Dat van die wildgroei van cellen, is duidelijk dat kanker dat bevorderd!

Bedoelde natuurlijk: ' dat HORMONEN dat bevorderd '

Ironmind zei:

Huh? Nee, dat bedoel ik dus niet.... het ligt er maar net aan wel type cel is aangedaan en hoe die cel vervolgens reageert op een bepaald hormoon of juist niet. Het zou me niets verbazen dat er ook bepaalde vormen van kanker zijn die juist minder goeien onder invloed van testosteron... (nogmaals dit weet ik niet, maar dit lijkt me zo.)

Kanker is een hele ingewikkelde ziekte. Iedere vorm van kanker is weer anders. Daarbij zijn vormen van bijvoorbeeld kinderkanker (weefsel dat nog niet volgroeid is) weer totaal anders dan kanker bij volwassenen.

daarom gebruikt men ook nog steeds chemo-therapie. Dat is een middel met een heeeeeeel erg breed werkingsspectrum. (Het maakt namelijk alles kapot), aangezien er nog steeds geen specifiekere wapens zijn in de strijd tegen kanker.

Citaat:
Origineel gepost door Ironmind

bigtony, ik denk dat je me verkeerd begreep... Ik maakte een foutje, die ik erna herstelde:' Dat van die wildgroei van cellen, is duidelijk dat kanker dat bevorderd! ' Ik bedoelde echter: ' Dat van die wildgroei van cellen, is duidelijk dat HORMONEN dat bevorderd! ' Ik had hormonen met kanker perongeluk verwisselt... Ik verbeterde mezelf, was niet naar jou gericht!

Maar idd chemotherapie sloopt alles!
Mn vader heeft b.v een ontregelde/nietwerkende schildklier, ze hebben jaren
getracht met medicijnen de schildklier weer op een normale hormonale afgifte te brengen. Aangezien dit niet werkt krijgt hij nu een soort Chemo-slok, dat is een soort drankje dat de schildklier verwoest, opdat de schildklier niet meer te snel kan werken, en met medicijnen word de afgifte dan in de toekomst geregeld. Dit is ook een reden waarom ik zeker nooit Schildklier-hormonen tot me zal nemen trouwens.

Niet te vergeten de grootste boosdoener: genetische aanleg.

Iemand die 80 jaar aan een stuk 2 pakjes sigaretten per dag rookt en zonder kanker 101 jaar wordt, leg dat maar eens uit. Allemaal je eigen lichaam wat de grootste aanzet is voor bepaalde kwalen.

Ik betwijfel of het de grootste boosdoener is, hoe verklaar je anders de grote stijging van het aantal gevallen, niet omdat er meer mensen een grotere aanleg hebben gekregen.

Ik heb ook wel eens gelezen en/of gehoord dat eigenlijk in elk lichaam al de kankercellen aanwezig zijn, alleen nog niet tot uiting komen. Datverklaart ook dat wanneer mensen ouder worden hun kans op kanker groter word.

weer een verhaal ! ik weet niet wat ik moet zeggen

vervelend voor je met je ouders! en zeker omdat ze het allebij hebben zou ik erg voorzichting zijn

blijkbaar zijn ze erg gevoelig voor kanker!

hoe oud ben jij en zijn hun toen ze het ondekten?

Ironmind zei:
Citaat:
Origineel gepost door Ironmind
bigtony, ik denk dat je me verkeerd begreep... Ik maakte een foutje, die ik erna herstelde:' Dat van die wildgroei van cellen, is duidelijk dat kanker dat bevorderd! ' Ik bedoelde echter: ' Dat van die wildgroei van cellen, is duidelijk dat HORMONEN dat bevorderd! ' Ik had hormonen met kanker perongeluk verwisselt... Ik verbeterde mezelf, was niet naar jou gericht!
Maar idd chemotherapie sloopt alles!
Mn vader heeft b.v een ontregelde/nietwerkende schildklier, ze hebben jaren
getracht met medicijnen de schildklier weer op een normale hormonale afgifte te brengen. Aangezien dit niet werkt krijgt hij nu een soort Chemo-slok, dat is een soort drankje dat de schildklier verwoest, opdat de schildklier niet meer te snel kan werken, en met medicijnen word de afgifte dan in de toekomst geregeld. Dit is ook een reden waarom ik zeker nooit Schildklier-hormonen tot me zal nemen trouwens.

OK kerel. Betreft die ontregelde schildklier: heb ooit iemand moeten interviewen met een ontregelde schildklier. Was ooit directeur van een grote zorginstelling. Nu was het een wrak.... Echt een drama. Of je zoiets kunt bewerkstelligen met bijvoorbeeld t3 weet ik niet, maar ik waag me ook niet aan dat spul...

Sterkte met je pa kerel!!

Thnx

Nee inderdaad, als je daar aan gaat riskeer je dat je schildklierhormonen voorgoed ontregeld zijn, dat wil zeggen gewichts afname/toename etc.
Beter gun je jezelf dan Testo in plaats van die shit!

Gr John

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Naar boven