MuscleMeat

Kcal behoefte schema

Mouzer

Advanced Bodybuilder
20 jaar lid
Waardering
13
Ik heb een Kcal behoefte schema gemaakt, aan de hand van de formules van Dr. Squat's site ([Link niet meer beschikbaar])

hier kan je 'm downloaden, je hoeft alleen de waardes in te vullen en je vind het.

Neem dit wel niet TE strikt, want die formules is zoals dr. squat al zegt gemaakt op iemand met 20% bodyfat en formule is al best oud, maar toch is het gewoon een richtlijn (als ie 3000 aangeeft zal het echt geen 2000 zijn bijv.) en tis wel makkelijk dat het in een lijst staat zodat je niet zelf met je rekenmachine hoeft te gaan kloten.

Ik had 'm voor mezelf gemaakt maar ik dacht is misschien wel leuk om hier ook te sharen :)

Karma for you!

jij hebt je karma wel verdient

echt fijn is ut

karma heb je zeker verdient!

ja mooi man!! karma

idd maar het komt alleen 1000cals teveel uit bij mij :D

waarom rond (a3) lengte in cm in E3 het af op 1 of 2, of vul ik het verkeerd in?
volgens het schema maakt het dan niet uit of je 1,50m bent of 2 meter want hij rond het bijde af op 2, of moet je het in de b colom invullen? ???

• Topic Starter Topic Starter
NielsNatural zei:
waarom rond (a3) lengte in cm in E3 het af op 1 of 2, of vul ik het verkeerd in?
volgens het schema maakt het dan niet uit of je 1,50m bent of 2 meter want hij rond het bijde af op 2, of moet je het in de b colom invullen? ???
Je moet de lengte in cm invullen. Dus 1,50m is 150cm, 2 meter is 200cm. Dat moet je invullen bij E3

Zit ook 1000 te hoog (minimaal). Zit nu op zo'n 3000 Kcal per dag en dat is voor mij onderhoudsniveau. Met die formule kom ik op 4000 Kcal uit. Dit dan op trainingsdagen, onderhoud is voor mij 2500 Kcal op niet trainingsdagen en met die formule zou ik dan zonder sporten op 3300 Kcal uitkomen (800 Kcal te hoog dus).

• Topic Starter Topic Starter
Hmm, ik moet toegeven ik vond 'm bij mij ook wel wat hoog uitvallen, zeker als je je bedenkt dat dit gewoon onderhouds niveau is en er nog iets bovenop moet, maar geen 1000kcal te hoog ofzo. Ik heb ook maar de formule gepakt van dr. squat, maar ik zal 'm wel verbeteren, doe ik -1000. :)

Bij mij komt hij ook wat hoog uit, krijgen we nog een update Mouzer? :D

Wat jullie vergeten is dat Hatfield (alias van dr Squat) alleen de minuten meerekent, wanneer je ook echt iets doet, niet de tijd dat je uit je neus zit te vreten tussen de sets in. :o
Bij mij klopt ie aardig..als je dat meeneemt

Ga anders eens naar http://www.exrx.net/Calculators/CalRequire.html en laat het voor je uitrekenen.

Espi

Terug
Naar boven