AndroidHealthClinic

Kcal inname <> Kcal verbranding

Vince11

Cool Novice
Waardering
0
Hi,

Heb niet echt een voedingsschema voor het fitnissen, maar let er wel degelijk op dat ik gezond eet.

Nu kwam ik na berekeningen tot deze conclusie:

Energieverbruik = å(n x PAR) / 100 x bmr x 238

= 2.135x 9.192 x 238

= 4670.7 Kcal per dag

Inname = 3920.5 Kcal per dag

De bijna 4000 Kcal die ik binnen krijg bestaan vooral uit brood met boter en vlees, melk, eitje, brinta, liga en banaan en een gezonde portie avondeten.

Enige reactied hoe ik meer Kcal kan binnen krijgen?? ik eet echt al veel ;)

thanks vince

Vince11 zei:
.

Enige reactied hoe ik meer Kcal kan binnen krijgen?? ik eet echt al veel ;)

Hartstikke goed, dat je echt al 'veel' eet, maar het gaat erom WAT je eet!

Je kunt ook veel chips eten, dan eet je ook 'veel' < bij wijze van.

Het gaat om de verhoudingen tussen kh eiwit en vetten.

Misschien eerst even de stickys doorlezen.

succes

• Topic Starter Topic Starter
-Brinta + 2 broodjes met ei
-4 broodjes met boter en vlees
-2 broodjes met boter en vlees
-2 broodjes met pindakaas + banaan
-Appel
- 2 broodjes met boter en vlees
-biefstuk, aardappelen, bonen, beetje sla en een bak magere yoghurt
-Banaan
-Appelliga
- 2 broodjes met boter en vlees

Melk: 1 liter

Aquarius: 0.5 liter

En natuurlijk drink ik ook nog het benodigde water, maar dat zijn niet echt zo veel Kcal.

Dit is zon beetje wat ik over de dag versprijd eet :)

Wat bovenaan staat is vroeg op de ochten en verder naar beneden is het later op de dag.

Broodjes? Eet toch gewoon bruin brood man! Verder als je dit weet, wat je eet bedoel ik. Dan kan je dat het beste even uitrekenen mbv www.calorietabel.nl ofzo.

Even wat tips:
Gemiddeld smeer je 5gr halvarine op 1 boterham
15 gr aan smeersel zoals pindakaas, stroop, jam, etc
1 plak vlees weegt 15gr (gemiddeld, een gemiddelde plak vlees dus)
1 plak kaas weeg 20gr
Een gemiddelde banaan is 90gr (zonder schil dus)
Een liga weegt 20gr
En last but not least een appel is dacht ik iets van 120gr...

Allemaal gemiddelden dus, maar zo kan je bij benadering uitrekenen wat je nu eet. Als je meer wilt eten moet je gewoon grotere porties nemen, en dan vooral tussen door, eet 2 liga's eet eens een bak kwark eet 3 boterhammen, of eet eens wat noten... Verder moet je gewoon gezond blijven eten alleen meer!

Ik zou als vlees zoveel mogelijk kip nemen, of het vervangen door tonijn, zalm ofzo. En die yoghurt zou je kunnen vervangen door kwark. Neem halvarine ipv boter. Groente en fruit kun je niet genoeg eten, maar er zitten weinig calorien in. Bak ook eens een pannenkoek of neem brinta. Kijk in de tabel van frietbakker maar na waar veel eiwitten en/of koolhydraten in zitten en weinig vet, die moet je hebben.

frietbakker zei:
Broodjes? Eet toch gewoon bruin brood man! [/url]

bij die broodjes bedoelde ik gewoon bruin volkorenboord, broodjes klink gewoon lief :p

ik had van alles uitgerekent hoeveel Kcal het is...hoe kwam ik anders op dat totaal in eerste post uit ;)

maar het probleem is als ik dat allemaal eet op een dag zit ik echt al heel vol..knal zowat uitelkaar :o

Ik wil dus meer koolhydraten enzo..maar kan kwa eten niet veel meer tot me nemen...mmm hoe gaan we dat oplossen?

koolhydraat rijke tussendoortjes zijn eierkoeken, liga's, mueslirepen, neems eens wat stroop op je brood, fruithagel, anything met KH's maar weinig vet!

Verder VRETEN! Meer alles niet alleen KH's maar ook meer EIW en eventueel wat meer vetten, en dan vooral onverzadigde vetten, dus uit noten.

Maar je kan beter geen boter nemen denk ik, daar zit in verhouding teveel verzadigde vetten. Halvarine is magerder en zal per zelfde eenheid cals meer eiwitten hebben en bovendien zijn er vitaminen aan toegevoegd (anders is het geen halvarine)!

Laatst bewerkt:
Weet je zeker dat dat 3900 Cal is (en dat je verbruik 4600 Cal is ook overigens ?)

Als vast eten een probleem is kun je altijd gaan supplementeren met vloeibaar voedsel (aka weightgainer)

PS: Als je dan toch boter op brood neemt, neem dan echte boter en niet halvarine met transvetten.

wazzup zei:
Weet je zeker dat dat 3900 Cal is (en dat je verbruik 4600 Cal is ook overigens ?)

Als vast eten een probleem is kun je altijd gaan supplementeren met vloeibaar voedsel (aka weightgainer)

PS: Als je dan toch boter op brood neemt, neem dan echte boter en niet halvarine met transvetten.

Met eten zit ik idd elke dag ongeveer rond die 3900 dat was van 1 specifieke dag. maar andere dagen zijn ongeveer het zelfde.. Met de verbruikte calorien is het denk ik ook wel hoog omdat ik die dag ook nog een half uur heb gerend.
en natuurlijk ook getraind in de sportschool a ongeveer 1 uur en 15 minuten

Tevens hoor ik hier en lees ik in dit forum vaak: ´´ Ik neem s´ochtends even een shake en heb dat gelijk een grote hoeveelheid hoolhydraten binnen´´ welke shake´s zijn dit en waar kan je dat krijgen

thanks

Terug
Naar boven