MuscleMeat

Kcals HIIT

Taste Of Fire

Competitive Bodybuilder
Waardering
58
Hoeveel kCals verbrand je met een gemiddelde HIIT sessie? En dan bedoel ik voornamelijk de afterburn. Ofwel: Hoeveel meer kun (of moet) je eten op die dag?

• Topic Starter Topic Starter
Ik wil graag weten hoe toepasbaar het is in de bulk. Het is natuurlijk ook conditie he. Jim Wendler raadt het ook aan (heuvelloop).

Bedankt voor de link!

Ik wil graag weten hoe toepasbaar het is in de bulk. Het is natuurlijk ook conditie he. Jim Wendler raadt het ook aan (heuvelloop).

Bedankt voor de link!

Als je aan het begin van de week zwaarder bent dan vorige week (onder dezelfde omstandigheden) dan eet je genoeg. Zo niet, eet iets meer.

HIIT gaan doen tijdens een bulk vind ik best raar??

Als je aan het begin van de week zwaarder bent dan vorige week (onder dezelfde omstandigheden) dan eet je genoeg. Zo niet, eet iets meer.
Euhm, ja, en wat heeft dat precies met mijn vraag te maken? :p

---------- Post toegevoegd Fri 13 Apr 2012 om 01:46 ----------

HIIT gaan doen tijdens een bulk vind ik best raar??
Ik wil het toepassen in de cut en erna misschien ook in de bulk. Ik probeer eerst goed uit te zoeken wat er allemaal bij komt kijken en hoe ik het het beste kan inplannen, vandaar ook deze vraag. Ik wil wel waken voor spierverlies en deze beperken, dus is het wel belangrijk om te weten hoeveel ik nu verbrand met HIIT.

Volgens mij is het altijd goed om cardio te doen, of je nou bult of cut. En spierverlies is zo minimaal dat het te verwaarlozen is of je moet niks eten en elke dag 20km rennen...

Ik vind het ook een goed idee om het te doen tijdens de bulk. Puur voor conditie dus en een beetje meer eten. Geeft je een goede conditie om er wat steviger in te vliegen wanneer je begint met de cut.

Precies! Bedankt mensen. Ik heb niet zoveel ervaring met HIIT, daarom wil ik het eerst goed uitzoeken.

Euhm, ja, en wat heeft dat precies met mijn vraag te maken? :p

---------- Post toegevoegd Fri 13 Apr 2012 om 01:46 ----------

Ik wil het toepassen in de cut en erna misschien ook in de bulk. Ik probeer eerst goed uit te zoeken wat er allemaal bij komt kijken en hoe ik het het beste kan inplannen, vandaar ook deze vraag. Ik wil wel waken voor spierverlies en deze beperken, dus is het wel belangrijk om te weten hoeveel ik nu verbrand met HIIT.

Dat het weinig zin heeft om de geschatte hoeveelheid kcal van de 'hiit' weer aan te vullen met je voeding, aangezien het moeilijk is om te beoordelen om hoeveel kcal het gaat. Wel makkelijk: als je bent aangekomen, dan zit je goed. Zo niet, meer eten.

Ja, dat begrijp ik wel, maar dat is niet precies te zien op 1 dag in de week. Om die dag genoeg te eten moet ik weten hoeveel je er mee verbrand. Ik dacht dat er misschien een richtlijn was, bijvoorbeeld: doe je een HIIT training, eet dan 400 kCal extra. Of iets in die richting.

Ik verbrand ongeveer 300 kcal van 3 minuten warming up, ongeveer een kwartier HIIT (ik doe 30 sec voluit en 1 minuut rustiger) en dan nog 5 minuutjes rustig afkoelen. Denk dat jij met jouw lengte wel wat meer verbrand maar het ligt er natuurlijk ook aan hoe hard je gaat en hoe lang je 't doet.

Dit soort dingen zijn sowieso lastig correct te achterhalen, je kan 't aan je hartslag meten maar dat is niet zo betrouwbaar en afhankelijk van je conditie, je kan 't aan het apparaat meten als je dat gebruikt maar ook dan is het afhankelijk van hoe goed jij getraind bent in die activiteit, etc. Bij mij is het een redelijk beargumenteerde gok.

Qua afterburn zou ik 't niet weten.

Laatst bewerkt:
Bedankt voor je reactie. Top!

Terug
Naar boven