MuscleMeat

keto dieet vraag

scheurijzer

Advanced Bodybuilder
Waardering
52
Lengte
1m73
Massa
87kg
Vetpercentage
11%
Ik lees net een stuk over het keto dieet maar snap 1 ding niet.

Vetten en eiwitten zet je hoog in en carbs juist heel laag!

Nu wordt er in het stukje tekst gezet"eigenlijk een heel makkelijk dieet want je mag gewoon lekker naar het steakhouse gaan en varkensvlees en cheeseburgrs eten,

Maar hier zit toch ook max carbs in ??

Laatst bewerkt:
In vlees zelf zitten geen carbs

Carbs in vlees?????? Uhhm nee wel max eiwitten!

Het is over het algemeen geen gezond dieet - ik zou er niet aan beginnen.

Ken een paar jongens die al jaren kampen met hoog bf gehalte waar ze bijna niet vanaf komen en die gaan er heel goed op.. zal ook per persoon verschillen, zoals bij elk voedingsschema is. Wat voor mij werkt hoeft voor jou niet te werken. Vaak is de basis wel hetzelfde, veel eiwitten.

Ken een paar jongens die al jaren kampen met hoog bf gehalte waar ze bijna niet vanaf komen en die gaan er heel goed op.. zal ook per persoon verschillen, zoals bij elk voedingsschema is. Wat voor mij werkt hoeft voor jou niet te werken. Vaak is de basis wel hetzelfde, veel eiwitten.

Maar dat maakt het nog niet gezond...

Low carb =/= keto

"It's also possible that severely restricting carbohydrates to less than 20 grams a day can result in ketosis. Ketosis occurs when you don't have enough sugar (glucose) for energy, so your body breaks down stored fat, causing ketones to build up in your body. Side effects from ketosis can include nausea, headache, mental fatigue and bad breath."

als je het goed doet heb je ook geen last van de bijwerkingen.

Ik heb hier The Low GI Handbook liggen en de voedingswetenschappers die dat boek geschreven hebben, sommen allerlei nadelen van low-carb op. Helaas is het me wat teveel werk om allemaal over te typen;-)
Zij raden het om de meest uiteenlopende redenen af; het is slecht voor vanalles en nog wat.
Ik wil hier geen discussie over aangaan, ik weet dat de meningen ver uit elkaar liggen en dat ook wetenschappers het onderling niet eens zijn.
Voor wie niet zo thuis is in voeding, wil ik enkel meegeven: het is een vrij extrem dieet, weet waar je aan begint.

Daar ben ik het mee eens. Influenza symptomen zijn gebruikelijk, slechte adem komt soms voor. Verder kramp, misselijkheid, duizeligheid, brain fog, weinig energie, concentratieproblemen, en zelfs hartkloppingen kunnen voorkomen als je je inname (van mineralen/elektrolyten) niet goed afgesteld hebt.

Low carb =/= keto

"It's also possible that severely restricting carbohydrates to less than 20 grams a day can result in ketosis. Ketosis occurs when you don't have enough sugar (glucose) for energy, so your body breaks down stored fat, causing ketones to build up in your body. Side effects from ketosis can include nausea, headache, mental fatigue and bad breath."

als je het goed doet heb je ook geen last van de bijwerkingen.
De bijwerkingen heb je alleen in het begin (eerste en 2de week) vanwege het lichaam gewend is om energie uit carbs te halen.
Als je keto begint dwing je dus het lichaam de energie uit alleen vetten en eiwitten te halen en daarnaast ook je eigen lichaamsvet.
die overstap zorgt dus voor die bijwerkingen maar na 2 weken ben je daarvan af en voel je harstikke fit.
Veel ervarende vertellen ook dat ze zich nog beter voelen dan als ze carbs eten, en blijven dus voor de rest van hun leven keto eten.

Of keto ongezond is betwijfel ik, als je de juiste manier weet om ermee om te gaan.
Natuurlijk zijn er ook mensen die beweren dat keto ongezond is maargoed dat is bij alles zo.
je hebt altijd voor en tegenstanders...

keto heeft zo zijn voordelen voor de gezondheid.
laat spieren groeien, remt veroudering, beschermt prostaatkanker, meer energie, verminderd stijfheid in spieren/aanhechtingen, beter denkvermogen, diepere slaap, minder honger, betere vertering, hogere natuurlijke test, ect ect.
In de tijd van Arnold werd het niet voor niks populair.

Terug
Naar boven