Fitness Seller

Keto dieet

locotek

Dutch Bodybuilder
Waardering
11
Lengte
2m
Massa
94kg
Vetpercentage
12%
Goedenavond luitjes!

Ik ben weer eens begonnen met wat nieuws.. toen ik paar weken gelede de 111kg aantikte op de weegschaal en in de spiegel keek was ik er ff helemaal klaarmee.. van 92kg 2 jaar geleden naar 111kg das niet best dacht ik ik wist dat dit grotendeels vet was!.. tussendoor al wat dingetjes geprobeerd maar de gewone manier van cutten vind ik nog steeds moeilijk vol te houden! Toen las ik de post van baloo over het keto dieet.. ik dacht doe eens gek en laat ik het eens proberen.. Nu bijna 2 weken verder bevalt met dit eigenlijk prima.. ben al rond de 3kg kwijt en begin er weer wat redelijker uit te zien voor mezelf.. nog lang niet wat ik wil.. maarja dat komt later!

Stats op dit moment:
Leeftijd 24
lengte 1.99
bf% 22.5 (gemeten met defender clip van xxl nutrition.. ik vond dit zelf wat hoog.. maar gebruik hem meer als progressie checker!
Gewicht rond de 108kg.. (moet even een elektrische weegschaal halen voor thuis!)

Ik fitness ma,di,woe,vrij
Ik doe elke doordeweekse dag rond de 30 a 40minuten cardio

Ik moet zeggen dat ik dit zeer goed vind vol te houden.. heb (nog) geen last van onwijse honger en trek in koolhydraatrijke dingen en voel me eigenlijk wel gewoon goed.. geen last van lusteloosheid etc.

Dit is mijn voedingsschema!
Naamloos.png

aanvullingen/commentaar zijn welkom.. als het nuttig is in ieder geval ;)
Nu kom ik bij het deel aan waar ik nog een beetje over zit te piekeren..
de refeed.. heb de refeed topics gelezen..
Ik zit dus even te twijfelen of ik vrijdag middag al zal beginnen met de refeed.. dat is wel de dag dat ik mijn depletiontraining doe.. of zal ik vrijdagavond laat beginnen tot zaterdag nacht.. zit ook een beetje met uitslapen..:o weet niet wat de uitwerking is als je ff je bed uitgaat om te eten en vervolgens weer terugduikt? Heb wat verschillende ervaringen gelezen van jongens die maar een paar maaltijden nemen en andere 36uur een refeed houden.. Is het gewoon een kwestie van ff uitproberen? en zo ja wat kan ik dan het beste doen? 36 uur 24 uur of gewoon een paar maaltijden..

Nou ja wat tips zouden welkom zijn!
In ieder geval alvast bedankt!

Groet R.

zelfde probleem als mij, ik ben van 92 naar 107 gegaan.
heb mn voedingsschemanog niet op orde,ben ik mee bezig
suc^6

Je bent waarschijnlijk 3 kilo kwijt omdat je geen koolhydraten hebt gegeten (glycogeen depletie). Doe maar eens een flinke refeed en meld de volgende ochtend wat dan het resultaat op de weegschaal is.

40 gram mayo op 100 gram sla ... really ?

• Topic Starter Topic Starter
Ja dat weet ik.. het is ook een hoop vocht! ging er ook niet vanuit dat dit 3kg vet was!
ja die mayo kan ik wel iets aanpassen want eet meeste vlees rond de 200gram dus dan haal ik daar ook wat meer vet uit!

helemaal niemand die iets te melden heeft.. of meer ervaring/tips?

Wat refeeds betreft, zodra je er behoefte toe voelt (slechte trainingen op rij, dan wel gek worden van zin in een koekje) kun je eens beginnen met een free meal.. gewoon 1 maaltijd met rijst of pasta. Zolang je nog op 20+% zit en erg geen behoefte toe voelt zie ik het nut niet in.

Daarna, hoe droger je wordt hoe vaker je kunt gaan refeeden.

> 15% 1 keer per 2 weken
10 - 15% 1 keer per week
< 10% 2 keer per week

Maar goed, dat ligt hem ook aan hoe. 24 uur lang zoveel mogelijk carbs door je strot rammen is iets anders dan gewoon onderhoud+500 Cal op een trainingsdag nemen (carbs dan rondom de training vooral)

Op 2600 Cal zie ik het nut van een 36 uurs refeed niet in. Overkill. Als je nu UD2.0 deed op 1600 Cal... dan misschien.

hmm.. oke..
moet eerlijk zeggen dat ik het nog niet echt zwaar heb qua dingen weerstaan.. zoals koek en alles.. zou het wel lusten uiteraard maarja.. Ik ga straks me depletiontraining doen.. neem daarvoor wat fruit denk ik en daarna eet ik spaghetti en dan neem ik vanavond nog wel een koolhydraatrijke maaltijd.. dan ga ik wel eens kijken hoe dat uitpakt! en begin ik morgen weer gewoon met keto..

bedankt voor de tip!

hmm.. oke..
moet eerlijk zeggen dat ik het nog niet echt zwaar heb qua dingen weerstaan.. zoals koek en alles.. zou het wel lusten uiteraard maarja.. Ik ga straks me depletiontraining doen.. neem daarvoor wat fruit denk ik en daarna eet ik spaghetti en dan neem ik vanavond nog wel een koolhydraatrijke maaltijd.. dan ga ik wel eens kijken hoe dat uitpakt! en begin ik morgen weer gewoon met keto..

bedankt voor de tip!

Nu nog eens depletion training terwijl je al 2 weken op keto bent... Hoeveel glycogeen is er nog over denk je ? Als je dan toch depletion-training wilt doen doe het dan de dag NA je refeed (a la UD2.0).

Waarom zou je zo moeilijk willen doen op een vetpercentage van 22.5%?

njah depletion.. ik ga gewoon zometeen nog ff maximaal vlammen in de gym en dan die kh eten.. dat is tog het principe van de refeed? als ik de post van baloo moet geloven?

@ ballon.. wat bedoel je met moeilijk doen precies?

Kaolo veel vet en mayo is gwn onnodig

Terug
Naar boven