Fitness Seller

Kickstart door carbs de-load?

Sayer

Monstrous Giant
10.000 berichten
Waardering
1.987
Lengte
1m78
Massa
82kg
Vetpercentage
12%
Ik had me wat verdiept in voeding en zat nu met het volgende:

Tijdens de cut ben ik enorm veel gewicht kwijtgeraakt door geen (of amper) carbs in te nemen na 12.00. 's morgens kon het wel nog maar in de namiddag at ik geen brood/pasta/rijst/aardappelen.

Nu let ik erop dat ik dit niet te veel inneem maar tijdens de bulk kan het wel.

Is het mogelijk (en goed?) om tijdens de bulk aan carb de-loading te doen?
Tijdens de cut lassen de meeste ook een cheat dag in (veelal mentaal ook) maar het zou goed zijn voor je metabolisme? Kan dit effect dan ook omgekeerd worden toegepast tijdens de bulk (door bv enkele dagen geen carbs op te nemen).

En kan je je cut een kickstart geven door een week geen (of zo weinig mogelijk) carbs op te nemen?

Bovenstaande is wat werkt voor mij en mijn redeneren. Als er hier en daar broscience in te vinden is dan heeft iemand me foutieve info gegeven of heb ik het fout opgenomen. Mijn excuses daarvoor, ik ben benieuwd naar jullie bevindingen!

Waarom nam je na 12.00 uur geen carbs meer in?
All 'bout dem macro's. Het zou net 'beter' zijn om ze later in te nemen, post-workout of voor het slapen althans CBL.
Ik zou op rustdagen gewoon carbs laag houden, en op de trainingsdagen terug hoger. Cyclen. Misschien dat het zo wat kan loaden & deloaden.
Het beste wanneer je lang op dieet staat & je wilt terug een kickstart doen is even een break. Je hormonen laten herstellen & daarna terug beginnen.

denk ik zo een beetje..

• Topic Starter Topic Starter
Waarom nam je na 12.00 uur geen carbs meer in?
All 'bout dem macro's. Het zou net 'beter' zijn om ze later in te nemen, post-workout of voor het slapen althans CBL.
Ik zou op rustdagen gewoon carbs laag houden, en op de trainingsdagen terug hoger. Cyclen. Misschien dat het zo wat kan loaden & deloaden.
Het beste wanneer je lang op dieet staat & je wilt terug een kickstart doen is even een break. Je hormonen laten herstellen & daarna terug beginnen.

denk ik zo een beetje..

Goede vraag, ik werk nogal 'lastig'.

Ik ging 's morgens om 10 uur trainen en moest werken tot 22.00.

Vandaar omdat mijn inspanningen beperkt waren in de namiddag nam ik geen carbs meer. Het kan zijn dat dit niet DE manier van doen is maar het ging voor mij.

Wat je daar zegt over loaden en deloaden klinkt me wel goed!

Goede vraag, ik werk nogal 'lastig'.

Ik ging 's morgens om 10 uur trainen en moest werken tot 22.00.

Vandaar omdat mijn inspanningen beperkt waren in de namiddag nam ik geen carbs meer. Het kan zijn dat dit niet DE manier van doen is maar het ging voor mij.

Wat je daar zegt over loaden en deloaden klinkt me wel goed!

Uiteindelijk is het inderdaad ook aanvoelen wat je lichaam vraagt en wat werkt voor je!
Never change a winning team ;)

Terug
Naar boven