AndroidHealthClinic

Kiezen bb vs cardio

jsport

Dutch Bodybuilder
Waardering
3
Lengte
1m65
Massa
56kg
He BB-ers,

Ik zit een beetje met een probleem, totaal niet motivatie gericht, maar wel een mindchoice voor mezelf. Allereerst stel ik me even voor.
Ben Jsport, 1.65 groot (klein), 61 kg zwaar & 15 jaar oud.
Ik ben zo'n halfjaar begonnen met bodybuilding, toen had ik toch een wat te hoog vp (rond de 18) en heb ik toch wel fijne gains gemaakt, for the record; ik ben nooit ecto geweest en ik kom makkelijk aan in spiermassa, de reden waarom ik nu zo weinig weeg leg ik zo uit.
Ben nu dus gedurende een halfjaar goed aan t trainen, gaat goed, voedingsschema etc etc, alleen toen ik steeds sterker werd en hogere gewichten (met een goede techniek volgens andere bbers) ging gebruiken, begon de gym owner te zeiken dat ik dit niet moet doen, is slecht voor je groei, je moet minimaal 18 zijn. Onzin natuurlijk, ik ben zelfs nog bij de huisarts geweest en heb gevraagd of ik krachttraining mag doen; jazeker, goed om te doen zei de huisarts!
Nu ben ik zo'n 2/3 maanden geleden begonnen met veel, veel cardio. Bijna elke dag 2 uur wielrennen, in t weekend een tocht van 6 uur, rennen, trainen voor een triathlon, 15 km rennen etc etc.
Door al deze cardio ben ik echt heel veel gewicht verloren en ook mede door deze gym owner ben ik toch redelijk gedemotiveerd voor het bb-en geworden en veel gemotiveerder voor het cardio gedeelte. Ik ben wel steeds door blijven trainen met gewichten en ik merk dat ik nogsteeds redelijk sterk ben ivm andere 15jarige (zelfs die ook trainen), alleen de massa is flink afgenomen, wel is mn vp nu rond de 14/15 gaan zitten.

Nu zit ik met een dilemma, doorgaan met wielrennen en ook bij een club, maar dan wel de kans lopen om als een Bradley Wiggins uit te gaan zien of naar een andere gym (zeker 15 km van mij vandaan) die wel heel goed is (Haefland) en dan puur knallen op bb en ook goed eetpatroon etc (goed eetpatroon heb ik altijd gehad).