AndroidHealthClinic

Kinderen, een recht of een voorrecht?

Maar er moet een nieuwe generatie bloeien als dragende kracht voor als wij oud zijn.

juist, maar helaas laat de huidige snelle maatschappij het nauwelijks toe om meer dan eén of twee kinderen te hebben. Want de vrouw moet zoveel mogelijk meedraaien in het arbeidsproces, al is het alleen maar om de alsmaar stijgende kosten van levensonderhoud, zorgverzekeringen, kinderopvang, en (alle bijna opgedrongen) luxe artikelen te kunnen veroorloven.

Verder zou er een buffer moeten worden opgebouwd over tientallen jaren heen, om evt. tegenslagen te compenseren, minder investeringen en bewust niet maar meer economisch groeien dan nodig is. Zodat vrouwen zich tegerlijkertijd op het kinderschap kunnen storten.

Overbevolking is hier in NL een heel ander begrip dan in Azie of krottenwijken in Brazilie. Daar vormt overbevolking het probleem dat er een 'mierenhoop' onstaat en door gebrek aan eerst levensbehoeftes de wet van sterkste gaat gelden.

Hier in Nederland is er gewoon in feite behoefte aan meer geboortes om onze sociale voorzieningen te kunnen handhaven.

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Om te visualiseren waar wereldwijd problemen kunnen ontstaan. Eigenlijk overal dus, de Westerse wereld die nog amper groeit en een probleem krijgt om de vergrijzing te betalen. De derde wereldlanden die te snel groeien en nu al een probleem hebben om alle monden te voeden. De opkomende naties in o.a. Zuid Amerika hebben grotendeels geen oplossing gevonden om het gat tussen arm en rijk te dichten, alleen de iets meer egale landen als Chili en Argentinie zijn ze daar in geslaagd. Maar ja die groeien weer amper.

1% groei lijkt weinig, maar voor een land als Brazilie zou dat over 30 jaar een extra inwonersaantal betekenen van 55 miljoen. Voor India zelfs zo'n 400 tot 500 miljoen personen meer in 30 jaar (uitgaande van ca 1,4% huidige groeisnelheid in India).

Het gaat een beetje eenzijdig worden. Om terug te komen op wat Zelda ook vroeg:

- een op de straat levende heroinehoer mag een kind nemen.
- een werkloos alcoholisch echtpaar mag kinderen nemen.
- een veroordeeld pedofiel mag (voorzover ik weet) kinderen nemen.

Is dat terecht? Moeten er geen grenzen worden gesteld aan het ouderschap? Inkomen maakt natuurlijk wel wat uit, maar ook geestelijke stabiliteit. Intelligentie wil ik niet als criterium hanteren, want een ras van superwezens kweken zorgt voor personeelsproblemen bij de plaatselijke McDonalds.

Idd vreemd
Een kind mag de ouders ook ontnomen worden als ze hun kind niet goed kunnen opvoeden, of tot een bepaalde hoogte

Ga maar alvast de grondwet aanpassen dan, kan je gelijk met artikel 1 beginnen als je beperkingen willen opleggen voor voortplanting.

En dat is dan het grote struikelblok
Artikel 1
Mjah, ik zou het dus nooit pikken als de staat mij zou verbieden om geen kinderen voor te planten
Het is immoreel....

Kunnen we niet beter de hele voortplanting afschaffen? :D
We zijn alleen een jaar of 100 te laat. We zitten nu al in een vicieuze cirkel, die alsmaar groter wordt en waar we, eigenlijk, al niet meer uit kunnen stappen.
Onze voorouders hebben dat verkloot, maja daar kunnen we niets meer aan veranderen.
Ik hoor allemaal leuke stellingen over het behouden van het sociale stelsel, etc.. Allemaal leuk, maar dat is over een jaar of 50 (wss al veeel eerder) toch niet meer te handhaven. Reden: teveel mensen!
Heb ik het nog niet eens over alle milieu-problematiek, die al die mensen vergroten.

Maja, ik mag hier helemaal niet over meepraten. Ik heb geen kinderen en wil ze ook niet. In de grote mensenwereld van de "ouders", moet je dan gewoon je mond houden, want kinderen (en vooral die van hen) zijn het belangrijkste dat er is.:rolleyes:

Als vanaf vandaag iedereen stopt met kinderen krijgen is de wereld over dik 100 jaar weer een mooiere plek geworden...

In Zuid-Marroko groeit de bevolking helemaal NIET Eric? ???

Als het IQ van beide ouders opgeteld minder dan 180 is iig liever niet ;)

Maar ik vind dat kindergeld vanaf 3de mag wegvallen. Als je zoveel kinderen wilt moet je maar zorgen dat je veel geld verdient om ze op te voeden ook. Anderzijds niet teveel gaan beperken: nieuwe generatie moet wel telkens in staat zijn de pensioenen te betalen van de vorige.

Kinderen krijgen moet juist gestimuleerd worden, mensen moeten nog meer ondersteuning krijgen in opvoeding, kinderopvang en schoolgeld.

De economie zal opbloeien, er komen meer werkende jongeren, die geld verdienen om o.a. de steeds hogere ziektekosten door de vergrijzing te kunnen bekostigen.

dus een stop op de vergrijzing? ( euthenasie boven de 80 ? ):eek:

Terug
Naar boven