XXL Nutrition

Kip goes Doggcrapp training

broodjekip

Advanced Bodybuilder
Waardering
56
Ok tijd voor verandering!!
Na 10 jaar recht-toe-recht-aan hardcore splittraining is het tijd voor iets nieuws!!:eek:
De komende maanden ga ik trainen volgens de principes van de DOGGCRAPP trainingsfilosofie van Dante Trudel.

Hieronder kort waar het om draait, als jullie het leuk vinden dit te volgen, dan zal ik mijn best doen een leuke log bij te houden!

Dit zijn de basisprincipes van DC training:
1.Zware progressieve gewichten
2.Lagere volume van de oefening
3.Hogere frequentie van spier(groepen)
4.Rustpauze-sets
5.Extreem rekken en strekken
6.training periodisering

Dit programma is gebaseerd op de overtuiging dat zware progressieve gewichten de belangrijkste stimulans voor de spiergroei vormen.
Dante is van mening dat stijging van spierkracht cruciaal is voor de stijging van de spier zijn massa!

Voor meer informatie over de training even googelen of kijk je bijv op [Link niet meer beschikbaar]
of de forumsite van Dante: http://www.intensemuscle.com/

Aangezien het voor mij lastig in te passen is om op dag 1,3 en 5 te trainen, wat de standaard is, en waarbij je iedere spier gemiddeld 2x per 7 dagen traint, kies ik voor het splitschema om op dag 1,2, 4 en 5 te trainen.
Waarbij je iedere spier 2x per 8 dagen traint.
(bo/sch/tri, ru/bi/ond, benen/kuiten/buik).

Per spiergroep 3 favo-oefeningen, 1 oefening per training van 1 set bestaande uit 3 rustpauze"blokken" met daartussen 20 seconden rust, de nadruk op de negatieve herhaling.
En na deze set proberen ca 60 seconden maximaal te rekken met de geadviseerde rek en strekoefeningen om de fascia (bindweefsel rond de spier) te rekken, een limiterende factor mbt. groei, volgens Dante.

Programma voor deze week:
Ma: bankdrukken, staande barbell press, french press
DI: barbell row, lat pulldown, barbell curl, wrist curl
Do: leg press, leg curl, staande calfraise
Vr: incline dumbbellpress, shoulder dumbbellpress, smaldrukken

Kortom, 1 oefening, 1 set een totaal andere manier van trainen voor mij!:D

Suc6. Ziet er goed doordacht uit.:)

• Topic Starter Topic Starter
OK de eerste twee dagen doggcrapp zitten er op....
Een behoorlijke verandering in he hoofd hoor, na 10 jaar recht toe, recht aan...
Na het opwarmen met 3 sets bankdrukken (piramide, maar minder zwaar als anders) was ik voor mijn gevoel klaar voor de eerste en enige echte set voor borst....
Vanwege de nadruk op de negatieve fase en het feit dat ik niet wist wat ik kon verwachten besloot ik iets (10%) onder mijn normale setgewicht te blijven.
Ik perste er 8 mooi gecontroleerde, rustige reps uit, meer lukte echt niet,
20 seconden rust, nog 4 reps,
nog 20 seconden rust, nog 3 reps, de laatste zeeeeer rustig (de laaste rep altijd negatief eindigen).... klaar met borst!!! :eek:
Tijd om de borst flink op te rekken, en met behulp van 2 dumbbells in een soort van diepe flye werd dit al snel een onplezierige bezigheid, bij lange na nog geen minuut, wat het streven is volgens Dante...
Maar goed, verder met drukken voor de schouders... zelfde verhaal, opwarmen, 1 set, lichte zelfoverschatting, was iets te zwaar, maar toch 6, 3 en 2 reps en toen triceps, voor 8,4 en 2 reps....
De avond voelde mijn spieren raar en bibberig, vreemd..... volgende dag.... SPIERPIJN!!:D

Gister rug en biceps, zelfde verhaal, het is kort maar zeer intensief, het is even omschakelen, maar het voelt wel goed, ik ben tot nu toe erg enthousiast, morgen benen, ben benieuwd........

Vrijdag staat er weer al borst/schouders/triceps op het programma, 3 nieuwe oefeningen dus nog geen vergelijk. Pas dinsdag over een week weer het zelfde programma, dan zou ik dus overal een rep of 2 meer moeten kunnen doen :D

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven