broodjekip
Advanced Bodybuilder
- Waardering
- 56
Ok tijd voor verandering!!
Na 10 jaar recht-toe-recht-aan hardcore splittraining is het tijd voor iets nieuws!!
De komende maanden ga ik trainen volgens de principes van de DOGGCRAPP trainingsfilosofie van Dante Trudel.
Hieronder kort waar het om draait, als jullie het leuk vinden dit te volgen, dan zal ik mijn best doen een leuke log bij te houden!
Dit zijn de basisprincipes van DC training:
1.Zware progressieve gewichten
2.Lagere volume van de oefening
3.Hogere frequentie van spier(groepen)
4.Rustpauze-sets
5.Extreem rekken en strekken
6.training periodisering
Dit programma is gebaseerd op de overtuiging dat zware progressieve gewichten de belangrijkste stimulans voor de spiergroei vormen.
Dante is van mening dat stijging van spierkracht cruciaal is voor de stijging van de spier zijn massa!
Voor meer informatie over de training even googelen of kijk je bijv op [Link niet meer beschikbaar]
of de forumsite van Dante: http://www.intensemuscle.com/
Aangezien het voor mij lastig in te passen is om op dag 1,3 en 5 te trainen, wat de standaard is, en waarbij je iedere spier gemiddeld 2x per 7 dagen traint, kies ik voor het splitschema om op dag 1,2, 4 en 5 te trainen.
Waarbij je iedere spier 2x per 8 dagen traint.
(bo/sch/tri, ru/bi/ond, benen/kuiten/buik).
Per spiergroep 3 favo-oefeningen, 1 oefening per training van 1 set bestaande uit 3 rustpauze"blokken" met daartussen 20 seconden rust, de nadruk op de negatieve herhaling.
En na deze set proberen ca 60 seconden maximaal te rekken met de geadviseerde rek en strekoefeningen om de fascia (bindweefsel rond de spier) te rekken, een limiterende factor mbt. groei, volgens Dante.
Programma voor deze week:
Ma: bankdrukken, staande barbell press, french press
DI: barbell row, lat pulldown, barbell curl, wrist curl
Do: leg press, leg curl, staande calfraise
Vr: incline dumbbellpress, shoulder dumbbellpress, smaldrukken
Kortom, 1 oefening, 1 set een totaal andere manier van trainen voor mij!
Na 10 jaar recht-toe-recht-aan hardcore splittraining is het tijd voor iets nieuws!!

De komende maanden ga ik trainen volgens de principes van de DOGGCRAPP trainingsfilosofie van Dante Trudel.
Hieronder kort waar het om draait, als jullie het leuk vinden dit te volgen, dan zal ik mijn best doen een leuke log bij te houden!
Dit zijn de basisprincipes van DC training:
1.Zware progressieve gewichten
2.Lagere volume van de oefening
3.Hogere frequentie van spier(groepen)
4.Rustpauze-sets
5.Extreem rekken en strekken
6.training periodisering
Dit programma is gebaseerd op de overtuiging dat zware progressieve gewichten de belangrijkste stimulans voor de spiergroei vormen.
Dante is van mening dat stijging van spierkracht cruciaal is voor de stijging van de spier zijn massa!
Voor meer informatie over de training even googelen of kijk je bijv op [Link niet meer beschikbaar]
of de forumsite van Dante: http://www.intensemuscle.com/
Aangezien het voor mij lastig in te passen is om op dag 1,3 en 5 te trainen, wat de standaard is, en waarbij je iedere spier gemiddeld 2x per 7 dagen traint, kies ik voor het splitschema om op dag 1,2, 4 en 5 te trainen.
Waarbij je iedere spier 2x per 8 dagen traint.
(bo/sch/tri, ru/bi/ond, benen/kuiten/buik).
Per spiergroep 3 favo-oefeningen, 1 oefening per training van 1 set bestaande uit 3 rustpauze"blokken" met daartussen 20 seconden rust, de nadruk op de negatieve herhaling.
En na deze set proberen ca 60 seconden maximaal te rekken met de geadviseerde rek en strekoefeningen om de fascia (bindweefsel rond de spier) te rekken, een limiterende factor mbt. groei, volgens Dante.
Programma voor deze week:
Ma: bankdrukken, staande barbell press, french press
DI: barbell row, lat pulldown, barbell curl, wrist curl
Do: leg press, leg curl, staande calfraise
Vr: incline dumbbellpress, shoulder dumbbellpress, smaldrukken
Kortom, 1 oefening, 1 set een totaal andere manier van trainen voor mij!