Fitness Seller

Klantverloop binnen sportscholen

Peiling Peiling Waarom stoppen leden bij sportscholen volgens jou?

• Te weinig afwisseling (lesprogramma's, apparatuur, etc.)

Stemmen: 2 4,7%
  • Te weinig persoonlijk resultaat

Stemmen: 17 39,5%
  • Misleid door actie

Stemmen: 4 9,3%
  • Niet tevreden over sportschool (service, begeleiding, etc.)

Stemmen: 13 30,2%
  • Anders, namelijk (leave comment!)

Stemmen: 7 16,3%

• Totaal stemmers
    43

Booyakasha

Novice
Waardering
1
Lengte
1m86
Massa
80kg
Vetpercentage
12%
Beste DBB'ers

Ik ben bezig met een onderzoek naar klantverloop (customer retention) binnen sportscholen. Slechte customer retention is een van de grootste problemen van sportscholen. Dit houdt in dat sportscholen moeite hebben om hun leden te behouden. Zoals jullie weten starten veel mensen in januari met goede voornemens bij een sportschool, maar is de sportschool in maart vaak alweer leeg. Ik wil onderzoeken hoe hoog dit cijfer in de Nederlandse sportscholen is, wat de voornaamste oorzaak is en wat de sportscholen er aan doen (of kunnen doen) om de slechte customer retention terug te dringen.

Ik ben benieuwd naar jullie mening om verder te komen in mijn onderzoek. Informatie of bruikbare artikelen zijn natuurlijk altijd welkom!

Alvast bedankt!

Drukte is voor mij persoonlijk altijd wel een reden om weg te gaan.

Drukte ja. Soms zijn er gewoon meer leden aangenomen dan wat de capaciteit is van de sportschool.

Maar dat is altijd zo begin van het jaar. Deze mannen en vrouwen zijn niet voor het sporten gemaakt en stoppen toch wel na een paar weken/maanden. Als sportschool zijnde kan je hier niks aan doen.

Ik denk meerdere redenen.
Te weinig persoonlijk resultaat (snel afhaken).
Weinig motivatie (wellicht door te weinig resultaat).
Drukte in de sportschool.
Mensen die beslissen dat het tóch te ver van hun woning af zit.

Van de mensen die in januari beginnen en in maart ofzo stoppen is het meestal weinig doorzettingsvermogen --> weinig resultaat.

1 fucking squatrek waar je 10 jaar op moet wachten

1 fucking squatrek waar je 10 jaar op moet wachten

en geen ruimte om te deadliften/gezeik als je het wel doet

maar het ligt er natuurlijk ook helemaal aan wat voor soort sportschool je wilt zijn. Voor maximale winst kan je waarschijnlijk het best een 'health club' beginnen met 1000 machines en een saune, trek je veel meer leden mee dan een gym waar ook echt hard getraind wordt denk ik :roflol:.

Maart? Gvd we zitten al eind Juni en het is altijd stampvol... Alleen op het moment dat het NL11Tal speelt is het fijn om te trainen.

Maar drukte is reden nummer 1 dat ik wegga bij sportscholen.

Voor de meeste mensen te veel moeite en te weinig resultaat. Of het nou nieuwjaar is of dat zomer komt.

Lekkere wijven die met oud en nieuw met tientallen binnenkomen en nu ondertussen allemaal weer verdwenen zijn :(

Meeste mensen vinden "fitness" gewoon geen reet aan. Dat is de reden.
Voor mij als ervaren krachtsporter is drukte een reden geweest mijn home gym te starten die ik nu 4 jaar heb.

Geen discipline, geen echte motivatie = geen resultaat = stoppen.

Ik heb eigenlijk nog maar bij 1 soprtschool gezeten, degene waar ik nu ook zit. Is leuk lokaal, veel bekende mensen uit de buurt etc.

Leuke/interessante topic! Het is wel goed om de mening van (ervaren) sporters op dit forum te weten, echte cijfers over dit getal in Nederland zou voor jou onderzoek relevanter zijn.

Iemand artikelen over onderzoeken of cijfers over dit getal? (Ik ben zelf ook benieuwd namelijk)

De vraag van Booyakasha die ik het meest interessant vind is: wat denken jullie dat sportscholen eraan doen om de leden te behouden?

Ben benieuwd of er ook reacties komen op deze vraag!

Leuke/interessante topic! Het is wel goed om de mening van (ervaren) sporters op dit forum te weten, echte cijfers over dit getal in Nederland zou voor jou onderzoek relevanter zijn.

Iemand artikelen over onderzoeken of cijfers over dit getal? (Ik ben zelf ook benieuwd namelijk)

De vraag van Booyakasha die ik het meest interessant vind is: wat denken jullie dat sportscholen eraan doen om de leden te behouden?

Ben benieuwd of er ook reacties komen op deze vraag!

sportscholen doen weinig het belangrijkste is leden binnen halen abbo nemen voor een half jaar /jaar eenmaal binnen krijg je een rondleiding met een schema en klaar de instructeurs weten weinig tot niks hebben een cursus gedaan en klaar

het bv om de 2-3 mnd updaten van je schema en eventuele diëten en voeding adviezen weten ze weinig van en gebeurt niet of nauwelijks

het enige waar ze mee komen zijn lokkertjes ,, geen inschrijfgeld 1 a2 mnd gratis trainen etc etc dit is al jaren zo en zal wel even zo blijven imo

het investeren in nieuwe apparatuur gebeurt zelden kost geld en onderhoud bv kapotte kabel bekleding laat ook erg lang op zich wachten

en dan heb ik het nog niet over de huisregels die ze eigenlijk alleen maken om de ,, die hard ,, bb-er weg te krijgen bv,, gewichten niet opruimen ,, gooien en laten vallen van dumbells ,, kreunen steunen,, dragen van tanktops korte broek,, geen deadlift mogelijk,, geen squatrek ,, sommige apparaten worden bewust weggehaald ,, etc etc etc

dit is mijn ervaring van de laatste paar jaar en dan heb ik ong. 6-7 gyms versleten overal hetzelfde gezeik imo

opa

Omdat je het eigenlijk geen sport kunt noemen. Af en toe doe je wat en voor de rest lullen we maar slap met andere mensen die rusten. Als iemand een teamsport of andere sport gewend is dan kan ik me voorstellen dat die er niks aan vindt. Ik hou niet van sport, daarom is het ideaal voor mij.

Hebben we het hier over de gemiddelde sporter of over de serieuze sporters?
De gemiddelde sporters houden het niet lang uit in de sportschool en gaan vaak weg vanwege luiheid en ontbrekende resultaten (vanwege geen goede voeding)
De serieuze sporters gaan vaak weg vanwege:
- Te lichte dumbells die maar tot 30-40kg gaan
- Te druk waardoor ze overal 10 minuten moeten wachten
- Geen squatrack of deadlift of andere free weight lift mogelijkheden
- Slechte openingstijden

Sommige mensen zijn gewoon luie fl**kers die een motivatieboost krijgen ergens in het jaar an dan na 2 weken stoppen omdat bullshit redenen.

Combinatie van het niet zien van resultaat en niemand (durven) aan te spreken over hoe je het zou moeten aanpakken.

Drukte en mogelijkheden om te trainen ( DL SQ etc. ) zijn voor mij de belangrijkste factoren om voor een sportschool te kiezen of er te vertrekken.

Terug
Naar boven