MuscleMeat

Klantverloop binnen sportscholen

Peiling Peiling Waarom stoppen leden bij sportscholen volgens jou?

• Te weinig afwisseling (lesprogramma's, apparatuur, etc.)

Stemmen: 2 4,7%
  • Te weinig persoonlijk resultaat

Stemmen: 17 39,5%
  • Misleid door actie

Stemmen: 4 9,3%
  • Niet tevreden over sportschool (service, begeleiding, etc.)

Stemmen: 13 30,2%
  • Anders, namelijk (leave comment!)

Stemmen: 7 16,3%

• Totaal stemmers
    43
Verloop is bij ons heel laag, het hele jaar door dezelfde gezichten. Maar als er nieuwe mensen komen dan blijven ze vaak wel hangen.

Er hangt een hele gemoedelijke sfeer, maar ik denk dat het voornamelijk komt omdat de sportschool een slechte naam heeft + dat er (op de zonnebank na :o )geen extra's zijn. De gemiddelde huisvrouw die er al tegenop ziet om naar de sportschool te gaan, zal sneller voor een andere/luxere sportschool gaan.

Dus njah als er veel mensen het abonement weer opzeggen bij je sportschool, dan houdt dat wel in dat je mensen kan aantrekken en overhalen. Dat mensen weer opzeggen is niet gelijk slecht, simpelweg omdat er altijd een grote doelgroep zal zijn die het fitnessen niet volhoudt. Het is belangrijker om te kijken of je groei behoudt, denk ik.

Ik ben benieuwd naar jullie mening om verder te komen in mijn onderzoek.
De mening van de commercieel aantrekkelijke doelgroep, of die van de gemiddelde DBBer? Want dat kan nogal verschillen.

Bij de sportschool waar ik op zondag train, is er zoveel 'begeleiding', dat ze nog nét niet je handje vasthouden. Heel lief van ze, maar ik krijg er altijd spontaan jeuk van. Maar voor de grotere doelgroep werkt het wel

Terug
Naar boven