AndroidHealthClinic

Klein beetje hulp nodig!

Gedulderft

Novice
Waardering
0
Lengte
1m80
Massa
75kg
Vetpercentage
13%
Goedenavond!

Ik ben sinds kort weer begonnen met kickboksen, alleen merk ik dat ik nog niet voldoende kracht bezit, vergeleken met m'n vrienden. Ik wil graag me daar op trainen. Mijn trainingsdagen zijn als volgt: Maandag - Woensdag - Vrijdag.. Mijn trainer zei dat het absoluut geen probleem is om krachttrainingen te doen tussentijds: Dinsdag - Donderdag.. Maar omdat ik een jongen ben wat alles nauwkeurig wilt doen is, heb ik me op deze site aangemeld om te vragen: Welke oefeningen zou ik het beste thuis kunnen doen? Tijd is zat, opbouwen is m'n prioriteit.

Als jullie tips hebben op wat voor manier ik het beste thuis m'n krachttrainingen kan doen, zou ik t fijn vinden als ik t hier terug zou zien!

Alvast bedankt,

Welkom, als eerste is hier iedereen denk ik wel benieuwd over welk trainingsmateriaal jij thuis beschikt.

Is er in je kickboks gym geen weightroom ? Zo ja, wat is de reden dat je daar niet gaat/wilt trainen?
zo nee, waar beschik je thuis over?

Als je de beschikking hebt over een barbell zou ik gewoon starting strength gaan doen. 3x per week kracht opbouwen.

• Topic Starter Topic Starter
Als eerste bedankt voor de reacties.. Ik beschik momenteel over 2 dumbells a 3kg per stuk. Maar als het moet zou ik wel iets willen aanschaffen. Mij gaat het vooral om hoe ik het beste zou kunnen aanpakken, de rest komt zeker van zelf!

Groetjes

Met 2 dumbells a 3kg per stuk kun je in ieder geval weinig, behalve je stoten oefenen. Wil je Starting Strength thuis doen is het handig om een squatrek te hebben, bench en barbell en lading gewicht. Misschien kun je beter ergens een goedkoop lidmaatschap afsluiten om te zien hoe het je bevalt.

Ik had lidmaatschap bij Fitness, alleen i.v.m met werk, school en rust ben ik ermee gestopt. Ik wil het eigenlijk op dumbells en/of barbell houden.. Want ik geloof dat ik ook daarmee heel ver kan komen, misschien in een langere termijn, toch?

Tsja, het is toch wel handig dat je op zijn minst een bankje hebt en wat staanders zodat je kunt squatten. Je hoeft dan in principe niet een heel squatrek indd. Denk dan aan zoiets: http://www.betersport.nl/krachtappa...at-rack.html?gclid=CMrVhsDOrbkCFcJc3god_1AA4Q

Maar kwa gewicht moet je toch ook snel aan minstens 80kg denken als je ook gaat deadliften, wat ik wel zou aanraden omdat dit perfect is voor overall kracht.

80 KG gaat dat niet een beetje te ver, als ik al moeite heb met 15KG tillen? Ik wil het gewoon heel simpel houden. Ik denk dan alleen maar om men armkracht te trainen..

Ah oke, ik was van de veronderstelling dat je het serieus wou aanpakken. Blijf dan maar lekker dumbell curls doen voor die dikke armen. Al denk ik dat je daar weinig aan hebt met kickboksen.

Hmmm gedulderft, je komt hier voor een serieus antwoord. Dat krijg je dan en nu blijkt dat je gewoon dikke armen wil trainen. Ten eerste slaat dat nergens op en ten tweede zeg dat dan gewoon!

omdat ik een jongen ben wat alles nauwkeurig wilt doen is, heb ik me op deze site aangemeld om te vragen:

Alvast bedankt,

Alleen arm training is wel in tegenstelling wat je hierboven zegt!

Laatst bewerkt:
80 KG gaat dat niet een beetje te ver, als ik al moeite heb met 15KG tillen? Ik wil het gewoon heel simpel houden. Ik denk dan alleen maar om men armkracht te trainen..

Echter wil je niet gaan voor het opbouwen van spiermassa. Je zult hierdoor trager worden.

zo lang je door blijft trainen met kickboxen wordt je niet trager kost alleen meer energie

Optie 1: Serieus trainen: Lees je hier in en vraag eventueel om advies.
Optie 2: Curlen met je 3 kg

Pick one

jezus man, van curlen wordt je toch niet sterk :roflol:

Als je meer kracht wil zou ik gewoon een goedkoop abonementje afsluiten bij de sportschool, 3x per week een uurtje knallen en je bent al een heel eind.

Je krijgt wel een pomp bedoel verzuring naar 1000x3kg.

Beter eten!
Je voegt een eetschema toe en kijkt hoe je reageert op bepaalde maaltijden/koolhydraten.
Na een maand moet je al wat verandering merken.

Puhhh, veel reacties... Wat ik eigenlijk bedoel is niet m'n spiermassa trainen, maar puur KRACHT! En dan wil ik het houden bij arm, hij mag natuurlijk wat bij komen. Maar m'n doel is vooral om men stoten krachtiger, pijnlijker, harder te maken..

Je stoot niet met je bicep, dat zou je moeten weten. Overall sterker worden zorgt ervoor dat je meer kunt hebben en meer kunt uitdelen. Dit is wel t laatste wat ik hieraan vuil ga maken, zie maar wat je ermee doet.

Terug
Naar boven