AndroidHealthClinic

Klein beetje hulp nodig!

Stootkracht? Volledig lichaam trainen, en in het bijzonder je benen en zijkant buikspieren.

• Topic Starter Topic Starter
Ja kijk, ik ga het even nogmaals duidelijk maken. Mijn doel is geen SPIERMASSA, maar Krachttrainen. Op wat voor manier dan ook, alleen wil ik het alleen maar op Dumbells houden. Jullie zijn meer ervaren als mij en daarom heb ik ook hier een topic voor geopend.

Nogmaals: Op welke manier kan ik het beste thuis aanpakken: Dumbells, push-ups? En hoevaak zou ik het moeten doen? Het liefst op dinsdag en donderdag..

Je hebt je antwoorden al.

Als je 2x per week aan je pik trekt kom je net zo ver als met 2 gewichtjes van 3 kilo..

Thuis zonder materiaal.:

Pull ups en varianten. Eén benige pistol squats. Push ups evt. met verzwaarde rugzak en/of met je benen omhoog tegen de muur. Met een klein beetje creativiteit kun je nog een heel eind komen hoor. Denk Jean Claude van Damme in z'n films.
Maar twee verstelbare dumbells die tot een kilootje of 25 per stuk gaan zijn toch wel vrij minimaal om thuis wat te kunnen beginnen en dat hoeft ook niet veel te kosten.

Ja kijk, ik ga het even nogmaals duidelijk maken. Mijn doel is geen SPIERMASSA, maar Krachttrainen. Op wat voor manier dan ook, alleen wil ik het alleen maar op Dumbells houden. Jullie zijn meer ervaren als mij en daarom heb ik ook hier een topic voor geopend.

Nogmaals: Op welke manier kan ik het beste thuis aanpakken: Dumbells, push-ups? En hoevaak zou ik het moeten doen? Het liefst op dinsdag en donderdag..

Waarom neem je dat advies dat men hier geeft dan niet gewoon aan en doe je er wat mee in plaats van zeggen dat het niet goed is? Wat weet jij dan van krachttrainen als je hier als noob komt en ons om advies komt vragen? Volgens mij weet je ook helemaal niet zo veel over die gevechtssport wat je doet, beetje luisteren naar je trainen en doen wat hij zegt zeker? Als je zelf al niet weet dat je stootkracht niet vanuit je armen komt.

Verdiep je er zelf eens in, dan kom je al veel verder en moet je hier niet komen vragen om advies ;) Veel succes

• Topic Starter Topic Starter
Ok?

Je kunt ook gewoonweg eerst het forum goed doorlezen en met name de sticky's. Je zult na het lezen van al die info zelf waarschijnlijk inzien dat je dit topic niet had hoeven aanmaken en al deze verschillende reacties had kunnen voorkomen. Maar waarschijnlijk wil je even snel antwoord hebben en weer verder gaan, nou dan wens ik je succes!
Als je jouw sport serieus neemt verdiep je jezelf er goed in en neem je er de tijd voor.

Puhhh, veel reacties... Wat ik eigenlijk bedoel is niet m'n spiermassa trainen, maar puur KRACHT! En dan wil ik het houden bij arm, hij mag natuurlijk wat bij komen. Maar m'n doel is vooral om men stoten krachtiger, pijnlijker, harder te maken..

Met meer spiermassa stoot je toch ook harder? En anders stel je de vraag op een vechtsportforum.

Terug
Naar boven