MuscleMeat

Klein vraagje over 5-dagen split !!!

Mathieu T

Cool Novice
Waardering
3
Lengte
1m92
Massa
95kg
Oké, tot vorige week zag m'n schema der zo uit:

ma: borst
di: rug
woe: benen
do: schouders
vrij: armen

dit schema zou moeten lukken aangezien je bij borst: voorkant schouders traint en bij rug: achterkant schouders traint !
Nu, ik heb persoonlijk het gevoel dat ik m'n schouders wat forceer door borst en rug een dag na elkaar te nemen!

Daarom zou ik volgende schema proberen:

di: benen
woe: rug
do: armen
vrij: schouders

Wat denken jullie ervan??

• Topic Starter Topic Starter
Of is:

ma: rug
di: borst
woe: benen
do: schouders
vrij: armen

geen betere oplossing???

Ik doe ook aan 5 dagen split en ik moet zeggen ik kan echt niet squatten de dag nadat ik deadlifts heb gedaan dus ik zou sowieso rug en benen aan de uiteinden van de week plannen.

Ik doe ook aan 5 dagen split en ik moet zeggen ik kan echt niet squatten de dag nadat ik deadlifts heb gedaan dus ik zou sowieso rug en benen aan de uiteinden van de week plannen.

Ja idd daarom deadlift ik ook niet meer... Squatten wel !!!
Kan je me gewoon es jou indeling spier/dag geven?
zodat ik een idee heb van andere schema's !

Ja idd daarom deadlift ik ook niet meer... Squatten wel !!!
Kan je me gewoon es jou indeling spier/dag geven?
zodat ik een idee heb van andere schema's !

****, daarom deadlift je niet meer? wat een goede reden zeg....

is ok

is ok

Lol hij zegt net dat hij daardoor niet meer deadlift, dan is het dus not done om rug en benen achter elkaar te doen.

Ikzelf train; Maandag: Borst
Dinsdag: benen
Woensdag: Schouders
Donderdag: Armen
Vrijdag: Rug

Maar vaak gebruik ik de benen ook om ff wat rust te creëren voor me bovenlichaam en dan draai ik vaak alles zo om;

Maandag: Rug
Dinsdag: Schouders
Woensdag: Armen
Donderdag: Benen
Vrijdag: Borst

Sowieso moet je beetje hosselen met de rug en borstdag aangezien je anders elke keer dezelfde spiergroep een beetje benadeeld naar m.i.
Buik train ik 2x per week wanneer ik zin heb. sowieso op de beendag en meestal ook armendag. Schema 2 is dat niet zo mooi verdeeld maar dan doe ik het weer anders, het zijn maar je buikspieren dus prop ze maar ergens tussen.

Bedankt gasten !!!

En die éne schema met rug op vrijdag zou me dan wel toelaten om op m'n gemak te deadliften !!

Terug
Naar boven