XXL Nutrition

Nieuws klusmier moet gaan cutten anders gaat hij dood

2d82khl.png

en:
http://www.bnr.nl/artikel/10489490/beetje-buik-al-levensgevaarlijk

;) :D

oud nieuws, was ik allang van op de hoogte.

doet me echter weinig, ik hou van lekker eten en geniet van elke dag.
:D;)

Alsof je taillemaat bepaalt wanneer je doodgaat..... Daar hebben we toch onze 'puppetmaster' voor.

90cm is niet eens zoveel :-/
Ik ben 1m65, ben niet eens dik te noemen, en ik zit al over de 80cm. Lijkt me moeilijk voor langere mensen om een "gezonde" buikomtrek te hebben dan.

Sterftekans hoger? Sterftekans is bij iedereen toch gewoon 100%?

De sterftekans om bijv. op een bepaalde leeftijd of aan een bepaalde aandoening te sterven.

In jouw redenering zou iedereen stantepede doodvallen volgens mij. (als mijn sterftekans op dit moment 100% is, ga ik nu dood, maar dat is niet zo, op mijn leeftijd heb ik een bepaalde kans om te overlijden voor m'n volgende verjaardag, en die is zeker geen 100%)

Klusmier heeft geen klein buikje, dus dood gaat hij niet.

lijkt me overdreven, als zo'n klein buikje al zo'n effect heeft dan zou iemand die echt dik is toch bena onmiddelijk dood moeten neervallen

http://www.evmi.nl/nieuws/voeding-gezondheid/3836/niet-elke-dikke-buik-is-slecht.html

Niet elke dikke buik is slecht
Voeding & gezondheid
Niet elke dikke buik is slecht

WAGENINGEN - Duizenden mensen met een dikke buik zijn zo gezond als een vis. In tegenstelling tot wat artsen en voorlichters ons vertellen, is niet elke vetlaag per definitie slecht. Dat meldt Wageningen Universiteit.

Een onderzoeker die in Wageningen promoveert, ontdekte dat onze grote vetrollen waarschijnlijk helemaal niet zo gevaarlijk voor de gezondheid zijn, tenminste wanneer er meer goede dan slechte vetten in liggen opgeslagen.

Het ongezonde aan grote vetlagen is dat ze bepaalde immuuncellen aantrekken als ze groeien. Die kunnen op hun beurt weer ontstekingseiwitten afgeven die mede schuldig kunnen zijn aan suikerziekte en dichtslibbende aderen.

Promovendus Rinke Stienstra mestte muizen op zo'n manier vet dat hij vetlagen kon nabootsen die overwegend uit gezondere vetten bestaan. De vetrollen trokken nu weliswaar nog meer immuuncellen aan, maar dan van een soort die geen vervelende eiwitten aanmaakt.

De sterftekans om bijv. op een bepaalde leeftijd of aan een bepaalde aandoening te sterven.

In jouw redenering zou iedereen stantepede doodvallen volgens mij. (als mijn sterftekans op dit moment 100% is, ga ik nu dood, maar dat is niet zo, op mijn leeftijd heb ik een bepaalde kans om te overlijden voor m'n volgende verjaardag, en die is zeker geen 100%)
Nee, iedereen zou stante pede dood kunnen vallen omdat doodgaan onvermijdelijk is omdat de kans dus 100% is dat iedereen (uiteindelijk) doodgaat. Ze hadden het anders moet formuleren, namelijk; de kans op een vroegere dood is 20% hoger wanneer men een buikje heeft.

Terug
Naar boven