Fitness Seller

Knak in knie

tripax

Advanced Bodybuilder
Waardering
1
Als ik squat heb ik altijd last van het volgende:

Bij het naar beneden gaan voel ik altijd een soort druk in mijn knie. Als ik bijna parallel ben, dan voel ik in mijn knie iets knakken (en je hoort dat ook). De druk is dan weg, en ik kan dan gewoon verder naar beneden squaten, ook naar boven terug gaan is geen probleem.

Iemand die dit ook al heeft gehad of weet wat dit is?
Het is nogal vrij vervelend en verhindert mij om echt zwaar te gaan in squat.

Mijn knieën kraken ook wel eens.
Maar zolang je geen pijn hebt, moet het geen kwaad kunnen heb ik gehoord :)

Dat knakken kan verschillende oorzaken hebben maar komt voornamelijk door samengedrukt kraakbeen. Warm je wel goed op voor het squaten? Anders kun je ook kniesleeves gaan gebruiken.

• Topic Starter Topic Starter
Mijn knieën kraken ook wel eens.
Maar zolang je geen pijn hebt, moet het geen kwaad kunnen heb ik gehoord :)

't is niet echt kraken, er verspringt echt iets in mijn knie...

Dat knakken kan verschillende oorzaken hebben maar komt voornamelijk door samengedrukt kraakbeen. Warm je wel goed op voor het squaten? Anders kun je ook kniesleeves gaan gebruiken.

Opwarmen doe ik inderdaad niet echt, enkel 10 reps met lege bar...
't is ook enkel maar in mijn rechter knie, in mijn linker knie voel ik niks

Laatst bewerkt:
Dat kraken hebben heel veel mensen, waaronder ik. Niets aan het handje.

Mocht je echt twijfelen ga je gewoon even langs de dokter.

Mijn knieen knakken ook al jaren. Bij mij is het geval dat mijn voeten wat naar binnen staan tgv te korte archillespezen. Heel lang genegeerd, met als gevolg dat ik heb moeten stoppen met rensporten door de pijn in mijn knieen. Dus als je idd twijfeld of het gaat pijn doen, raadt ik je aan meteen even langs de dokter te gaan. Die stuurt je misschien door naar een podotherapeut, maar dat zie je dan wel weer. Stel het niet te lang uit, voor je het weet hou je er een serieuze blessure aan over! En ik spreek uit ervaring.
Succes

Terug
Naar boven