Fitness Seller

Knieblessure

cetiel

Novice
Waardering
0
Lengte
1m84
Massa
76kg
Hey mensen, ben hier nieuw dus ik weet niet of ik dit juist heb geplaatst...

Ik ben eigenlijk geen fitnesser, maar een volleyballer (af en toe moeten wij ook fitnessen maar hoofdactiviteit is volleybal) en heb sinds 2 weken een ontsteking aan de aanhechting van mijn quadriceps naar mijn knieschijf. Normaal gezien heb je bij een zogenaamde 'jumpersknie' pijn net onder je knieschijf (patellapees) maar ik heb dus net boven mijn knieschijf pijn (tussen quadriceps en knieschijf).

Dit weekend moet ik sowieso spelen dus nu vraag ik mij af of je dit kan tapen zodat je minder pijn hebt (alle andere remedies ben ik al een week aan het gebruiken; voltaren gel, constant ijs leggen, Brufen, ...)

Hopelijk kunnen jullie mij helpen!

Groetjes

Pijn is een signaal van het lichaam dat er iets mis is, negeren maakt het alleen maar erger.
Domweg gaan spelen met pijn is vragen om (langdurige/chronische) problemen.
De enigste remedie is rust!

Pijn is een signaal van het lichaam dat er iets mis is, negeren maakt het alleen maar erger.
Domweg gaan spelen met pijn is vragen om (langdurige/chronische) problemen.

Been there, done that, zit nog steeds met knie-klachten (boven de knie inderdaad).

Hey mensen, ben hier nieuw dus ik weet niet of ik dit juist heb geplaatst...

Ik ben eigenlijk geen fitnesser, maar een volleyballer (af en toe moeten wij ook fitnessen maar hoofdactiviteit is volleybal) en heb sinds 2 weken een ontsteking aan de aanhechting van mijn quadriceps naar mijn knieschijf. Normaal gezien heb je bij een zogenaamde 'jumpersknie' pijn net onder je knieschijf (patellapees) maar ik heb dus net boven mijn knieschijf pijn (tussen quadriceps en knieschijf).

Dit weekend moet ik sowieso spelen dus nu vraag ik mij af of je dit kan tapen zodat je minder pijn hebt (alle andere remedies ben ik al een week aan het gebruiken; voltaren gel, constant ijs leggen, Brufen, ...)

Hopelijk kunnen jullie mij helpen!

Groetjes

Volgens wie een ontsteking? Is er een echo gebeurd? Alle spierklachten zijn tegenwoordig een ontsteking volgens de arts, terwijl dit zelden het geval is.

Zoals al gepost is pijn een waarschuwing van het lichaam. Tapen kan best maar dit is een korte termijn oplossing. Ben je er al mee langs de therapeut geweest? Quadriceps tendinopathie komt vaak voor bij volleyballers en is meestal overbelasting. Genoeg kracht in je quadriceps? Genoeg lengte? Juist afstoot- en landingstechniek? Goede sporing van je knieschijf in de groeve? Is je heup vrij? Statiek van je voeten ok? Allemaal dingen die je moet laten nakijken om het op lange termijn op te lossen.

Terug
Naar boven